Eieren? Van wie?


K

karinD

Guest
Ik zie net ineens eieren liggen op een blad van een crypto.
Van welk dier kunnen ze zijn? Ik heb boraras Maculata, Corydoras Pygmaeus en vuurgarnalen. Van de vuurtjes zal wel niet, dat is niet hun manier van kweken natuurlijk. Maar kan eht van de cory's zijn?

En hoef ik niet bang te zijn dat de garnalen of de vissen (of de slakken) ze opeten? Ik heb geen kweekbak om ze in te zetten en ik zie ook geen ouderdieren in de buurt om de eieren te verdedigen zoals dat gaat bij gourami's enzo.

109_zps0bea5e59.jpg
 
ik denk boraras
corydoras zijn meestal wit en niet zoveel bij elkaar
en niet zo groot.
 
Zijn ze (redelijk) veilig met dit bestand, of gaan ze opgegeten worden?
Hoe lang duurt het ongeveer voor ze gaan uitkomen?
 
De kweek is niet zo eenvoudig. Bij een lage waterstand en zacht, zuur water worden tot 50 eieren afgezet. De ouders moeten daarna onmiddellijk verwijderd worden. De jongen komen na 24-36 uur uit. Als ze vrij zwemmen moeten ze ivm met de geringe grootte van de dieren gevoerd worden met het allerfijnste voer. (Probleem !!!!!!!!)

Van aqua visie geplukt.
 
Dat is duidelijk. Ik heb geen aparte kweekbak, dus kan ik ze niet apart zetten helaas. Dus dan maar hopen, dat ze het gaan redden. Zou leuk zijn als ze het redden.
 
Helaas. Ze zijn inmiddels van het blad afgegooit en worden op dit moment door een grote maculata opgepeuzeld. ik had zo gehoopt dat die voorlopig genoeg zouden hebben aan de rode mug waar ik toevallig wat mee was uitgeschoten, maar nee dus
 
op marktplaats heb je voor een paar centen een mooie kweekbak, misschien redden ze het de volgende keer wel
 
Helaas heb ik daar echt geen plek voor. Ik zou ze volgende keer wel naar mijn vader kunnen brengen, die heeft wel een klein kweekbakje staan. Als ik er op tijd bij ben, want als dit gebeurt als ik aan het werk ben dan weet ik niet eens dat er uberhaubt eitjes zijn geweest ;)
 
Wie weet hoe vaak je al eitjes hebt gehad.
En als je een klein platic bakje van 30 cm neemt neemt met een kleine verwarming, die kan je overal neerzetten (natuurlijk wel bij een stopcontact) en het is maar voor een week of 2 dan worden ze denk ik niet meer op gegeten.
 
Haha, 30 cm is al te groot. Ik heb er al heel lang over gedaan voor ik eindelijk een plekje had gevonden voor mijn 40x40 bakje... Ik woon in een klein flatje, ben allang blij dat ik 1 bakje kwijt kan :daisy:
 
ho eens even, ik denk niet dat dit van de maculata is. heb eens eitjes van gehad, die waren wit en niet zo op elkaar.
lijkt echt op de eitjes van vuurgarnalen. lijkt er op dat iemand ze is kwijtgeraakt, geschrokken/verplaatst?
 
Als ik de eitjes, kleur en vorm, goed bekijk dan het ik heel sterk het vermoeden dat dit losgelaten eitjes van een garnaal zijn. Als deze eitjes geen zuurstofrijk water langs zich heen gewapperd krijgen zal de kans erg klein zijn dat ze alsnog uitkomen. En zoals Inuz al schrijft kan dit van een jonge garnaal zijn die het nog moet leren of van een gestreste garnaal oid.
 

Terug
Bovenaan