Eheim Professionel 3e. 700 - 2078


De Eheim is net binnen, eerste indruk een stuk degelijker dan de JBL, maar het gaat over de werking natuurlijk, morgen installeren.
Tweede indruk een beetje weinig filtermateriaal, maar ik maak het oude op maat en zet dit toch over, dus opgelost.
Wel lekker veel grote filtermanden.
 
De perfecte filter moet nog komen op de markt;)
 
De Eheim is net binnen, eerste indruk een stuk degelijker dan de JBL, maar het gaat over de werking natuurlijk, morgen installeren.
Tweede indruk een beetje weinig filtermateriaal, maar ik maak het oude op maat en zet dit toch over, dus opgelost.
Wel lekker veel grote filtermanden.

Ton als je de boel van de jbl 1900 gaat over zetten kan het best zijn dat de opbrengst van de Eheim tegen gaat vallen
eheim gebruikt namelijk niet zo veel sponzen in hun filters als de jbl

De perfecte filter moet nog komen op de markt;)
en das wel raar eigenlijk met zon wijd verspreide hobby :S:D:D

groet
jaap
 
Volgens mij bestaat er ook geen perfecte auto of vrouw:oops::D:D
wat vrouwen betreft laat ik me niet over uit :oops::br::br::engel:
wat auto´s nou er komen er toch wel een aantal dicht in de buurt wat mij betreft :D:D

groet
jaap
 
Ton als je de boel van de jbl 1900 gaat over zetten kan het best zijn dat de opbrengst van de Eheim tegen gaat vallen
eheim gebruikt namelijk niet zo veel sponzen in hun filters als de jbl

groet
jaap
Het gaat mij ook meer om de bioballen, de siporax, en de Purigen, er zit al een grote spons in en een laag watten.

OcCqj-rQjb4nEoSP6pSviq7GPpXkwjHX.jpeg
 
Het gaat mij ook meer om de bioballen, de siporax, en de Purigen, er zit al een grote spons in en een laag watten.

qPltxo_OAnA6grMAEfgDGm66gWh1o5FT.jpeg

Ik weet niet of je nog extra materiaal gaat kopen. Maar de eheim balletjes, zou ik niet kopen. Ik heb er siporax voor in de plaats gedaan.
Werkt beter.

Mocht je ze echt graag willen. Ik heb hier nog een zak.
 
Dank je Marcel, maar ik heb genoeg siporax in mijn oude filter en nog genoeg in voorraad om eventueel aan te vullen.
 
gaat goed komen Ton
je zette me even op het verkeerde been met je opmerking (Tweede indruk een beetje weinig filtermateriaal, maar ik maak het oude op maat en zet dit toch over, dus opgelost)

succes en groet

jaap
 
De pomp draait, even wat oplossingen moeten maken om de slangen door te voeren omdat de pomp nu in een andere kast staat en de verbinding naar de spraybar opgelost, deze moet (misschien) nog iets worden veranderd, maar dat komt wel goed.

Heerlijk stil nu in de woonkamer, als alles uitstaat en de pomp draait vol vermogen kan ik weer rustig een klein slaapje op de bank doen :daisy:

Nu nog even kijken hoe ik de inline diffuser ga plaatsen en het is gebeurd.
 
slaap ze Ton:D

groet
jaap
 
Dank je Jaap.

Net nog maar even de Co2 aangesloten, de fles ook in de andere kast gezet en de veiligheidsketting weer aangebracht.
 
Deze moet volgens voorschriften vast staan zodat deze niet kan omvallen, daar wordt soms ook in de huiskeuring naar gekeken (puntje veiligheid)

2017-04-01 15.57.49.jpg
 
Deze moet volgens voorschriften vast staan zodat deze niet kan omvallen, daar wordt soms ook in de huiskeuring naar gekeken (puntje veiligheid)

Bekijk bijlage 11289

Eigenlijk best wel triest. Ik werk dagelijks met flessen van 200 bar. Deze moeten aan de ketting staan. Anders krijgen we een boete van de havendienst.

En hier thuis, staat de fles zo in de kast. Ach, omvallen kan ook niet. Zo vol staat de kast.:oops:

Maar Ton, een dikke:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
 
Heerlijk stil nu in de woonkamer, als alles uitstaat en de pomp draait vol vermogen kan ik weer rustig een klein slaapje op de bank doen :daisy:

Dan wil ik echt niet weten welke pomp jij hiervoor had. Want ik vind het ding nou niet bepaald stil.
Oke ik was een 2124 gewend, en die zijn echt stil. Deze pomp zoemt.
 
Dank je Marcel, ik denk dat menig aquariaan hier niet bij stil staat, en dat voor € 4.49 excl. btw.
 
Dan wil ik echt niet weten welke pomp jij hiervoor had. Want ik vind het ding nou niet bepaald stil.
Oke ik was een 2124 gewend, en die zijn echt stil. Deze pomp zoemt.

Ik had hiervoor een JBL 1901, maar mogelijk was dit een maandagmorgen pomp :)
 
Ik heb 2 stuks 2078 draaien. Ik heb deze wel aan een spotpijs kunnen kopen, vandaar dat ik er 2 bezit.

Het verschil van geluid met mijn vorige externe filter (geloof een jbl) is super groot. Het grote voordeel aan deze pomp vind ik het regelbaar debiet.
Waar je wel moet op letten is regelmatig het systeem met de hendel om de darmen van de pomp te halen smeren, anders gaan daar tandjes van afbreken en kan je deze niet meer openen.

Ik kan deze wel niet aansluiten op de computer. Ik heb me laten vertellen dat dit niet nodig is en je alles zonder pc kan instellen.
 
Ik heb 2 stuks 2078 draaien. Ik heb deze wel aan een spotpijs kunnen kopen, vandaar dat ik er 2 bezit.

Het verschil van geluid met mijn vorige externe filter (geloof een jbl) is super groot. Het grote voordeel aan deze pomp vind ik het regelbaar debiet.
Waar je wel moet op letten is regelmatig het systeem met de hendel om de darmen van de pomp te halen smeren, anders gaan daar tandjes van afbreken en kan je deze niet meer openen.

Ik kan deze wel niet aansluiten op de computer. Ik heb me laten vertellen dat dit niet nodig is en je alles zonder pc kan instellen.
Zelf heb ik ook het PC gedeelte er niet bij genomen, (A de prijs, (B ik denk niet dat ik dit ga gebruiken.
Het smeren van de darmen, en of het regelmatig afnemen van de darmen heb ik ( denkelijk) opgelost door gebruik te maken van wat vaseline bij de montage.
 
Mooi dat hij zo stil is en goed draait Ton:thumbs:
 
Mooi dat hij zo stil is en goed draait Ton:thumbs:
Het geeft mij zeker rust John, als ik nu opsta en door de kamer loop "mis" ik dit geluid nu, maar missen is, Missen als kiespijn :D
 
Zoals je weet hebben wij diverse bakken in de kamer en als dan een filter meer geluid maakt dan normaal dan is dat storend inderdaad en dan zal en moet ik het eruit krijgen. Natuurlijk horen wij wel iets maar ja wat wil je met 7 bakken:D:D. Ik kan me dus voorstellen dat je deze rust waardeert:deal:
 
Ik ben bij je thuis geweest en had al een beetje de verwachting dat ik een filter geluid zou gaan horen, doch heb ik dat niet waar genomen John.
 
Ik ben bij je thuis geweest en had al een beetje de verwachting dat ik een filter geluid zou gaan horen, doch heb ik dat niet waar genomen John.

Nee maar je wist niet dat ik de tv wat harder had gezet natuurlijk:D:D.
Nee, alle gekheid op een stokje maar als ik alleen s morgens in de kamer zit en het is stil dan hoor ik wel iets maar dat is te verwaarlozen en je went daar ook erg snel aan. De belletjes van de Aquaell mini pat hoor je ook maar na enkele dagen hoor je dat niet meer:deal:
 
Op de momenten dat ik hier visite kreeg of dat er mensen naar mijn bakje kwamen kijken heb ik ook nooit een geluidsklacht gehoord, maar als je er een hele avond inzit ging je dit zeker horen, en irriteren.
Maar het is nu opgelost :D
 
Op de momenten dat ik hier visite kreeg of dat er mensen naar mijn bakje kwamen kijken heb ik ook nooit een geluidsklacht gehoord, maar als je er een hele avond inzit ging je dit zeker horen, en irriteren.
Maar het is nu opgelost :D

Dat is waar het mede om gaat dus missie goed volbracht:thumbs:
 
Dat is waar het mede om gaat dus missie goed volbracht:thumbs:
Ja klopt, nu de 2e stap gaan doen, de Eheim zit links de JBL zit rechts nu de middelste kast aanpakken waar de elektra zit, ik denk dat ik even een lid van de A.V. ga aanspreken welke daar meer verstand van hebben dan ik :juggle:
 

Terug
Bovenaan