Dubbele sponsfilter


Seabait

Well-known member
Lid geworden
11 december 2011
Berichten
34,289
Locatie
Middelburg
Ik heb in mijn 60cm zo'n mini pat filtertje van Aquael maar moet ik de laatste weken elke week de spons van uitknijpen omdat er zo goed als geen doorstroming meer is.
Was van plan om op de beurs een paar dubbele sponsfilters te kopen maar kon het niet laten om er toch maar gelijk te bestellen ;)
Kwam een mooie tegen met onderop bakjes voor extra filtermedium en lijkt me wel wat.

Bio-Sponge-Filter-for-Shrimp-Fish-Aquarium.jpg


Hopelijk past wel het motorische gedeelte van de Aquael op dit systeem want wil absoluut geen luchtpomp gebruiken :juggle:
Komt als het goed is morgenavond binnen dus wordt vervolgt!
 
Ik heb in mijn 60cm zo'n mini pat filtertje van Aquael maar moet ik de laatste weken elke week de spons van uitknijpen omdat er zo goed als geen doorstroming meer is.
Was van plan om op de beurs een paar dubbele sponsfilters te kopen maar kon het niet laten om er toch maar gelijk te bestellen ;)
Kwam een mooie tegen met onderop bakjes voor extra filtermedium en lijkt me wel wat.

Bekijk bijlage 127764

Hopelijk past wel het motorische gedeelte van de Aquael op dit systeem want wil absoluut geen luchtpomp gebruiken :juggle:
Komt als het goed is morgenavond binnen dus wordt vervolgt!
Deze heb ik er 2 John. Werken echt heel prettig
 
De kop van de Aquael John? als het goed is wel want doen een hoop mensen zo met sponsfilters.
 
Denk dat jij de grotere versie hebt Mark want hier gaat er misschien net een theekopje aan extra filtermateriaal in de bakjes! ;)
Nu al een uur aan het prutsen om de kop van de Aqauel goed vast op het uitstroompijpje van de sponsfilter te krijgen.
Is maar goed dat ik er 2 heb genomen want als het nog langer duurt kan deze in de prullenbak! :mad:
 
Denk dat jij de grotere versie hebt Mark want hier gaat er misschien net een theekopje aan extra filtermateriaal in de bakjes! ;)
Nu al een uur aan het prutsen om de kop van de Aqauel goed vast op het uitstroompijpje van de sponsfilter te krijgen.
Is maar goed dat ik er 2 heb genomen want als het nog langer duurt kan deze in de prullenbak! :mad:


Wat een geduld heb jij ook weer zeg:D:D
 
Wat dat betreft zouden we wel een tweeling kunnen zijn.
Was van plan om morgen kleine rvs schroefjes te halen en het daarmee te monteren.
Alleen wil het toeval net dat ik vandaag een aqua60 opgehaald heb met in de lichtkap kleine rvs schroefjes :!
Dus lang verhaal kort,heb nu een dubbel sponsfilter in de 60 cm draaien! :daisy:

20171107_201246.jpg
20171107_201358.jpg
 
Jammer dat er verschil zit in de buisjes van deze t.o.v. een standaard sponsfilter anders had ik het ook wel willen proberen. Heb toch een beetje haat-liefde verhouding met die dingen. In beide cubes heb ik een pat mini. Op eentje een dubbel sponsfilter. Idd steeds vaker verstopt en geregeld voorzien van een nieuwe spons om erger te voorkomen. De ander zit de standaard (grove) spons die bij de pat mini hoort. Die stroomt beter door maar filtert ook een stuk minder. Dat water is minder helder......
 
Ik gebruik ook de grove maar zie hier geen verschil qua filtering tussen de fijne en de grove. Zal ook van de belasting afhangen.
 
Nee, ik heb wel in 1 er een Aquaflow 100 nog bij voor het geval er ergens eens een filtertje zou uitvallen en dan kan ik die als reserve gelijk inzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT

Terug
Bovenaan