Dwergklauwkikkers voederscheme


Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Berichten
999
Locatie
Provincie Oost-Vlaanderen
De ringbandsnoekjes hebben het gezelschap gekregen van 3 dwergklauwkikkers. Op het internet heb ik gevonden dat ze dol zijn op rode muggelarven maar ook ander diepvriesvoer.

Wat ik echter niet kon vinden is hoeveel keer ze per dag/week te eten moeten krijgen en of ze ook nog andere dingen lusten ?
 
De ringbandsnoekjes hebben het gezelschap gekregen van 3 dwergklauwkikkers. Op het internet heb ik gevonden dat ze dol zijn op rode muggelarven maar ook ander diepvriesvoer.

Wat ik echter niet kon vinden is hoeveel keer ze per dag/week te eten moeten krijgen en of ze ook nog andere dingen lusten ?


toffe beestjes daar heb ik ook naar zitten kijken

had vroeger wel padden en vaak zijn ze wel behoorlijk vraatzuchtig dacht ik....en je wilt ze natuurlijk niet vet mesten.

ik heb begrepen dat als je waterdiepte meer is dan 30/40cm deze kikkers het heel lastig hebben om aan de oppervlakte te komen wat wel cruciaal voor ze is

om deze reden heb ik mijn zoektocht gestaakt....wat zijn jouw bevindingen zover??

mvg

vuurbuikpad.JPG
 
Ik heb ze hier al jaren in een 60cm. Ik voer meestal om de dag en geef er Tetra Frog bij. Nu zie ik hier dat er af en toe de laatste weken een aan het oppervlak drijft en moeilijk naar beneden kan. Wat de oorzaak is dat is me nog een raadsel op het moment.
Teveel rode mug is ook niet goed meen ik en ik geef ze vaak ook levende watervlooien en artemia.
 
Ik gebruik niet de volledige hoogte van het aquarium (39 cm). Het diepste is vooraan, 30 cm en acheraan is de bodem opgehoogd zodat het daar nog maar een goeie 20cm diep is.
De 3 kikkertjes gaan af en toe evenjes snel naar boven om vervolgens weer naar de bodem te duiken. Ik heb ze nog niet tussen de drijfplanten zien drijven.
Ze leven vredig samen met de Ringbandsnoekjes en de 2 Bijlzalmen.

Ik heb er nu een Superfish Aqua 100 filtertje in zitten voor een 70 liter aquarium dat maar voor amper 50 liter gevuld is. Geen idee of de kikkers grote vervuilers zijn eigenlijk dus ik hoop dat dat filtertje voldoende is. Nu ik zal het gauw genoeg merken aan de doorstroming. Als die iedere week meer dan halveert zal ik een zwaardere filter moeten installeren.

Goed om te weten dat er Tetra Frog bestaat, deze week ga ik dat eens in huis halen ter afwisseling van diepvriesvoer.
Ondertussen heb ik ze vandaag wat diepvriesvooer gegeven maar iets teveel denk ik :) . Deze avond voor het slapengaan zuig ik de overschot er wel weer uit zodat het niet begint te schimmelen.

20170730_184202[1].jpg
 
Ik gebruik niet de volledige hoogte van het aquarium (39 cm). Het diepste is vooraan, 30 cm en acheraan is de bodem opgehoogd zodat het daar nog maar een goeie 20cm diep is.
De 3 kikkertjes gaan af en toe evenjes snel naar boven om vervolgens weer naar de bodem te duiken. Ik heb ze nog niet tussen de drijfplanten zien drijven.
Ze leven vredig samen met de Ringbandsnoekjes en de 2 Bijlzalmen.

Ik heb er nu een Superfish Aqua 100 filtertje in zitten voor een 70 liter aquarium dat maar voor amper 50 liter gevuld is. Geen idee of de kikkers grote vervuilers zijn eigenlijk dus ik hoop dat dat filtertje voldoende is. Nu ik zal het gauw genoeg merken aan de doorstroming. Als die iedere week meer dan halveert zal ik een zwaardere filter moeten installeren.

Goed om te weten dat er Tetra Frog bestaat, deze week ga ik dat eens in huis halen ter afwisseling van diepvriesvoer.
Ondertussen heb ik ze vandaag wat diepvriesvooer gegeven maar iets teveel denk ik :) . Deze avond voor het slapengaan zuig ik de overschot er wel weer uit zodat het niet begint te schimmelen.

Bekijk bijlage 47311

Ik heb er ook drie in mijn bak zitten. Ze krijgen bij mij 1 keer per dag diepvriesvoer en doen het al een jaar goed. Ik houd wel in de gaten of ze niet te dik of te dun worden.
 
Ik merk wel dat ze soms moeite hebben om het te vinden doordat ze zo slecht kunnen zien.
 

Terug
Bovenaan