eheim 2213 ratel geluid


J

Jurrie

Guest
Hallo

heb onlangs een nieuwe eheim 2213 gekregen maar deze maakt gigantisch veel geluid hij staat op me slaap kamer het begint meestal met een geluid zoals deze

https://www.youtube.com/watch?v=YIMX4_krxDo
en na een poosje maakt hij dit geluid
https://www.youtube.com/watch?v=5-prmY4njiE


er zit zover ik weet geen lucht meer in de pomp

opbouw van de filter materialen van onder naar boven is: grind / blauw filter spons/ grind / wit filter wol en een zwart filter wol geen idee wat het is zat in de doos >.<


*het as + radje is helemaal in orde geen slijtage plekken
*zit geen lucht in ( als het erin zit zou ik niet weten hoe ik het eruit moet krijgen)
*heb wel een koppel stuk die een beetje water druppelt maar ik denk niet dat die het zou kunnen veroorzaken
* heb ook al zonder filter inhoud laten draaien dan heb ik nog het zelfde probleem

heb al behoorlijk lopen zoeken naar wat het kan zijn en heb van alles geprobeerd maar niks lijkt te werken heb een neiging hem het raam uit te gooien >.<
 
Zal toch iets van lucht zijn,opbouw van het filtermateriaal klinkt ook niet helemaal ideaal en heeft er misschien mee te maken.
Koppelstukjes mogen ook absoluut niet druppelen.
Als je enkel de kop eens laat draaien in de gootsteen moet er gewoon water uit de uitlaat komen zonder geratel,probeer dat eens om te kijken of dat zo is voor de zekerheid.
 
En,als hij weer opgesteld staat, hou je de uitstroom laag in een emmer, dat hij doorstroomt.
Wordt lucht meegesleept. Dan omhoog,en in de bak steken.
DE inlaat kan ook dicht zitten, met dubbele kranen, los koppelen, hoog houden,terug blazen.
En ook weer beetje aanzuigen en dichtzetten, anders luchtbel.


Tip, zet er dubbele kranen op.
Bij afkoppelen blijft er altijd water in de slangen.

En met afkoppelen loop je zo weg.
 
ik heb de uitstroom in een emmer gedaan hierdoor werd hij stiller dus koppelde ik hem weer aan me aquarium en toen was hij zon 20 minuten goed als geluidsloos maar daarna ging het weer vrolijk verder betekend dit dat er nog steeds lucht in zit ?
 
ik herken dit en bij mij was de rubberen ring van de deksel die niet helemaal goed afsloot. Nieuwe er op gedaan en goed ingevet en toen werkte hij weer goed. Hij zoog dus lucht aan.
 
Ik had dat probleem ook een paar maand terug , dacht ik koop eens een nieuwe 2213 .
Aangesloten , en vervelend geluid . Probleem zit in de kop zelf . Je moet maar eens op de plastiek duwen en je zal zien dat het dan weg is . Ik ben er niet mee terug geweest , maar een andere kop van 10-20 jaar terug op gezet , probleem opgelost (maar eigenlijk ook weer niet he)
 
nadat ik hem heb ingesmeerd met vaseline en de uitstroom even laag in een emmer heb laten lopen is de pomp helemaal stil geworden bedankt iedereen die hier op gereageerd heeft!

intussen ook de koppel stukken vervangen en me filter inhoud aan gepast

danku danku danku !
 
erwin2 zei:
Ik had dat probleem ook een paar maand terug , dacht ik koop eens een nieuwe 2213 .
Aangesloten , en vervelend geluid . Probleem zit in de kop zelf . Je moet maar eens op de plastiek duwen en je zal zien dat het dan weg is . Ik ben er niet mee terug geweest , maar een andere kop van 10-20 jaar terug op gezet , probleem opgelost (maar eigenlijk ook weer niet he)

Dat was resonantie van bovendeksel op de haakjes opzij.
Leg ik er wat gewicht op.
Of wip het deksel Voorzichtig wat op,met een steel van lepeltje,PAST precies, maar niet te verder,anders breekt het stukje af.

Moet ook,als het rubber ringetje versleten is,wat onder de kop zit.
 

Terug
Bovenaan