Dumbo Santa Claus guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,329
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Hier zijn enkele foto's die ik heb gemaakt van twee mannelijke Dumbo Santa Claus guppen. Eén mannetje heeft dikkere schubben (geen waterzucht) zoals show dragon guppen het hebben. Ik maak graag foto's van bovenaf. Zo kun je de grotere borstvinnen beter zien. In dit geval moest ik elke keer wachten voordat ze samen zwommen.
IMG_0123a.jpg
IMG_0136a.jpg
IMG_0135a.jpg
IMG_0139a.jpg
IMG_0138a.jpg
 
Gaat het wat opleveren voor je verkoop als hobbykweker
 
Kun jij toch ook wel wat van jouw wonderschone kruimeltjes van vissies met de rest van dit forum delen gewoon gratis en vooral belangeloos of kun je dat ons niet gunnen, op wat voor een of andere manier?
 
Edwin dat ze wat kunnen opleveren behoeft geen verder commentaar aangezien dat idd kan. Mijn vissen gaan naar andere kwekers in zowel binnen- als buitenland. Waar ik wel uit kan opmaken dat men tevreden is over mijn vissen en de service die ik erbij verleen. Is het de vraag of ik bijv. ook nog gratis guppen af te geven heb, dan is het antwoord: Zeker wel. Zekers wat in de mix zit. Daar gaan mijn afgekeurde vissen in. Doch dat houdt niet in dat het slechte of lelijke vissen zijn. Ze voldoen dan domweg niet goed genoeg aan mijn strenge criteria voor elke afzonderlijke stam. Het kunnen dus echte pareltjes van vissen zijn doch vallen ze buiten de boot qua eisen die ik eraan stel.
Men kan ze gratis ophalen. Bij versturen vraag ik wel de verzendkosten te dekken en dan worden ze op en verantwoorde wijze verstuurd. Of ik moet toevallig in de buurt verkeren waarbij ik ze dan kan gaan meenemen. Zo simpel is het verhaal.
En men kan zelfs van een afgekeurde gup wel weer een mooie vaste lijn van opzetten als je de uitdaging aan wilt gaan. Doch dan duurt het gewoon een paar generaties eer ze zover weer zijn. Middels het selecteren kan ik die lijn kort houden.

Ik ben niet iemand die vissen kweekt en ze ff op marktplaats gooi. Dit omdat ik met soorten aan vissen werk die niet altijd via de retail te verkrijgen vallen. Mijn eerste prioritiet als ik vissen wegdoe is dat ik weet dat ze naar een goed tehuis gaan. En dat heeft te maken met het lage aanbod van dergelijke vissen en dat ik serieus naar mijn vissen omkijk. Ook al heb ik via bepaalde wegen een handel erin, ik ben en blijf ten allen eerste een serieuze en gepassioneerd aquariaan. Ik durf namelijk ook een "nee" te verkopen als ik niet 100% achter een verhandeling (betaald of onbetaald) kan gaan staan.

En mijn vissen delen met anderen daar ben ik echt de ergste niet in. Daar sta ik voor open mits ze maar serieus zijn. Dat is het enige wat ik vraag... En dat lijkt mijn geen over de top eis die ik eraan stel.
 
Domoortje alleen reclame wederom daar ben jij wel handig mee,
Al die zielige superheilige bohemise kweekstammetjes kijk nou tegen wie wat voor brulkikkertje ik me goeie eigen weer zit uittelaten morsvolk net als met alles.
Retteketed zuivering is essencieel tooch😎
 
Ik ben ook voor.
Alshetware maar wel raszuiverende en ook alles wat eruit voortkomd.
Daarom val ik hier juist over omdat een niet raszuivere mens niet kan gaan vertellen met alle stropdassen vandien alle visstand door ze weggevroten.
 
Domoortje alleen reclame wederom daar ben jij wel handig mee,
Al die zielige superheilige bohemise kweekstammetjes kijk nou tegen wie wat voor brulkikkertje ik me goeie eigen weer zit uittelaten morsvolk net als met alles.
Retteketed zuivering is essencieel tooch😎
Edwin, ten eerste staat eer niets negatiefs in mijn reactie. Dus snap ik niet waarom jij zo reageert. Het heeft ook niets met reclame te maken. Want dan zou ik louter op de commerciële tour hier bezig zijn. Mensen die me hier kennen weten beter. Zoals ik reeds stelde ben ik een serieuze en gepassioneerd aquariaan. Ik neem aan dat jij volwassen genoeg bent om normaal te reageren. Ik heb niets tegen jou doch blijkbaar vind je het nodig om tegen mij uit te vallen. Ik zou je willen aanraden om mijn reactie opnieuw te lezen. En dan mag jij mij aangeven wat er zo negatief is van mijn kant uit.
Ik ben ook voor.
Alshetware maar wel raszuiverende en ook alles wat eruit voortkomd.
Daarom val ik hier juist over omdat een niet raszuivere mens niet kan gaan vertellen met alle stropdassen vandien alle visstand door ze weggevroten.
Ten eerste zijn afgekeurde vissen in eerste instantie ook raszuiver doch voldoen gewoon niet genoeg aan de eisen die ik eraan stel. Als ik ze verder blootstel aan andere soorten dan zal het nageslacht niet meer zuiver zijn. Doch als ze niet direct in de mix komen dan heb ik daar altijd nog een aparte bak (altijd goed om extra bakken bij de hand te hebben) voor om ze er in te doen. Want er zijn ook winkels die zich bij mij melden on toch raszuivere guppen te hebben doch die niet voor showkwaliteit doorgaan. En wat ik reeds eerder stelde, is het nog steeds mogelijk om van afgekeurde guppen weer en mooie stam te gaan maken. Het kost enkel wat meer tijd. Dat ik de rest niet stante pede gratis van de hand doe is omdat ik zelf uiteraard er ook geld in stop. Het behoeft echt niet de hoofdprijs te zijn. Van dat soort kwekers zijn er al genoeg. Doch vind ik het niet meer dan billijk dat ik er ook wel iets tegenover stel door de onkosten die ik zelf maak. Nogmaals, afgekeurde guppen zijn gratis maar bij eventuele verzending vraag ik enkel de verzendkosten. Dus ik snap jouw hele houding jegens mij niet.
Ik neem aan dat jij net als mij een volwassen individu bent en dat je normaal een reactie kan afgeven. En nogmaals, lees mij hele vorige reactie maar. Daar staat niets verkeerds in dat jou zou moeten ergeren. En als je dat wel vindt, dan ligt het probleem toch geheel bij jou. En zeer zekers niet bij mij.
 
Mijns inziens wel.
Dus laat maar zien waar je voorstaat.
Kweker
Hier allemaal beginnende aquariumhouders met een halfzieke gup uit ,,de handel,, en moet jij toch wel wat van dat zgn mooie spulletje kunnen delen hier want anders blijf je wie je bent daar kun je helaas nooit iets aan veranderen, aan jou genetica bedoel ik.
 
Laatst bewerkt:
Edwin, ik kan jou verzekeren dat medeforumleden hier perplex van staan met wat jij hiermee allemaal uitschalkt. Er staat niets en dan ook echt niets in mijn teksten op dit forum waaruit blijkt dat jouw opmerkingen terecht zijn. Ik weet niet hoe jouw hersenpan werkt maar blijkbaar niet als een gezonde hersenpan. En sorry dat ik dit zo stel maar nu heb je binnen dit topic en een andere topic (om maar te zwijgen over enkele andere nog) je vrij onbescchoft gedragen jegens mij zonder dat daar aanleiding toe is. Ik heb je tot dusver nog altijd met alle fatsoen benaderd en jij hebt nu wel mijn kookpunt bereikt.

En de linken die je maakt in jouw opmerkingen slaan nergens op. En dat ik nu zo reageer, kom ik tegelijk op voor andere leden waar jij zo fel uit de hoek bent gekomen. Want ik ben niet de enige waar jij zo fel op bent.

Ik heb vernomen dat jij gezondheidstechnisch met veel zit, maar dat behoeft geen excuus te zijn om zo raar te reageren naar derden. Want ik heb ook het nodige onder de ledenen waarvan enige leden hierzo op de hoogte zijn met een verhoogd risico op een vroegtijdig overlijden. Maar ik zal nimmer mijn gezondheidproblematieken gebruiken als excuus of af te reageren op anderen. Daar is namelijk geen enkele rechtvaardinging voor te vinden. Ik hoop ten zeerste dat jouw gezondheid in de positieve richting mag opgaan. Want ik wens niemand een ziek bestaan toe. Wordt alsjeblieft volwassen en kijk naar jezelf eer je met zulke vernederende repliek aankomt. Ik wil er niet meer woorden aan vuil maken omdat ik hier al het nodige gezegd heb.

En dat je dan aankomt met het gegeven dat anderen met halfzieke guppen uit de handel zitten, dat kan en mag je mij niet aanrekenen. Want dan betekent het dat je persoonlijk met een frustratie zit die niets met anderen noch met mij te maken heeft. En hierbij wil ik het graag bij laten.

Ik hoop dat je tot bezinning komt... En ondanks alles van mij toch een groet...

"S"
 
Laatst bewerkt:
Mooie visjes! Heb je hier lang aan gewerkt?
 
Mooie visjes! Heb je hier lang aan gewerkt?
Hoi, dit is een bestaande sierstam. Dus ze komen niet van mijn hand af. Deze soort vind je doorgaans in het showsegment. Doch er is een commerciële variant ervan die wat fletser van kleur is. Grtjs
 
Beste leden,
Wij willen verzoeken om respect te tonen naar andere leden en hun posten en ook op de manier waarop ze werken.
We hebben allemaal dezelfde hobby en dat iedereen een eigen werkwijze erop nahoudt is geen reden om hier zonder respect op te reageren. Wanneer er weer zonder het nodige respect wordt gepost zullen deze posten zonder verdere aankondiging worden verwijderd.
Laten we het gezellig houden.
 
Prachtige Guppen! En ga zo door met het laten zien van mooie Gup varianten.

Ik vind dat interressante topics. Met mooie foto's, en goede aanvullende informatie.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het delen stan 🤩 super mooie visjes! Je bent goed bezig 😄
 

Terug
Bovenaan