EHEIM Proxyma 175 aka "Chocolate special" van Dirk Bazuin


Net mijn vrouw laten kijken die goed is met maten inschatten vanwege haar hobby en ze zijn al plm 4 mm.
 
Mooi!!

Dat gaat al goed, bak draait nog niet eens al lang en je hebt al kleintjes! Harstikke goed bezig!
 
Ja de bak staat bijna vier maanden de vissen zijn er na 7 weken gekomen dus die zitten er plm. 9 weken in.
 
3BAE4BAA-8F0F-4D61-A819-96DA6DB5635F.jpeg
 
Wat ontzettend mooi Dirk, echt al een miniversie van de ouders. Benieuwd hoeveel jongen je uiteindelijk blijkt te hebben.
 
Wat ontzettend mooi Dirk, echt al een miniversie van de ouders. Benieuwd hoeveel jongen je uiteindelijk blijkt te hebben.
Op het moment weet ik zeker dat er vier rondzwemmen en bijna zeker dat het er vijf zijn.
Maar ja het kan ook een veelvoud zijn gezien de inrichting van de bak.
 
Wow, Dirk....Wat een super resultaat man!!! Kunt trots zijn op je zelf en het behaalde resultaat! Chocolaatjes staan bekend als moeilijk te houden en te kweken, al decennia lang. Et voilá, hier maakt iemand een soort geëigend biotoop aquarium en binnen de kortste keren, is het bingo. Respect Dirk, :thumbs::petjeaf::thumbs:
 
Nou ik weet wel zeker dat je even zat te glunderen toen je zag wat zich er heeft afgespeeld in je bak! Het bewijs dus dat als je je vissen in hun zo natuurlijk mogelijke bak zet ze zich goed thuis voelen!
 
Jee zeg, dat een verrassing dat het zo goed gaat al korte tijd na opstart van de bak!
 
Oh ja, nu Richard het zegt valt het mij op... Bijzonder dat bij de vaillanti's het mannetje de eitjes draagt. Bij osphromenoides zijn het de vrouwtjes :p

Wat gaat het goed zeg! Is het dezelfde man als de eerste keer? Of kun je ze niet onderscheiden?
 
hoe lang houden deze vissen de jongen in de bek Dirk?

Oh ja, nu Richard het zegt valt het mij op... Bijzonder dat bij de vaillanti's het mannetje de eitjes draagt. Bij osphromenoides zijn het de vrouwtjes :p

Wat gaat het goed zeg! Is het dezelfde man als de eerste keer? Of kun je ze niet onderscheiden?

Is de 1e vis waarvan ik hoor dat de mannetjes ze draagt.. zullen er ongetwijfeld meer zijn hoor.
 
Is de 1e vis waarvan ik hoor dat de mannetjes ze draagt.. zullen er ongetwijfeld meer zijn hoor.
Heb net gelezen dat Sphaerichthys osphromenoides en S. selatanensis de enige muilbroedende labyrintvissen zijn waarbij het vrouwtje de eitjes draagt. Dus bij alle muilbroedende Betta's en dergelijke dragen de mannetjes de eitjes. Heb ik nooit geweten.
 
Dikke proficiat om tot zo'n prachtig resultaat te komen en hopelijk zijn ze op dreef en word het daar een echt kweekparadijs.
 

Terug
Bovenaan