Echinodorus impaii


Jasper04

Well-known member
Lid geworden
9 februari 2019
Berichten
172
Leeftijd
19
Beste forumgenoten,

Sinds gister heb ik de Echinodorus impaii in mijn aquarium staan! Gekocht bij de Intratuin...
Nu komen er allerlei gaten in de bladeren van de plant, geen idee hoe dit komt:(

Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • 20190810_195025.jpg
    20190810_195025.jpg
    78.8 KB · Weergaven: 91
  • 20190810_194037.jpg
    20190810_194037.jpg
    71.9 KB · Weergaven: 131
  • 20190810_194047.jpg
    20190810_194047.jpg
    86.4 KB · Weergaven: 93
Je hebt hem sinds gisteren. Wat voor bewoners heb je? Vissen, slakken?
 
De plant heeft het even moeilijk om naar de onderwater overgang te gaan, zorg dat er genoeg bodem voeding bij de plant zit en verwijder de slechtste bladeren.
Het is van nature een moerasplant welke de meeste voeding uit de bodem haalt.
 
Okki dankuuu, het trekt weer mij dus?
 
Ik heb geen voeding, alleen zo'n flesje plantenvoeding van Tetra
 
Zoals Ton al aangeeft moet deze plant omgezet worden van emersed naar submerged en zal daarbij de meeste bladeren die er al op zitten verliezen, schrik hier niet van de plant kan dood lijken. Als het goed is komen er op een gegeven moment ook een paar nieuwe scheuten uit en dat is dan de onderwater versie.

Voor Echinodorus moet je ook wortelvoeding aanbieden, daar halen ze de meeste stoffen vandaan. Een soort kleibollen / capsules die je bij de viswinkel of intratuin kunt kopen.
 
Ik heb geen voeding, alleen zo'n flesje plantenvoeding van Tetra
Dat is meestal niet voldoende, ik raad je bodumcapsules of klei bolletjes / sticks aan als bodem voeding bij de wortels, @tuinkabouter verkoopt deze voor weinig en doen het prima getuigende mijn foto album waar alleen Echinodorus in staat.
 
Zoals Ton al aangeeft moet deze plant omgezet worden van emersed naar submerged en zal daarbij de meeste bladeren die er al op zitten verliezen, schrik hier niet van de plant kan dood lijken. Als het goed is komen er op een gegeven moment ook een paar nieuwe scheuten uit en dat is dan de onderwater versie.

Hij stond al onderwater bij de Intratuin
 
Voor Echinodorus moet je ook wortelvoeding aanbieden, daar halen ze de meeste stoffen vandaan. Een soort kleibollen / capsules die je bij de viswinkel of intratuin kunt kopen.
Dat is meestal niet voldoende, ik raad je bodumcapsules of klei bolletjes / sticks aan als bodem voeding bij de wortels, @tuinkabouter verkoopt deze voor weinig en doen het prima getuigende mijn foto album waar alleen Echinodorus in staat.
lateriet bollen kan ook. zit ijzer in.

zal dr eens naar kijken!
 
Toevallig een ancistrus
Ik geef ook nog geen groente, k wil er wel graag aan beginnen. Heb er wel eens een komkommer ongedaan, niks meegedaan, dom natuurlijk. Hoe moet ik dit wel goed doen?
 
begin me stuk van 5 cm . op vorkje,
 
Het is al gezegd dat de plant vaak over moet naar submers en daarbij blad zal verliezen. Hele normale zaak dus en ik zou ook wel wat voeding bij de wortels stoppen.
Je kan zoals Ton al aangeeft bij Tuinkabouter dit kopen of de kleibollenmix van aquariumbemesting.nl
 
Komkommer niet koken gewoon rauw erin doen, maar komkommer zal je probleem niet verhelpen omdat het niet voedzaam genoeg is want het bestaat voor 98% uit water dus het vult wel maar voedt niet. Dan kun je beter courgette gebruiken (ook rauw, vorkje aan prikken zodat het zinkt) en wat bladgroente, spinazie blancheren (zonder zout) en dan dat voeren, of paprika (pitjes verwijderen) of bloemkool (gekookt zonder zout) of zoete aardappel (gekookt)
 
Als de gaten binnen een dag zijn ontstaan denk ik eerder aan vriend ancistrus...
Zeker als ie geen groenvoer krijgt.

Groetjes John.
 
Komkommer niet koken gewoon rauw erin doen, maar komkommer zal je probleem niet verhelpen omdat het niet voedzaam genoeg is want het bestaat voor 98% uit water dus het vult wel maar voedt niet. Dan kun je beter courgette gebruiken (ook rauw, vorkje aan prikken zodat het zinkt) en wat bladgroente, spinazie blancheren (zonder zout) en dan dat voeren, of paprika (pitjes verwijderen) of bloemkool (gekookt zonder zout) of zoete aardappel (gekookt)

Aha dank je, maar de vorige x toen ik dr komkommer in deed werd het water troebel. Ik dacht dat moet ook geblancheerd worden
 
Aha dank je, maar de vorige x toen ik dr komkommer in deed werd het water troebel. Ik dacht dat moet ook geblancheerd worden
Dat komt omdat je het er dan te lang hebt in laten liggen, als ze er niet van eten kun je het er het beste na max 6 uur weer uithalen zodat het je water niet belast
 
We hebben een anubias barteri gekocht, omdat die andere helemaal was opgegeten door meneer ancistrus:(. Moet deze perse op een stukje hout of steen?
 
Een Anubia kun je het beste opbinden inderdaad maar hij mag met de wortelstok in elk geval niet in de bodem staan.
 
Zo staat ie dus verkeerd?

Op Internet stond dat t beter is maar niet perse noodzakelijk. K d8 alleen dat k hier had gelezen dat ie opgebonden moest worden, hoe doe ik dit?
 

Bijlagen

  • 20190819_183047.jpg
    20190819_183047.jpg
    101.7 KB · Weergaven: 106
  • 20190819_183047.jpg
    20190819_183047.jpg
    101.7 KB · Weergaven: 75
Ja dat staat niet goed, kwestie van plantenlijm kopen en vastlijmen op een stukje hout of maaskei, met algeneters is het een nogo om visdraad te gebruiken om planten vast te binden want daar kruipen ze onder en gaan dan dood omdat ze er niet meer onder los komen
 
Zoals eigenlijk wel veel Echinodorussen houdt je plant van licht! Welke verlichting heb je?
 
Euhm wit led voor in een 60 cm
 
Je Echinodorus heeft geen schijn van kans. Anchristus verwoest deze planten. Ze raspen gewoon het blad kapot, uit ervaring weet ik dat je ze kunt bijvoeren met wat je wil, ze zullen altijd aan Echinodorussen raspen!!
Dus de keuze is aan jou, je dient afscheid te nemen van of de vis of de plant(enfamilie)
 
De plant is al weg:)
 
Euh ja goede vraag, k kan die doos niey meer vinden maar k kan mij niey voorstellen dat ik dat ding heb weggegooid. Aantal bedoel je hoeveel lampen? Dat is er 1 met 24 ledjes erin. Merk van SuperFish. Ohh wacht k zie nu dat er op het kastje iets staat:
T8
15-18 watt
Input: 100-240 U (volt) -> 10 U = 1 I
50/60 hz
 
Nog even een vraagje: waar kan k die anubias het beste opdoen? K heb al voorbeelden als lavasteen gezien(nicolien zei natuurlijk al de maaskei) ook heb k hout gezien. Maar kan ik dit ook op een grote schelp doen?
 
Nog even een vraagje: waar kan k die anubias het beste opdoen? K heb al voorbeelden als lavasteen gezien(nicolien zei natuurlijk al de maaskei) ook heb k hout gezien. Maar kan ik dit ook op een grote schelp doen?
Overal op waar je fantasie of mogelijkheden gelegenheid bieden kan je deze opbinden dan wel lijmen, zolang de wortelstok maar niet in de bodem zit.
 
Aha Nice
 

Terug
Bovenaan