Eheim powerled profilux 3 aansluiting


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
iemand ervaring met het aansluiten van Eheim powerled (niet Eheim powerled+) aan een profilux 3
 
Je bedoelt de 12 v variant toch? ik heb ze op een TC421 aangesloten, niet op een profilux.
 
GHL heeft een module voor 12v ledstrips om te werken met de profilux controller.
Ledcontrol V2 was dat dacht ik
 
Je bedoelt de 12 v variant toch? ik heb ze op een TC421 aangesloten, niet op een profilux.
yep ik heb ze ook aangesloten op TC420


GHL heeft een module voor 12v ledstrips om te werken met de profilux controller.
Ledcontrol V2 was dat dacht ik
Enig idee welke ik nodig heb, GHL profilux ledcontrol 4 V2 of kan ik ook met 1 overweg!
De eheim led is 3x43W

 
Dat zou ik niet durven zeggen, geen idee wat de unit aan kan.
Weet wel dat het 4 kanalen heeft
 
Ik zag dat Janvdk een profilux heeft. Misschien weet hij het?
 
Bij het ons verder zoektocht werd, zoals
GHL heeft een module voor 12v ledstrips om te werken met de profilux controller.
Ledcontrol V2 was dat dacht ik
aanbevolen.

Waar we dus nog op zoek zijn is de volgende informatie

kunnen we bestaande Meanwell voeding gebruiken!
Hoe gebruiken we de voeding in combinatie met ledcontrol 4 V2, deze moet aangesloten worden op de eheim power led (hier moet immers een RJ12 6 stekker in)

In de huidige situatie (aansluiting op TC420) ie hebben we de volgende kabel gebruikt:

eheim kabel.jpg


 
Ter aanvulling van het bovenstaande het gaat om de volgende eheim 40+43+40W weet iemand hoeveel A deze zijn.
We hebben getracht hier info over te vinden maar helaas.
We moeten ook nog uitzoeken of dit op 1 of meerdere ledcontrol4 V2 aangesloten moet worden, iemand een idee.
 
W = V x A. Ik denk dat ze 24 v zijn, lampen dus samen 123 watt. Ga niet te krap zitten dus een voeding van 150 watt of zo. Dus dat is 150 W gedeeld door 24 v is 6,25 ampere. Meer kan altijd.
 
Zou ook even bij de leverancier nagaan of dat idd kan, één voeding erop.
 
M’n geheugen is wat vaag op dat deel..
Maar dacht dat de ledcontrol werkte met een klemmenstrook, je moet dus de kant van de kabel die in de ledcontrol gaat de stekker eraf knippen.
De voeding is gewoon een standaard DC plug, dacht 5,5mm
 
We hebben nu aan de TC420 de volgende voeding LPV-150-12 AC-DC Single output LED Driver Constant Voltage (C.V.); Input 180-305Vac; Output 12Vdc at 10A.
Betekend dit dat ik nu 2 LEDControl4-V2 hierop moet aansluiten en zo ja hoe ga ik dit doen dan!
lpv-150-12.jpg
 
We hebben nu aan de TC420 de volgende voeding LPV-150-12 AC-DC Single output LED Driver Constant Voltage (C.V.); Input 180-305Vac; Output 12Vdc at 10A.
Betekend dit dat ik nu 2 LEDControl4-V2 hierop moet aansluiten en zo ja hoe ga ik dit doen dan!
Bekijk bijlage 319148
Jehebt nu een Constant Voltage Driver. Ik ken je systeem niet maar je weet zeker dat je deze moet hebben en geen Constant Current Driver?
Hieronder de verschillen:
 
Jehebt nu een Constant Voltage Driver. Ik ken je systeem niet maar je weet zeker dat je deze moet hebben en geen Constant Current Driver?
Hieronder de verschillen:
Bedankt voor de informatie ik heb het e.e.a. doorgelezen en we zouden inderdaad een voeding nodig hebben met Constant Current Driver, zoals de mean well CLG-150-12 AC-DC Single output LED driver Constant Current.

Maar dat kunnen we gelijk doen als we de powerled aangesloten krijgen op de profilux 3

Nu kwamen we een artikel tegen waar de bedrading verbonden werd door kroonstenen welke doorverbonden werd aan de Ledcontrol V2.
In dit artikel gaat weliswaar om een Eheim incpiria 500 met powerled+ in combinatie met een profillux
Wat niet duidelijk is waar de aansluiting plaats vind van de voeding!
eheim powerled+ profilux.png


 
Ondertussen denken we de oplossing te hebben gevonden voor de voeding nu nog even wachten op een andere voeding
 

Terug
Bovenaan