Dubai 80 (De Waaierhand)


Bedankt! :)
 
Nog eens een foto update :p

Vervelling van 1 van de grote waaierhanden (De ramen moeten nog gekuist worden :p):
891766_0_82_002.jpg


Zo ziet ze er nu uit:
427715_0_82_008.jpg


757543_0_82_010.jpg


De andere:
762133_0_82_015.jpg


883851_0_82_007.jpg


Sewellia:
282475_0_82_030.jpg


Totaaltje:
456914_0_82_012.jpg
 
Leuk doen die waaierhanden niet jagen trouwens ze lijken mij ook wel leuk maar dan moeten ze bij kleinere garnalen.
 
Seabait zei:

Ben er zelf niet echt tevreden over. Planten staan er maar slap bij en ik zou de bodem willen veranderen naar zwart fijn grind.

jenee98 zei:
Leuk doen die waaierhanden niet jagen trouwens ze lijken mij ook wel leuk maar dan moeten ze bij kleinere garnalen.
De waaierhanden kunnen zeker bij kleine garnalen. Ze doen geen vlieg kwaad! Enkel zien dat er voldoende stroming is. :)
 
Carithius zei:
Seabait zei:

Ben er zelf niet echt tevreden over. Planten staan er maar slap bij en ik zou de bodem willen veranderen naar zwart fijn grind.

Ik bedoelde ook de dieren! :D
Gewoon veranderen dan,ik heb nog wel fijn zwart/grijs grind voor je! ;)
 
Seabait zei:
Carithius zei:
Seabait zei:

Ben er zelf niet echt tevreden over. Planten staan er maar slap bij en ik zou de bodem willen veranderen naar zwart fijn grind.

Ik bedoelde ook de dieren! :D
Gewoon veranderen dan,ik heb nog wel fijn zwart/grijs grind voor je! ;)

Dat is heel vriendelijk van je John! ;) Maar ik denk dat ik wat ver van je woon... :p
 
Blijf dit een mooie bak vinden!! :)
 
Danku! ;)
 
Woon je ver uit de buurt van Antwerpen Maarten?
 
Seabait zei:
Woon je ver uit de buurt van Antwerpen Maarten?

Ghoh ongeveer 20-30 minuutjes rijden van Antwerpen (Hangt af van de file :D ). Het is in de omgeving van Mechelen. :)
 
Vandaag de bodem vervangen door fijn zwart grind. Was een serieus werk, een kleine 5 uur aan bezig geweest. Er zijn geen slachtoffers gevallen en de waaierhanden zijn al terug aan het waaieren. :D
Ik vind de bak er nu veel mooier uitzien en de planten komen meer tot hun recht. :) Heb ook de indeling dan maar aangepast.

Er zijn ook wat nieuwe planten bijgekomen:
2x Microsorum pteropus
2x Ludwigia glandiosa
1x Pogostemon erectus (Wat een naam :D )
1x Nymphaea zenkeri red

Mijn gsm had vandaag blijkbaar geen goesting om scherpe foto's te nemen... :rolleyes:

De nieuwe plantjes (eerst een paar dagen laten weken in een emmer):
969881_0_82_508.jpg


151276_0_82_524.jpg


De javavaren. 1 is op de achterwand vastgespeld. (bedankt voor de tip Astrid J ;) )
229213_0_82_519.jpg


Het lotusje:
391492_0_82_509.jpg


Nu alles lekker laten groeien en hopen dat de plantjes aanslaan :)
 
Leuk ingericht! :thumbs:

Nu lekker groeien die handel ;)

Carithius zei:
1x Pogostemon erectus (Wat een naam :D )
Hopelijk gaat 'ie zijn naar eer aandoen :D
 
Bedankt! :)
Mascha&Ivo zei:
Carithius zei:
1x Pogostemon erectus (Wat een naam :D )
Hopelijk gaat 'ie zijn naar eer aandoen :D
Nou dat hoop ik dus ook :D

Ik ben momenteel aan het twijfelen of ik de lotus juist geplant heb. Op de 1ne site ze dat je het bolletje volledig onder de grond mag steken en op de andere staat dat je de helft moet bovenlaten dus daar ben ik niet veel wijzer uit geworden :juggle:
 
Ongeveer twee derde de bol in het grind doen. Benieuwd hoe de planten zich gaan ontwikkelen. :)
 
Flink bezig geweest Maarten,resultaat mag er zijn!
 
Bedankt allen! :)
Crash zei:
Ongeveer twee derde de bol in het grind doen. Benieuwd hoe de planten zich gaan ontwikkelen. :)
Ik heb hem nu voor de helft in het grind steken. Er zit ook een kleiballetje bij :)
 
Je bak wordt mooier en mooier, en je hebt echt hele leuke bewoners, echt heel leuk om je te volgen :thumbs:
 
astrid j zei:
Je bak wordt mooier en mooier, en je hebt echt hele leuke bewoners, echt heel leuk om je te volgen :thumbs:
Echt leuk om te horen. Ik appreci�r dit echt. :)
Spijtig van de slechte foto's. Als ik nu eens een deftige camera had...
 
Als je een lelijke bak hebt helpt een goeie camera je ook niet hoor hahahaha.
De foto's zijn zo lelijk nog niet, maar ja, een mooie bak laat zich al snel mooi fotograferen.
Ik heb ook maar een simpele camera hoor, ik kan heel moeilijk foto's van de vissen dichtbij maken, geen microlens erop, maar ja, als de indruk maar goed is :thumbs:
 
astrid j zei:
Als je een lelijke bak hebt helpt een goeie camera je ook niet hoor hahahaha.
De foto's zijn zo lelijk nog niet, maar ja, een mooie bak laat zich al snel mooi fotograferen.
Ik heb ook maar een simpele camera hoor, ik kan heel moeilijk foto's van de vissen dichtbij maken, geen microlens erop, maar ja, als de indruk maar goed is :thumbs:

Daar heb je een punt! :)

Hier nog wat foto's, deze zijn genomen met de nieuwe Iphone 6 en een klein beetje bewerkt :)
311327_0_82_img_0267.jpg


341823_0_82_img_0268.jpg


(ziet er in het echt veel lichter uit)
313466_0_82_img_0270.jpg
 
Ik vind de foto's heel scherp hoor, niks mis mee, mooi!
 
De waaierhanden zijn niet meer schuw, zo komen dikwijls voor het raam zitten waar ik zeer blij om ben :)
De planten groeien goed, ik denk alleen dat er wat te weinig licht is voor het sterrenkruid want deze groeit bijna niet... Misschien geeft de led verlichting toch te weinig licht.
Heb ook de inrichting een beetje verandert. Het Javavaren bleef niet op de steen zitten dus heb ik het maar op het hout vastgebonden.

Hier enkele foto's:
1 van de kleine waaierhanden
152311_0_82_004.jpg


Sewellia en grote waaierhand:
578442_0_82_013.jpg


443368_0_82_015.jpg


Harige jongen
123317_0_82_023.jpg


237529_0_82_010.jpg


671415_0_82_image1.jpg


182892_0_82_image4.jpg


798217_0_82_031.jpg


352398_0_82_006.jpg


982629_0_82_027.jpg


Het lotusje dat toch goed begint te groeien
656367_0_82_002.jpg


De prachtige Ludwigia
397997_0_82_003.jpg
 
Het sterrenkruid dat precies maar niet wilt groeien
283364_0_82_008.jpg


Nog een totaaltje
245197_0_82_007.jpg
 
Mooie foto s hoor. ik betwijfel alleen of dat Sterrenkruid is.
Bij mij is dat anders van vorm hoor.
 
Doet mij een beetje denken aan Pogostemon erectus, zou ook de langzamere groei verklaren, maar ik kan het mishebben.

~ Ivo
 
Bedankt allen! :)

Het is inderdaad de Pogostemon erectus Ivo. Had het kaartje teruggevonden dat er bij zat. Terwijl ze in de lfs hadden gezegd dat het sterrenkruid was... :(
 
Prachtige foto's hoor, je bak ziet er pico bello uit :thumbs:
 
Dankje Astrid! ;)
 
Bedankt John :)
 

Terug
Bovenaan