Dwerggourami, man of vrouw? Wie weet het? Ik wil er namelijk een mannetje of vrouwtje bij zetten, maar dan moet ik eerst weten wat dit is.


zwadder

New member
Lid geworden
19 mei 2023
Berichten
1
Leeftijd
25
20230519_193016.jpg
20230519_193013.jpg
 
Wees ongelooflijk voorzichtig met toevoegen van een nieuwe goerami, en vooral een dwerggoerami! Erg veel dwerggoerami's hebben het Iridovirus bij zich en dan is je nieuwe maar ook je oude goerami eraan!
 
Man, maar ja ze zijn inderdaad er gevoelig voor het Irido zoals Lysia al aangeeft.
 
Ik heb er nu al 6 aangeschaft. 4 uit de winkel en 2 van een particulier. Ze gaan allemaal binnen korte tijd dood. Op dit moment heb ik er nog een over. Ik zie niet de typische symptomen van irido. Geen bult of zweren. Ze verzwakken gewoon langzaam. Ze worden steeds magerder en futloos.
Ik begin langzaam te denken dat het misschien toch niet zo'n makkelijke vis is om te houden. Tenzij er ook een irido variant is zonder zichtbare symptomen lijkt het erop dat ze gewoon niet gedijen in een aquarium.
Is er eigenlijk iemand op het forum die wel langere tijd dwerggoeramis heeft kunnen houden?
Ik denk niet dat ik nog nieuwe ga aanschaffen. Voor mij is het geen genot om ze elke keer langzaam te zien aftakelen.
 

Terug
Bovenaan