Eindelijk groot.


R

Reichenbach

Guest
Mijn naam is Richard en ik woon in Friesland (Fryslân) aan de rand van het bos.

Als kind heb ik altijd al een aquarium willen hebben, naar het voorbeeld van het aquarium van mijn oom Wim, erg fraai gestoffeerd met planten en de mooiste vissen.
Maar mijn ouders zagen het eigenlijk niet zitten; je neemt maar een aquarium als je op jezelf woont.

Inmiddels ben ik groot en vond dat het eens tijd werd om de oude liefde leven in te blazen.

Ik heb een klein aquarium gekocht, een verwarming, filter, verlichting en ben begonnen. Als inspiratie heb ik het bos achter mijn huis; de ontwateringsslootjes met varens, bladeren, takken en barstensvol leven. Dus een donker water biotoop.

Het lijkt goed te gaan, eerst een paar weken met alleen het water, zand, kienhout, javavaren en javamos en een lotus plantje. Aardig dat je de verschillende stappen herkent, troebel water - helder water, kleine wormpjes - wormpjes weg, wat algen, slakjes toevoegen, algen (grotendeels) weg en na een dikke maand de eerste visjes er in, een paar Boraras Brigittae. Het water kleurt wat bruin door de eikenbladeren en beuk en natuurlijk het kienhout.

Na nog een paar weken het visbestand uitgebreid met nog een paar Brigittae's en een vijftal Sundadanio Axelrodi. Die laatste zijn wat vlotter maar doen zo te zien leuk mee in het kleine schooltje.

Het is maar een klein aquarium en er kunnen niet al te veel visjes in, maar ik ben er tevreden mee en heb er plezier aan.

Groeten, Richard
 
aquarium.jpg

Nog niet zo'n ster in het fotograferen, maar de sfeer klopt wel aardig.
 
Welkom op Aquaforum Richard en das een mooi begin wat je staan hebt.
 

Terug
Bovenaan