Dwerggouramis + honinggouramis


T

Tim2401

Guest
Hallo allemaal
Ik ben een goed visbestand aan het uitzoeken, en vroeg me af of honinggouramis kunnen paren met dwerggouramis?
Alvast bedankt
 
nee dat doen ze niet
maar zou ze niet samenhouden, gezien zelfde waterlaag en iridovirus bij dwerggoeramis
 
zou mss iemand een visbestandje kunnen samen stellen waarvan ik 100% zeker ben dat ze niet kunnen paren? Zoals bijvoorbeeld 2 honinggouramis maar in de dierenwinkel is dit niet zo goed te zien, omdat ze te klein zijn. Ik heb een 120 lido aquarium fijn grind in de onderlaag en redelijk veel beplant
 
de lido 120 is niet zo breed 60cm wel hoog
dus echte zwemmers lijkt me niet zinvol

welke vissen vindt je mooi?

moet het regio gebonden zijn,? enkel azie, zuidamerike, afrika...

zuidamerika :
bijlzalmen 10
apistogramma borelli koppel ( met fijn grind liever geen corydoras)


+ klein schooltje van 10 in middenlaag

azie:
honinggoeramis koppel
15 T. Espei/hengeli
onder?
 
[SUP]beste een schooltje neon tatras zullen toch wel gaan paren denk ik ?[/SUP]
 
wel paren maar daar krijg je nooit jongen van
 
[SUP]beste een schooltje neon tatras zullen toch wel gaan paren denk ik ?[/SUP]
Ik weet niet waarom je zo bang bent voor parende vissen maar jonge vissen zul je van neon tetra's niet krijgen. Geldt voor een redelijk groot deel van de vissen.
Edit: @woutDR was me voor.
 
Ik weet niet waarom je zo bang bent voor parende vissen maar jonge vissen zul je van neon tetra's niet krijgen. Geldt voor een redelijk groot deel van de vissen.
Edit: @woutDR was me voor.
Ik wil gewoon het beste voor de visjes en wil zeker geen overbevolking in het aquarium. Zou het ook zielig vinden dat ik visjes zou moeten laten doodgaan terwijl ik er iets in het begin kan aan doen. Maar bedankt voor de info.
 
Weten jullie mss nog een vis die alleen kan leven voor in de bodem die vooral algen en restjes van voedsel eet. (Heb grind dus corydoras kunnen niet zoals al gezegd werd.) alvast bedankt
 
Met grind vallen eigenlijk al je bodembewoners wel af. Garnalen zouden een leuke optie kunnen zijn, vuurgarnaaltjes zijn, net als citroentjes, een leuke makkelijk te houden soort
 

Terug
Bovenaan