Eerste eitjes in de 60cm


S

SacredD

Guest
Fotos van de ouders en het nestje (en een van de galaxys die op bezoek kwam)...behoorlijk wat eitjes zeg, meer dan mijn andere Koppel had

IMG_1406.JPG


IMG_1405.JPG


IMG_1399.JPG
 
Hebben de verschillende kleuren van de eieren nog betekenis? in mn 80cm bak waren de eieren veel witter dan deze.
 
Leuk dat je eitjes hebt en wat betreft de kleur zou ik dat zo niet weten.
 
Leuk, eitjes!

Op welke ph heb je ze zitten? Mischien een catappa blad erbij in tegen de schimmel.
Hebben de verschillende kleuren van de eieren nog betekenis? in mn 80cm bak waren de eieren veel witter dan deze.
Zijn die witten wel uitgekomen?;)
Wanr wit is onbevrucht geloof ik ;)
 
witten zijn niet uitgekomen nee, dat kon het dan wel eens zijn, heb er nu catappa bij gedaan, schijnt meerdere positieve werkingen te hebben.
ph zit op ongeveer 6.5 (ik check de bakken elke maandag met teststrips)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:thumbs:
Hoe gaat her nu?

ik check de bakken elke maandag met teststrips
Beter druppeltestjes gebruiken, zijn een stuk nauwkeuriger, voor drie tientjes heb je een testkoffer van colombo;)
 
Witte zijn toch beschimmelde eitjes?
 
Helaas zijn bijna alle eitjes al verdwenen, nu schijnt dat Ramirezi het de eerste twee a drie keer verpesten omdat ze nog te ondervaren zijn...jammer maar ze proberen het vast nog eens.
 
Oke, 1e nest mislukt in de 60cm, nu zijn ze in de 80cm bezig met nest nr3 (eerste 2 mislukt)
 
Beter druppeltestjes gebruiken, zijn een stuk nauwkeuriger, voor drie tientjes heb je een testkoffer van colombo;)[/QUOTE]

hoelang gaat zon koffer mee? (ik test liefts elke maandag, beter te vaak testen dan te weinig)
 
Ik vervang nu gewoon elke dag 10% water, dat zou ik elk geval nitrite/nitraat onder controle moeten houden
 
Heb het vermoeden dat er jongen zijn, groot deel van de eitjes is weg (90% van de rest is wit) en de ouders zijn nu erg geinteresseerd in de plantenwortels en de kuil achter het blad waar de eieren lagen.
 
Heb je een foto of een video ?
 
ze hebben de boel al weer verlaten, eitjes zijn weg, ben nu met Elzenproppen de ph aan het verlagen om te zien of dat beter gaat.
 
Met de meeste druppel testen kun je 40-50x testen dus dat is best lang. Jammer van de eitjes.
 
Die heb ik ook gehad en is een prima apparaat hoor. Jammer van de eitjes maar goed, volgende keer meer geluk moet je maar denken.
 
Helaas zijn bijna alle eitjes al verdwenen, nu schijnt dat Ramirezi het de eerste twee a drie keer verpesten omdat ze nog te ondervaren zijn...jammer maar ze proberen het vast nog eens.

Dat wordt vaak geschreven en gezegd. Vaak ligt de oorzaak van het niet uit komen aan de waterwaardes.
Ramirezi's zijn vissen die van nature in zacht en zuur water komen. En ze kunnen vaak toch minder goed aanpassen aan ons Nederlands kraanwater.

Vaak blijkt dat als het water zacht en zuur is, ze ineens wel broerzorg hebben. Ook de eerste keer!

Al heb ik sinds een paar maanden weer ramirezi's. En het viel me al vaker op dat de eitjes wel uit waren gekomen en ik zelfs larfjes had. Zonder osmosewater en toevoegingen.
 

Terug
Bovenaan