Wat is er nieuw

Een nieuw begin - Juwel Rio 180 (2)

hoe gaat het met de bak André? Laatste update is al een paar maanden geleden zie ik

Een klein probleempje moet ik nog aanpakken. Wat algen aan voorzijde glas. Ben aan een zoeken naar een goede krabber maar krijg hem niet gevonden. En verder nog even wat de bodem zuiver zien te krijgen.

Door persoonlijke omstandigheden is het allemaal wat lastiger geworden. Probleem met knie.

Huh, dat is verwonderlijk en dan moet er een flinke laag opzitten zeg. Met zo n sponsje krijg ik bij de sluierbak plukjes baardalg nog weg.

Ik gebruik ook filterwatten idd. Bij punt/baardalg even met 1 vinger wat meer drukken op het puntje alg en dan gaat het op zich prima hier.

Huh, dat is verwonderlijk en dan moet er een flinke laag opzitten zeg. Met zo n sponsje krijg ik bij de sluierbak plukjes baardalg nog weg.
Ik weet niet wat het is maar straks eerst zorgen voor een goede krabber. Aan raden heb ik niks als ik dat doe.

1 beeld zal meer zeggen dan 1000 woorden.

Straks een foto zal duidelijk maken wat het is voor de helpende handen, de mobiele meedenkers waar niet alleen ik heel blij mee ben.
Maar komt goed, lijken op zwarte puntjes...

Ik moet echt aan de bak met de bak. :deal:

Deze werkt goed André
20250718_131447.jpg

heb je het al eens met een (oud) bankpasje geprobeerd?
Ik heb ook zo'n ding als Robert weergeeft, van Eheim en (ik geloof) Superfish. die kan je zonder en met steel gebruiken, waardoor je gecontroleerd kan schoonmaken.

Ik ben erg te spreken over de karwei glaskrabber. Ik vond het eerst doodeng om met zo'n Stanley mes over het raam te gaan, maar het ding is eigenlijk zo ontworpen dat het niet zomaar mis kan gaan.

Ik heb ook bij de sluiers geregeld wat plukjes op de achterruit maar met filterfleece of een groene keukenspons kun je dat wel weghalen maar je zal een beetje kracht moeten gebruiken.
Maar het kan en dat doe ik liever dan met mesjes op het raam.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan