Eheim 2213 versus rio 125


John1985

Well-known member
Lid geworden
30 april 2018
Berichten
243
Leeftijd
39
Is de Eheim 2213 sterk genoeg om vanaf een zijkant de gehele bak (Rio 125) min of meer van stroming te voorzien zonder dat er plekken zijn waarbij er geen stroming is? Welke filters kan ik nog meer in overweging nemen? Ik vind gebruiksvriendelijkheid, eenvoud en kracht belangrijk, maar ook zeker het feit dat hij geruisloos moet zijn.

Tips?
 
Eheim classic is denk ik geen slechte keuze, alhoewel de gebruiksvriendelijkheid m.b.t. onderhoud bij andere modellen weer hoger ligt. Maar ik denk dat dit beproefde model mbt geluid en betrouwbaarheid bijna niet te evenaren is.

Verder kan je denken aan de Fluval 06 reeks. De Hydor Pro serie en nog veel meer. JBL is veel gebruikt, Oase doet tegenwoordig aan aquarium filters en zo kunnen we nog wel even door gaan denk ik.

Ik zou persoonlijk wel de 2215 overwegen op de Rio125, denk dat dit niet overkill is en mocht je door te tijd gaan groeien, dan kan je filter mee. Tevens heb je dan langere onderhoudsintervallen waardoor je bak alleen maar stabieler is, is mijn mening
 
Ik heb de 2217 op een 300 liter bak. Perfect.

Water is nog nooit zo mooi geweest.

Hiervoor had ik een Eheim 2178.
 
Ja hoor geen probleem. Ik heb aan de linker kant een grote bos Javavaren en daar gaan de bladeren mooi van heen en weer.
 
Ik heb deze combi ook en ben er al jaren over te spreken. Als je er voor kiest om de 2213 te kopen, neem dan de 2213 plus. Hier zitten dubbele kranen op wat het onderhoud veel makkelijker maakt.
Het filter vind ik erg stil, biedt voldoende capaciteit en mocht er onverhoopt wat stuk gaan, heeft vrijwel iedere lfs wel onderdelen op de plank liggen.

Mvg Robin
 
Hier in de Rio 125 draait een JBL crystalprofi e902 vol open zonder problemen.

Sommige mensen zullen het overkill vinden maar achteraf ben ik blij met deze en dat ik niet de e702 heb gehaald. Stroming is precies goed nu.

Dit filter is makkelijk te bedienen/schoonmaken en vrijwel stil.
 
Ik zelf heb de eheim2215 ben zelf niet tevreden over de stroming en er zit een brommend geluid in wat ik er maar niet uit krijg het is niet heel hard maar savonds hoor je het wel.. ernaast staat een eheim experience 250 en deze is echt heel stil..mijn 2215 ga ik weg doen en nog ergens een experience 250 scoren.. ik lees ook veel mensen die harstikke tevreden over de classic filters zijn dus het kan nog wel verschillen maar mijn ervaring ermee is niet zo goed.. succes met je keuze
 
Dat hoor je soms wel inderdaad maar iets zwaars op de kop leggen geeft dan vaak wel uitkomst. In het kastje zul je het niet snel horen denk ik.
 
Dat hoor je soms wel inderdaad maar iets zwaars op de kop leggen geeft dan vaak wel uitkomst. In het kastje zul je het niet snel horen denk ik.

Bij mij staat die in de aquarium kast het is niet dat je van het gebrom wakker wordt ofso maar het irriteerd me gewoon:p als ik er iets zwaars op wil leggen moet ik eerst ff die plank in me aquariumkast wat hoger monteren want heb nu eigenlijk bijna geen ruimte boven het filter omdat die vrij hoog is ook niet erg praktisch op dit moment xD
 
Twijfel zelf alleen of het wel gaat werken ivm een goede circulatie vanwege de plek van de uitstroom,vandaar mijn vraag in je fotoalbum...
 
Twijfel zelf alleen of het wel gaat werken ivm een goede circulatie vanwege de plek van de uitstroom,vandaar mijn vraag in je fotoalbum...


Dat denk ik ook dat je geen goede circulatie krijgt omdat de stroming rechts tegen de vooruit komt en weer terug, de linkerkant bak krijgt op deze manier bijna tot geen stroming
 

Terug
Bovenaan