Eheim of Tetra


H

Harmen.L

Guest
Ik moet voor mijn Juwel 600 een externe filter hebben en ik twijfel tussen een Eheim 2213 of een Tetra ex 400.

Iemand advies?
 
Eheim Ecco ,is beter.
Makkelijk te openen-sluiten.
Zitten al kranen op.
Marktplaats kijken.
 
Dat is wel een goede wat bertus zegt!

Een eheim 2213 heeft volgens mijn standaard geen dubbele kranen. De EX 400 heeft wel een systeem voor hetzelfde doel. Het stukje waar de slangen op zitten kun je simpel uit de filter halen zonder geknoei met water.

~ Ivo
 
Scheelt ook een boel geld
 
De Eheim 2213 verkopen ze wel incl kranen dus wat dat betreft zijn ze net zo makkelijk te ontmantelen.
De EX 400 heeft van die dikke buizen als inlaat en uitlaat die wel weer verstelbaar zijn maar net als de Ecco hebben ze een veel minder kwalitatief dus kwetsbaarder systeem om de boel af en aan te koppelen in verhouding met de 2213.

Dus mijn advies is de 2213.
 
Je moet hoe dan ook opletten.

Wij kochten een 2213 plus en dat was inclusief de dubbele kranen. Bij dezelfde winkel was de 2213 (zonder plus als aanduiding) zonder dubbele kranen. Juist die kranen maken het leven simpel :)
 
En deze? Hydor Prime buitenfilter
 
Als je kijkt naar een vergelijkbaar filtervolume, ben je met de Hydro en de ecco wel een stukje duurder uit ja...
 
Ben persoonlijk zeer ontevreden over tetra ex, was wel een 1200, maar systeem is hetzelfde. Zou bij de nieuwe modellen nu wel verbeterd zijn. Als er bij mij nog externe filters komen, zullen het zonder twijfel eheims zijn. Altijd wisselstukken voor beschikbaar, wel duurder in aanschaf, maar gaat jaren mee. Hydor is me kwa filter onbekend, maar heeft wel andere leuke en degelijke spulletjes.
 
Ok het is een eheim 2213 geworden met kranen en nieuwe slangen voor 40� bij Frits
 
Wow das best wel goedkoop, is t een nieuwe?
 

Terug
Bovenaan