Eheim met verwarming.


M

Mondeo

Guest
Ik ben e.a aan het uitzoeken, voor mijn toekomstige bak.

Ik vind techniek zichtbaar in de bak niks, ik ga dan ook aan en afvoer van filters in/achter de achterwand plaatsen.

De verwarming, kan extern( iemand ervaring) zwaardere pomp nodig ivm verlies debiet van verwarming app.?

Eheim filter met verwarming, lees ik gaat stuk( staaf in de bak ook) dus begrijp ik. Is de verwarming in het filter te vervangen?

Graag lees ik jullie ervaringen.
 
De verwaming in de filter is te vervangen idd. Dan moet je een nieuwe pot kopen met ingebouwde verwarming. Maar dit is niet goedkoop.

Maar weet niet of ze zo vlug stuk gaan.
Ken er die al jaren prima werken.

Je kan ook vaak veel problemen vermijden door zo'n spanningsbeveiliging voor de filter en andere dure apparaten te zetten(belkin bv.)
Deze filtert effectief alle onzuiverheden die er overvloedig zijn uit de spanning.

Prima oplossing om de levensduur van wasmachine, tv, pc, kortom alles met een voeding of een printplaat aanzienlijk te verlengen :)
 
Maat van me heeft ook zo'n ding en daar zit het verwarmingselement aan de pompkop,zal kunnen dat de problemen die je vaak over dit type hoort komen door onjuist gebruik door de boel droog te laten draaien bij het opnieuw opstarten na een schoonmaakbeurt bv.
 
Ook daar kan ik me iets bij voorstellen, Net als JurgenD aangeeft.

Ik haal nu bij verversen, beide stekkers uit het contact. Dus dat zal me niet gebeuren, maar toch iets om te bekijken.
 
Alex. Ik heb ook nog een potfilter van Eheim. 2313 /440l/
Die gaat bij normaal gebruik niet stuk.
Draait nu even bij de Malawi bak.

Verwarming in het potfilter is te vervangen.
Eheim 2313 extern filter met garantie - Dieren - Koopjespullen


19 feb 2013 ... in goede staat verkerend eheim 2313 extern filter met ingebouwde verwarming.
filter is geschikt voor aquaria tot ongeveer 200 liter. technische ...
dieren.koopjespullen.nl/.../eheim-2313-extern-filter-met-garantie.html -
 
Mondeo zei:
Ook daar kan ik me iets bij voorstellen, Net als JurgenD aangeeft.

Ik haal nu bij verversen, beide stekkers uit het contact. Dus dat zal me niet gebeuren, maar toch iets om te bekijken.

Je zet de dubbelle kranen toch dicht!!! en koppel af.
Bij terugzetten kranen open,loopt hij vanzelf weer vol.
Dus droog lopen ,eigen fout.
 
Heb nu een Jbl, zonder kranen. Trek gewoon de stekker eruit, bij lager waterniveau.

Anders loopt idd een pomp droog.
 
Dit zijn goede filters. Verwarming ook. Niet stuk te krijgen. Zeer nauwkeurig in te stellen. Een slag is 0, 2 graad.
 
@Mondeo
Ik ben eigenaar van een Eheim 2128, deze heeft een interne verwarming en deze werkt al enige tijd zonder problemen. (klopt af op hout)
Niets mis mee en geen zichtbare verwarming in je Aquarium :thumbs:
 
Goed, bak is besteld rio 300. Wordt vast weer Z-A, waarschijnlijk met discus.

Ik dacht aan een eheim 2178 E 3e generatie met verarming.

Een eheim, 2211/2213 enkel gevuld met turf.

Mijn huidige Jbl 901 E wilde ik ook gaan gebruiken.

Hoe denken jullie hier over? Kan het beter, is het overkill?

Lees graag jullie reacties.
 
Drie filters?
Heb hier een enkele eheim 2078 op een 520 liter (netto) aquarium.
Gaat prima.
 
Als ik een tip mag geven. Spaar uw geld en koop de versie zonder 'E'.
Doet het zelfde en is pakken zuiniger.
 
1 doet enkel turf, aanvoeren. Dus geen filtratie, 2 filters bij discus is niet heel raar hoor.
 
Heb zelf een pro3e.
Leuk speelgoed, maar uiteindelijk gebruik je dat niet.
Zelf zie ik maar ��n goed voordeel voor de slaapkamer.
Je kan hem instellen dat hij 's nacht trager(stiller) pompt.

Mocht ik het herdoen was het de gewone versie.
 
De 2078 verbruikt 35 watt voor 1850l/u
De 2080 verbruikt 25 watt voor 1700l/u
 
Ok, ervaring altijd goed argument.

En die 1850 L/H is dat teveel, of valt dat erg mee. Op 300/350 L
 
In de praktijk haalt de 2078 maar 800l/u effectief.
Ideaal tot 700 liter dus.
Maar je kan hem knijpen tot 50%

Maar is de eheim pro3 350T niets voor je?
 
Ik kijk net bij 2078 en 80, deze hebben geen verwarming toch?

Ik ga ff kijken.
 
Zit wel veel verschil in verwarming, 210 watt bij de 2178

500 W bij de 2180, wat is wijsheid. Meer wattage bij verwarming lijkt me.
 
Voor een rio 300 zou 200 watt ruim moeten volstaan.
Zelfs mijn 520 literbak heeft in theorie maar 150watt nodig om het water 10� warmer te krijgen. :)
 
Ik ben met JurgenD eens.

De capaciteit van de filters? Ik weet het ook niet hoor.
Het zijn theoretische waarden. Onder ideale omstandigheden.
Het beste zou zijn wanneer iedereen met een filter dat eens ging meten, in een maatbeker bv en de tijd meten, dan kan je uitrekenen naar hoeveelheid liter per uur.

Debiet is afhankelijk van bv diameter slang, vervuiling van de slang, temperatuur van het water, vorm van in- en uitstroomopening.....maar vooral datgene wat in de filter zit!!!! Hoe grof dat is? en hoe vervuild vooral?...en hoe hoog het opgepompt moet worden...etc etc (ik heb vroeger vloeistofmechanica gehad, mochten we proefjes doen, vond ik, als aquariaan, wel leuk toen...haha)

Ik zou het ook zo simpel mogelijk houden, en kijken naar de zuinigheid van de pomp. Je kamer is toch al verwarmd toch? en dan hoeft het maar een paar graden opgewarmd te worden.

Persoonlijk vind ik stroming in een aquarium belangrijk, maar heb ook malawichicliden. Maar in de tropen heb je vaak genoeg stortbuien en dan heb je ook heel veel stroming en temperatuursverlagingen.
Ik kom geregeld in Indonesi�....en op Java (al heb je daar bijna geen bos meer....helaas??) regent het vij veel, in de droge tijd of regentijd, dat maakt niet uit, het verschil is dan de hoeveelheid water dat naar beneden komt. In het Amazonegebied zal het niet echt veel anders zijn toch??

Een tip: ik zou het eerst met 1 pomp uitproberen, je kan nog altijd eentje erbij zetten.
 
Dat gaat dus niet, alles wordt weggewerkt achter de achterwand. Moet in 1x goed, ik snap het verlies van opbrengst wel.

De firma,s liegen soms ook wel een beetje. Dus ga altijd al voor iets meer.

En discusvissen zitten liever niet te koud, maar lees dat de 2178 tot 34 graden gaat. Das meer dan zat.

Aan de andere kant, moet het geen wildwater baan worden.
 

Terug
Bovenaan