Dubbele klem voor verwarming?


Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Berichten
1,276
Leeftijd
46
Ik zou graag mijn verwarming ophangen aan de inlaatbuis van het filter. Weet iemand of daar dubbele klemmen voor zijn? Dus in plaats van de zuignap een tweede klem.
 
Ik dacht meer aan iets subtielers. Zoals die plastic klemmen die je aan zuignappen vindt.
 
Waarom wil je hem aan de inlaat vastmaken? minst logische plek volgens mij, tenzij het idee is om ervoor te zorgen dat je filter altijd opgewarmd water heeft.
Logischer is de uitlaat, daar komt dat het koeler water langs de verwarming om opgewarmd verder door de bak te gaan,
 
Waarom wil je hem aan de inlaat vastmaken? minst logische plek volgens mij, tenzij het idee is om ervoor te zorgen dat je filter altijd opgewarmd water heeft.
Logischer is de uitlaat, daar komt dat het koeler water langs de verwarming om opgewarmd verder door de bak te gaan,
Mwah, op zich heb je gelijk hoor maar met genoeg doorstroming in de bak zal het temperatuursverschil tussen in en uit laat nihil zijn. Water bevat zoveel energie, dat raak je echt niet zomaar kwijt aan de lucht met een rondje door het filter.
 
Ik heb er gewoon een tiewrap om gedaan
Klinkt handig. Blijft dat mooi zitten? En wat doet die kabelbinder in water? Wordt het niet zacht?

Waarom wil je hem aan de inlaat vastmaken? minst logische plek volgens mij, tenzij het idee is om ervoor te zorgen dat je filter altijd opgewarmd water heeft.
Logischer is de uitlaat, daar komt dat het koeler water langs de verwarming om opgewarmd verder door de bak te gaan,
Hij hangt naast de inlaat. Niet ervoor. Met 500liter per uur netto stroming ga je niet echt verschil merken.
Nu is de situatie dat rechts in de bak de inlaat en uitlaat hangen. Een meter verderop aan de linkerkant hangt de verwarming. In dat hoekje begint langzaam een oerwoud te ontstaan, dus ik verwacht juist eerder dat de warmte daar opgesloten wordt.
Waarom dan aan de inlaat? Ik heb een reliëf achterwand. Daar kan ik geen zuignappen op kwijt.

Dat lijkt er meer op!

Ook die zijn heel mooi!
 

Terug
Bovenaan