Eet een pleco ook appelslakken? 😒


S

Sjorss

Guest
Goedemorgen allemaal,

ik heb appelslakken in mijn bak, (260 liter Juwel vision) volwassen en ook baby’s van 1,5 cm .
Nu heb ik de indruk dat de babys steeds minder worden en pas zag ik ook een appelslak die op een hele andere plek in de bak lag en verderop een leeg huis..😢
ik geef de vissen om de paar dagen komkommer, courgette en sla waar ze gretig gebruik van maken, maar er zijn dus ook dagen tussen dat ze het even alleen met kantenklaar voer moeten doen.
Mijn vraaag aan jullie...Hoeveel eet een pleco van 16 cm dagelijks zodat het voldoende is en dat hij de appelslakken met rust laat. Of is het een slechte combinatie?
ik weet dat de pleco er op een gegeven moment uit moet vanwege de te krappe behuizing als hij steeds groter wordt..😎
bedankt voor het meedenken!
 
Ja pleco's eten slakken, ook groeneters hebben een behoefte aan dierlijke voeding, in onze bakken zie ik de ancistrussen ook aan slakken sabbelen, ik voer ze dan ook 1x p/w viformo van sera en dan laten ze de slakken doorgaans met rust. let wel op viformo belast je water behoorlijk dus spaarzaam voeren
 
Ok bedankt!
 

Terug
Bovenaan