Eheim pro 3 2078


M

MikeB

Guest
Hallo .ik heb een vraagje ..ik heb een eheim pro 3 .kan iemand mij een goede uitleg geven omtrent de leds ..klopt het dat de uitstroom soms stopt met uitstromen.ik heb de pomp een paar weken draaien .de bak is mooi helder .als de uitstroom stopt dan reset ik hem weer ..en srroomt hij weer normaal ..zit hier een fout in of iets dergelijks..de handleiding heb ik niet meer. Ik heb liever dat de pomp continue blijft draaien .hoop dat jullie me kunnen helpen ..
 
Na mijn weten dat pompen van Eheim met de elektronische printjes waarmee je de sterkte van de stroming kan regelen stopt eens in de 24uu om lucht te laten ontsnappen en daarna weer inschakelt met pompen (hoelang hij stopt weet ik niet)

Als je even naar google gaat en jou type filter intypt met handleiding erachter dan zal je de informatie wel kunnen vinden om te lezen.

Afijn...


klik maar op de link hoop dat je wel engels kan lezen.

https://www.manualslib.com/manual/1239681/Eheim-2076.html#product-2078

En hier het filmpje..
 
Laatst bewerkt:
1x per 24 uur gaat de pomp in calibratie modus. Dan wordt de capaciteit opnieuw ingesteld.

Doorgaans is dit ongeveer op het moment dat de pomp aangezet is.
 
Is dat elke 24 uur ..? En hoelang blijft hij in de calibratie modus ..? Start hij weer automatische...
 
Is dat elke 24 uur ..? En hoelang blijft hij in de calibratie modus ..? Start hij weer automatische...
Ja dat is elke 24 uur en na calibratie zal de pomp weer verder gaan. Ik heb zowel de 2078 als de 2178 welke beide dit doen in elke 24 uur.
 
Oke ..en hoelang blijft hij uit ..? Iedereen bedankt voor julie reacte.
 
Uit weet je zeker dat ie uit gaat heb er hier 4 staan en nog nooit gemerkt dat ze uit gaan wel dat ze om de 24 uur even vol vermogen staan blazen en daarna weer gewoon naar de ingestelde stand gaan
Maar uit :S
 
Oke ..en hoelang blijft hij uit ..? Iedereen bedankt voor julie reacte.

Hij gaat niet echt uit. Hij gaat even op de minimum stand en dan de max stand. Dat weet de pomp de 2 standen en gaat daarna op jou stand weer verder.

Als de pomp vuil is, dan heeft deze meer vermogen nodig op de min stand. En heeft deze het max vermogen eerder bereikt bij een lager debiet.
Er kunnen dan minder leds aan.
 
Volgens mij zit er ook een optie (manual) op dat je heel de elektronische techniek uit kunt schaken. Om te kijken of de pomp die testen dan overslaat. Kun je daarna ook weer terug inschakelen.
 
Gaat inderdaad niet helemaal uit, maar je ziet de LED op en neer gaan en de pomp gaat zachter en harder draaien en na calibratie naar de snelheid waarop je deze hebt ingesteld.
 
Is puur de kalibratie zoals gezegt, dus niets aan de hand.

Wil je het op een ander moment, schakel de pomp dan elektrisch op een ander tijdstip in, dan zal de kalibratie ongeveer op dat tijdstip plaats vinden.
 
Is puur de kalibratie zoals gezegt, dus niets aan de hand.

Wil je het op een ander moment, schakel de pomp dan elektrisch op een ander tijdstip in, dan zal de kalibratie ongeveer op dat tijdstip plaats vinden.

Je kunt ook de S en de + en - tegelijk indrukken voor 2sec. Dan gaat deze ook in kalibratie.
 

Terug
Bovenaan