Eitje van ringband snoek?


D

dennerli

Guest
Hoi,
Ik heb weer een wit bolletje op mijn mos maar weet niet of het zand(in hegvzand zitten ook kleine steentjes) of een eitje is, het ljjkt of er twee grijze puntjes in zitten en het leek of hij af en toe bewoog toen ik hem uit het water had gehaald. Verder zitten er nog aarbeirasboras bij hoe die eiren er uit zien weet ik ook niet.

20150826_162434_RichtoneHDR_zpst9jxss2q.jpg
 
Ik zie ze voor het eerst maar als er een puntje inzit zou het een eitje ergens van kunnen zijn.
Je zegt weer. Heb je die vaker dan??
 
Volgens mij is het onbevrucht. Onbevruchte eitjes worden langzaam aan wit. Maar het is moeilijk te zien. Als het gaat schimmelen weet je genoeg.
 
Ja ik heb beste veel en vaak van dit soort eitjes. Heb er drie mannetjes in zitten en 7 vrouwtjes was 8 maar ben haar kwijt(echt kwijt weet niet waar ze is niks gevonden) hoe zorg ik dat ze wel bevrucht worden?

De mannetjes zijn best groot en denk ook wel geslachtsrijp.
 
jessicapilon zei:
Lijkt mij dat de man dat van nature wel doet.

Haha ik bedoel, wrm is dit niet gedaan(bijv verkeerde temp,voer,watr waarde?)

20150827_004854_zpsuod63vhe.jpg


20150827_004827_zps1rzrw3wq.jpg


20150827_005426_zpsibemionu.jpg


Dit zie ik vaker gebeuren
20150827_114057_zpsr8xlbzs5.jpg



Wat zijn de mannetjes en wat zijn de vrouwtjes op de foto?
 
Ben je er al zeker van dat het eitje niet bevrucht is??
In de regel wordt vaak een bepaald deel niet bevrucht en misschien zitten deze eitjes daar dus wel net bij. Ik heb weleens eitjes bij de Caca s en dan is ook niet alles bevrucht en na enige tijd gaan de niet bevruchtte beschimmelen.

Op de bovenste foto zie ik 2 mannen met een mooie gekleurde staart en op de 3e lijkt me een vrouw. De staart van de vrouw is heel anders namelijk.Foto 2 lijkt me ook een man toe.
 
Ik ben al bang dat het fout is gegaan, ik heb 3m 5v besteld maar ik heb veel meer mannen.

Het eitje kan ik niet meer zien heb ik met mos laten drijven, het hout waar het mos opzat was te groot maar ik ben bang dat het geen eitje was maar een grind steentje.

Heb(ben) jij/jullie mischien info over de kweek kan niet veel vinden er over in nl.
Ik heb nog een aqua van 10L staan en wil er een man en een vrouw in zetten met gedimt licht proberen ze te laten paaren maar zoals ik al zei is er hier weinig info over.
 
Ik denk dat ze niet meer zo jong zijn het vrouwtje op de derde foto is het kleinst.
Bedankt voor de link.
Is het normaal dat opp vissen vaak bij de bodem zijn?
 
Ik heb op deze site gelezen: http://www.aquaticcommunity.com/killi/clown.php dat ze de snoekjes apart zetten m/v om te paren. Nu heb ik nog een aqua van 10L staan en wil dit heel graag proberen, ik had al bijna heel enthousiast 2 snoekjes in het aqua gegooit toen dacht ik even vragen :D

Ik heb 8L uit het aqua van de snoekjes gehaald en dit in het kweekbakje gedaan met java mos en een mop. Ik twijfel tussen een pompje of een lucht steentje, zonder bodem of beter met?
20150827_230705_zpsg8vfpxdb.jpg


Nu nog een paarte uit zoeken, hobby kwekers zegt alleen kenmerk afgeronde vinnen maar over welke vinnen hebben ze het?

Achterse vis heeft een hele mooie rode staart maar is niet goed te zien.
20150827_230617_zpsr7i64cw4.jpg

Vrouwtje?
20150827_230537_RichtoneHDR_zps9nxxofz1.jpg


Vrouw voor twee mannen achter?
20150827_230358_zpsavtgwxm3.jpg


Ik denk dat ik ze er pas in de avond er in zet en als ik ga slapen er uit of hoeft dat niet?
 
Helaas zijn de eitjes zandkorrels :stom: maar het zag er echt uit als een eitje. :D

Ik heb een mannetje en vrouwtje in het kweek bakje gezet zonder resultaat heb zelfs de regen nageboost door een aquaflow vanuit een emmer water te laten sproeien in de bak met een nat burauw tot gevolg, helaas zonder resultaat dus.
 
Maar nu lagen ze(niet allemaal maar 1m 1v) op elkaar in het mos toen ik watervlooien aan het voeren was, die viespeuken :D
 
Goed nieuws, ik was mijn eenden kroos weer aan het weg halen en toen zag ik dit:
20150902_221757_zpspkvfwdm2.jpg


Als je goed kijkt zis je de witte stip achter de kop.

Heb hem in mijn garnalen bakje gadaan zit erg veel cyclops in net als in de het grote aqua maar daar zitten ook aardbei rasbora's
 
Gaaf zeg.
Bedenk me nu ineens dat ik ook elke 2 weken het kroos zo goed als allemaal uit de bak schep.
Wie weet hoeveel jongkjes er zo verdwenen zijn want zie regelmatig de snoekjes paren.
 
Ik druk een ijsbakje met een witte bodem in de bak en "zuig" het eendekroos als het waare in het bakje dan laat ik het in een thee zeefje lopen en het water gaat gewoon weg en het eendekroos zit in het zeefje.
Door het witte bakje kan je heel goed zien of geen visje of garnaaltje weg gooit.
 
Op deze wijze heb ik destijds mn jonge Gardneri ook ontdekt in de 80cm. Je neemt wel een risico om zo af te hevelen heb ik dus ook gemerkt.

@Dennerli
Misschien lagen ze te zonnen onder de verlichting :D ;).
 
Haha ja ik heb zijn rust verstoord :D
Nee ik ben altijd zo panisch om een leven de garnaal weg te gooien dat ik zelfs met waterverversen in de emmer kijk met een zaklamp of ik niet perongeluk garnalen baby's heb opgezogen.
 
20150903_191508_zpsjbz66dq5.jpg


Ik heb twee vissen waar bij er een spleetje in de staart zit, helemaal achter aan.
20150903_191315_zpski0el5fh.jpg


20150903_191151_zpsqvrz5gej.jpg


20150903_191039_zps5lchqlbm.jpg


Ik ben bang dat ik veel meer mannen heb dan gevraagt ik denk 5man 2 vrouw.
En de verkoper zij nog wel als je dat hebt besteld dan zal het wel goed zijn :mad:
 
jessicapilon zei:
Het is vaak moeilijk te zien als ze jong zijn.

Vanaf ongeveer een centimeter is het verschil tussen mannen en vrouwen al duidelijk te zien aan de vorm van de vinnen.


dennerli zei:
Nu nog een paarte uit zoeken, hobby kwekers zegt alleen kenmerk afgeronde vinnen maar over welke vinnen hebben ze het?

Alle vinnen, dat maakt het juist zo makkelijk. Ook is de bouw anders als ze ouder worden.


dennerli zei:

Nee dit is een man.


dennerli zei:
Vrouw voor twee mannen achter?
20150827_230358_zpsavtgwxm3.jpg

2 mannen op de voorgrond, daarboven een vrouw (slecht te zien helemaal bovenin tussen de planten).


Ik zie dat het al gelukt is met je kweek dus waarschijnlijk kan je het zelf inmiddels ook al zien.



dennerli zei:
Dit zie ik vaker gebeuren
20150827_114057_zpsr8xlbzs5.jpg

Ook hier ben je waarschijnlijk inmiddels zelf al achter gekomen, dit zijn 2 mannen die elkaar opjagen, de rechter is het dominante mannetje die "zijn" territorium (de oppervlakte) bescherm door het andere mannetje naar beneden te jagen. Ze eten voornamelijk vanaf de oppervlakte dus als je maar 2 mannen zou hebben kan dit de dood tot gevolg hebben voor het minst dominante mannetje als je niet in grijpt, maar gelukkig heb jij meerdere mannen waardoor de agressie verdeeld wordt.
 
A een killie kenner :D
Bedankt.

Is heg een probleem dat ik maar 2 vrouwtjes heb en 5 mannetjes.

Paar dagen geleden lagen twee snoekjes op elkaar in het mos te "bewegen" en heb het mos er uit gehaald en twee eitjes gevonden een met bruine stippe en een doorzichtige, heb ze in een bakje met bruissteentje in het aqua gelegd met kikkerbeet tegen het licht en eende kroos om het nitraat op tenemen.

Als de visjes uit het ei zijn moet ik dan voeren? Ik dacht aan liquid no1 of kan ik ook stof voer geven wat ik aan mijn garnalen geef?

Hoelang duurt het uitkomen? Bijvoorbeeld bij het bruine eitje.
 
dennerli zei:
Goed nieuws, ik was mijn eenden kroos weer aan het weg halen en toen zag ik dit:
20150902_221757_zpspkvfwdm2.jpg

Zo een weekje verder, ik heb het visje lang niet gezien maar heb hem geprobeert te vangen op de zelde manief als hoe ik hem nu gevangen had met resultaat.
1441919085434300123947_zpstfejiwrc.jpg


1441918637423-2141927182_zps4vodfl2u.jpg


Hoop dat het een vrouwtje is.
 

Terug
Bovenaan