Eheim buitenfilter clasic 2213 of 2215


rikkertjacob

Well-known member
Lid geworden
6 april 2016
Berichten
87
Goedemiddag allen,

Ik ben opzoek naar een buitenfilter voor mijn 80x40x40 bak ca. 100-120L water. Nu ben ik uitgekomen op de ehiem clasic 2213 maar misschien is een wat zwaardere pomp beter zoals de 2215. Heeft iemand ervaringen met een van deze pompen en kan mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ook vraag ik me af of de pompen veel hinderend lawaai maken?
 
Hoe groter hoe beter. Zelf zou ik een 2215 (of iets vergelijkbaars) erop plaatsen. Maar een 2213 zou ook gewoon werken hoor.

Kijk ook even naar de experience serie. Eheim 2424 bijvoorbeeld.

Het aantal watt staat gelijk aan het geluidsniveau, dus hoe meer watt hoe meer geluid. Dit gaat niet altijd op maar houd er rekening mee als die op een slaapkamer oid komt.
 
Laatst bewerkt:
De 2215 heeft capaciteit van ik dacht rond de 900 liter en ik denk dat dit wel veel is op een bak van zo n 100 liter netto.
 
Ik wou graag de Eheim eXperience 250 aanraden, omdat ik dat model mooier/nieuwer vind.
Maar eigenlijk zit er geen verschil in zie ik. In filtervolume niet, wattage niet..
Alleen de pompcapaciteit is duidelijk meer van de 250.

Waarommaakt een zelfde merk eigenlijk 2 'dezelfde' filters met een ander uiterlijk? Of zit er nog meer verschil in, dan de pompcapaciteit?
 
de 2215 heeft een nul last pompvermogen van 620 l per uur trek daar de helft van af voor slangen en filter materiaal plus vervuiling
kom je op zon 300 liter bak 100 liter dus driemaal de bak rond gepompt per uur :thumbs:

gaan zou ik zeggen

groet
jaap
 
ik ga voor een JBL cristalprofi E701 greenline voor mijn rio 125 project.
scheelt een paar tientjes ten opzichte van een Eheim.
 
Ik wou graag de Eheim eXperience 250 aanraden, omdat ik dat model mooier/nieuwer vind.
Maar eigenlijk zit er geen verschil in zie ik. In filtervolume niet, wattage niet..
Alleen de pompcapaciteit is duidelijk meer van de 250.

Waarommaakt een zelfde merk eigenlijk 2 'dezelfde' filters met een ander uiterlijk? Of zit er nog meer verschil in, dan de pompcapaciteit?

Nou de experience werkt wel een stuk makkelijker. Ingebouwde kraantjes. Ontkoppel connector. Filter media mandjes.
Dus ik zou zeker de filters vanaf de experience lijn aanraden.
 

Terug
Bovenaan