Een vraag over het visbestand


S

Stephan1970

Guest
Hallo allemaal

Ik wilde eens aan jullie vragen of jullie nog leuke toevoegingen aan het vis bestand weten voor mijn aquarium
het gaat om een rekord 800 bak van 110 liter
Er zit nu in: 15 kardinaal tetra's
5 Corydoras Paleatus

Er is zoveel moois en leuks te zien bij de handelaar...dat ik door de bomen het bos niet meer zie soms

Alvast bedankt voor de feedback!

stephan
 
Ik zou het groepje Corydoras wat uitbreiden, de school kardinalen uitbreiden en er alleen nog iets bij doen wat graag aan de oppervlakte zwemt. Niets mooier dan een rustige bak.
 
Ik zou de groep kardinalen zo laten, de corydoras eventueel wat uitbreiden en idd een leuke school aan het oppervlak. Epiplatys annulatus (ringbandsnoek) bijv. of de Carnegiella strigata (marmerbijlzalm)
 
Ah ok dank jullie voor de tips!
Zijn er nog meer suggesties misschien? Ben benieuwd!

Alvast bedankt
 
Ik zou ook een paar cory paleatus er bij halen.
En misschien nog iets van een groepje otocinclus of iets van een sewellia of zo?
Kardinaaltetra zou ik er zlef niet nog meer van bijzetten.
 
Wat denken jullie van (groene) sumatranen? of platty's ofzo?
Of past dat er niet bij?

Stephan
 
Sumatranen passen niet bij de rustige kardinalen. Platy's willen een wat lagere temperatuur, 22-23 graden. Kardinalen willen dan weer rond de 25 graden.
 
ok....dus eigenlijk is de keuze maar beperkt tot wat hierboven beschreven is?

stephan
 
ok....dus eigenlijk is de keuze maar beperkt tot wat hierboven beschreven is?

stephan
 
Sewellia's niet, die wenseneen bak met erg veel stroming en een niet te hoge temperatuur.

Er zijn wel meervalletjes die in 80cm kunnen, als je dat evt leuk vindt.

Sumatranen zijn rotzakken in bakken kleiner dan een meter en/of als ze gehouden worden in een te kleine groep.

Een oppervlakte visje erbij zou inderdaad niet misstaan. Ik ben zelf een grote fan van Epiplatys dageti monroviae (wel Afrikaans, de rest van je vissen zijn Zuid Amerikaantjes).
Wel zorgen voor drijfplanten (of lange slierten andere plant) als je oppervlakte visjes wil.

Japonica garnalen kunnen er wel bij, vind je die leuk?
 
Ik moet bekennen dat de wereld van de garnalen nieuw is voor mij...stellen die bijzondere eisen of zijn ze gemakkelijk te houden?
 
Japonica's zijn erg makkelijk. Het zijn goede algeneters ook. Ze eten gewoon droogvoer mee met de rest. Wat mosjes en eventueel andere schuillaatsen stellen ze zeer op prijs. Ze leven erg lang bij mij, jaren.

1 ding, ze kweken niet in zoetwater dus koop er wel meteen minimaal 10-15 zodat je een groepje hebt.
 
eigenlijk is de combinaite die je nu hebt al niet echt optimaal
kardinalen verlangen een temperatuur van 24 tot 27 graden
terwijl de corydoras paleatus zelf de winter in de vijver nog schijnt te overleven (geen ervaring mee)
de corydoras paleatus is een echte subtroop die het veel beter doet in een bak op kamer temperatuur
eigenlijk zou je ze beter kunnen vervangen voor bijvoorbeeld de sterbai
en dan een schooltje bijlzalmen voor de boven laag zou nog wel kunnen
 

Terug
Bovenaan