Eheim 175 liter van Anneke (Hulst)


Hulst

Well-known member
Lid geworden
4 oktober 2020
Berichten
98
Leeftijd
58
Zondagmiddag zag ik een Eheim 175 op marktplaats en zondagavond stond de bak bij ons thuis.
Er zat een visbestand bij waarvan een groot deel eigenlijk niet thuis hoorde in deze bak vanwege het formaat. De vuurstaartlabeo en een aantal grote algeneters hebben inmiddels een nieuw thuis gevonden in een 1.20 m bak en ook de glasmeervallen zijn naar een groter aquarium.

Vandaag kwamen de stenen en dergelijke binnen, dus tijd voor een eerste opzet.

Vooraanzicht:
20201111_194421.jpg
20201111_194412.jpg


zijaanzicht:
20201111_200051.jpg
Misschien dat ik het stuk hout vooraan nog verwissel met het stukje rechts.
Eerst maar eens een uurtje zo laten staan, kijken of de aanblik bevalt.

Oh, er komen nog wat grotere kiezels zo her en der.
 
De anubias staat met de wortelstok boven de grond? Anders zou ik die iets omhoog trekken, de rhizoom kan namelijk niet in de bodem want dan rot de plant weg. De dunne worteltjes (uitlopers) maakt niet zo veel uit, die groeien er ook zelf wel in als je hem vlak boven de bodem hebt
 
Succes met de opstart!! Leuke bak zo
 
Ik ga nog even controleren hoe de anubias staat inderdaad. Dank voor de reminder.
 
Er zit momenteel een allegaartje aan vissen in een klein bakkie te wachten tot deze ingedraaid is. Een deel had ik al en de rest kreeg ik bij het aquarium (tweedehands via marktplaats gekocht):

10 x neon tetra
20 x vuurgarnalen
4 x Endler gup (met inmiddels ca. 4 jonge vissen)

gekregen:
5x kardinaal tetra
4x red minor (of fantoomzalm, identificatie was niet helemaal duidelijk)

Als ze straks over kunnen ga ik waarschijnlijk de school tetras uitbreiden en een koppeltje honinggoeramie tovoegen.
 
Ik ben er alleen nog niet uit wat voor vissen ik voor op de bodem wil.
 
Ik denk dat je bodem niet geschikt is voor Corys, maar een paar (golden) ancistrussen zijn altijd leuk.
 
Worden die niet te groot voor dit aquarium?
 
Leuke bak hoor ziet er goed uit
 
Sinds een paar dagen zijn de vissen en garnalen, in delen, verhuisd.
20201215_184651.jpg

De planten groeien goed en ammoniak en nitriet zijn al dagen nul. Vanwege het overzetten van de vissen meet ik dat momenteel iedere dag.
 

Terug
Bovenaan