Dwergcichliden bakvoorwaarden en waar kan ie mee samen.


L

LeonaH

Guest
Ik wil zowiezo dwergcichliden, waar moet je bak aan voldoen en kan ie samen met platys/mollys/corydoras/gup man?

en worden ze in een koppeltje gehouden, of zoveel vrouwtjes op zoveel mannetjes of andersom enzovoort.
 
Het feit dat je deze vragen stelt zegt me dat je nog lang niet klaar bent voor vissen met wat hogere eisen.
 
Dat hangt er vanaf welke soort je wilt. Maar hoe groot is je bak?
En hoeveel vissen heb je?
 
Er zijn zoveel soorten, dus welke zou je willen?
Hoe groot is je bak, hoeveel van elke vis zwemt erin?
Wat zijn je waterwaardes?
Wat is de temperatuur?

Of de cichliden als paartje, harem of groep leeft hangt af van de soort....

De combinatie van corydorassen en dwergcichliden is ook niet altijd even succesvol....
 
Ik heb ze eerder gehad maar weet niet goed meer van hoe en wat toen.
60*30*30
Waterwaardes zijn binnen de perken.
Temp. 25.
En eerder gingen ze goed samen met de corydorassen.
 
Je bak is erg vol. Dwergcichliden zijn gesteld op rust. Ik zou hier niets bijstoppen.
 
Menen jullie dat nou serieus? een bak van50-60 liter passen 10 vissen in? Ik moet nu echt zoeken voordat ik een vis zie..
 
Ik weet dat je antwoorden van mij niet op prijs stelt, maar ik ga het t�ch doen. Natuurlijk menen ze wat ze zeggen. Jij trekt geloof ik elk antwoord dat hier op dit forum gegeven wordt in twijfel. Ik kan je echter verzekeren dat we dit echt niet doen om jou te pesten. En in een bak van 50-60 liter 10 vissen ??? Jazeker, maar dan toch niet groter dan een centimeter of 5-6. Ook vissen hebben recht op voldoende levensruimte, ze zitten al tussen 4 wanden opgesloten en kunnen geen kant op. Als dierenhouder heb je de dure plicht om daar dan ook goed voor te zorgen
 
ok nou dan zal ik er even een loep of een verrekijker bij kopen, misschien zie ik dan es een vis
 
maar de dwergcichlide, waar het topic over ging, waar kan ie mee samen en wat voor voorwaarden heeft de bak nodig? desnoods doe ik mn platys en mollys weg.
dan maak ik er een cichlide bak van.
 
Hoeveel vissen heb je nu dan? En wat bedoel je met, 'waterwaarden zijn binnen de perken'?

En wat voor voorwaarden, dat hangt ook van de soort af die je wilt. Maar ��n ding wat ze wel allemaal maar met elkaar gemeen hebben is dat ze er een territorium op na houden en verdedigen.
De ene soort is er wat feller in dan de ander. Maar toch blijft het iets om rekening mee te houden.

Maar over het algemeen: rustige en niet te veel medebewoners, zacht(er) en schoon water, gevarieerde voeding (regelmatig diepvries en/of levend voer) en voldoende ruimte.

Vind zelf persoonlijk dat bakken van 60 cm te klein zijn voor dwergcichliden. Ik houd ze dan zelf ook niet in bakken die kleiner zijn dan 80 cm.

Kijk anders ook eens op deze site:http://www.dwergcichlide.nl/
Er is veel informatie te vinden over dwergcichliden.
 
ik heb 10 kleine visjes.
waterwaarden zijn goed,
dwergcichlide is toch 1 en dezelfde soort?
lage ph waarde dus?

Maar ok het is dus moeilijk hoor ik.
aan welke vissen kan ik wel denken bij platys/mollys/corydoras?
 
LeonaH zei:
waterwaarden zijn goed,
Inmiddels moet je toch wel hebben begrepen dat een opmerking als "waterwaarden zijn goed" nietszeggend is en nutteloos als je enig fatsoenlijk advies wilt?


LeonaH zei:
dwergcichlide is toch 1 en dezelfde soort?
Nee, er zijn er honderden.

Maar misschien moet je de volgende opmerking nog eens heel goed lezen:
Acara zei:
Het feit dat je deze vragen stelt zegt me dat je nog lang niet klaar bent voor vissen met wat hogere eisen.
Geen leuke boodschap, maar wel een hartstikke eerlijke.

~ Ivo
 
aan welke vissen kan ik wel denken bij platys/mollys/corydoras?
 
kellemes zei:
LeonaH zei:
ok nou dan zal ik er even een loep of een verrekijker bij kopen, misschien zie ik dan es een vis

Bizarre opmerking dit..
Misschien moet je maar 's een andere hobby gaan zoeken.

Idd, als je in de natuur kijkt zie op 60 liter ook echt geen tientallen vissen.

Heb zelf een bak met 240 liter en zwemmen ook slechts 19 vissen in, waarvan 7 niet eens echt zwemmen....

Een bak volproppen met vis is echt niet mooi en fijn voor de vis. En het gaat toch ook om het welzijn van de vissen en niet alleen om het plezier van jezelf.

En wat zijn tien kleine visjes?? Welk soort en hoeveel van elke soort? Waterwaarden zijn goed?? Wat zijn ze dan? Voor de �ne vis is een ph van 6 goed en voor de ander een ph van 8..... zit toch wel een groot verschil in. Zie in een ander topic dat je juist steeds problemen hebt met je waterwaarden.... ik snap er niks van... of heb je meerdere bakken??
 
waterwaarden zijn nu weer goed goldie83.

Maar aangezien dwergcichliden het niet gaat worden, wat kan ik er wel bij doen??
4 mollys
2 platys
1 gup
2 corydoras
1 algeneter, zo 1 met een zuigmond die op het raam kleeft, weet niet welke soort het is
 
2 corydoras is in ieder geva; te weinig, die is een scholenvis en hoort met *minimaal* 6 stuks en liever 10-12 te zitten, van dezelfde soort. Je schijft niet welke soort corydoras je nou precies hebt, dus of jouw soort corydoras eigenlijk wel in je 60cm bakje past is al de vraag (sommige soorten corydoras worden te groot), en verder is dus de vraag hoeveel er bij zouden kunnen/moeten.

Doe eens een foto van je bak, van de algeneter en van de corydoras?
 
zo is het aan mij verkocht maar ik wil er wel meer kopen hoor.
het zijn panda corydoras.
foto's komen morgen.
 
LeonaH zei:
waterwaarden zijn nu weer goed goldie83.

Maar aangezien dwergcichliden het niet gaat worden, wat kan ik er wel bij doen??
4 mollys
2 platys
1 gup
2 corydoras
1 algeneter, zo 1 met een zuigmond die op het raam kleeft, weet niet welke soort het is

Wat is goed? Wat heb je gemeten en hoe?

Als ik jou was zou ik er niks bij doen, maar eerder je huidige bestand aanpassen. Laat eens een foto van je 'algeneter' zien? Er zijn er zo veel die een 'zuigmond' hebben...Straks zit je er met ��n die 20 cm wordt.

Corydorassen zijn groepsdieren en 2 is natuurlijk geen groep.
 
Als je met dit bestand in een 60cm bakje niets ziet kan je beter een bril laten aanmeten dan een verrekijker kopen. Ik heb in een goed beplante 60 bak 8 garnaaltjes. Zie er altijd wel 1
 
Nog steeds waterwaarden zijn goed, goed voor welke vis?? Wat zijn de waarden dan?! Hoe vaak moet dit nog gevraagd worden..... word er een beetje moedeloos van. :sorry:
 
die algeneter is aan mij verkocht wetende dat ik (toen) een 20 liter bak heb.
zal speciaal voor jullie even testen:
ph 7.5
kh 12
gh 10
no2 0
no3 10

nog een keer mijn vraag: welke vissen kunnen er bij platys mollys gup corydoras?
 
LeonaH zei:
nog een keer mijn vraag: welke vissen kunnen er bij platys mollys gup corydoras?

Ik snap jou niet hoor..
Je krijgt hier toch een aantal hele duidelijke antwoorden.
In plaats van er maar weer vissen bij te gooien zou je je moeten bezighouden met de vissen die je al in jouw aquarium hebt zitten.
Daar klopt namelijk het ��n en ander niet, da's ook allemaal al uitgelegd.
 
LeonaH zei:
die algeneter is aan mij verkocht wetende dat ik (toen) een 20 liter bak heb.

De meeste verkopers willen gewoon brood op de plank hoor, die maakt het echt weinig uit wat je verder met de vis die je koopt doet, als je er maar voor betaald. In 20 liter bakjes horen sowieso geen vissen.
 
Oei LeonaH.....een beetje veeeel vissen in zo'n klein bakkie hoor! Ik zou dus mooi terug gaan naar de winkel die je die algeneter verkocht heeft en vragen of die meneer wel verstand van zaken heeft. Dit is toch een slechte zaak vind ik. Ik ben zelf nog maar een beginneling maar vissen die te moeilijk zijn raden ze in de vaste winkels waar ik kom gewoon af. En zo hoort het toch.
 

Terug
Bovenaan