Dubai 100 van Killerfish


Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Berichten
9,479
Leeftijd
29
Locatie
Hellendoorn
Eigen huis officieel gekocht dus wat doe je dan; precies. Bigger is better.

Laatste tijd al de meldingen aanstaan in de buurt voor nieuwe advertenties van deze bakken tegen een leuke prijs. De beste man moest van hrt aquarium af dus voor heel weinig heel veel kunnen halen vanmorgen. Rest vh materiaal komt nog.

Paste mooi op de achterbank. Thuis in de kelder eea schoongemaakt
IMG-20210320-WA0000.jpeg

20210320_134127.jpg20210320_135120.jpg

En de achterwand verwijderd. Was flink verkleurd en match niet met de inrichting die ik voor ogen had. Dus bak op de kant en vandaag maar in de verf zetten. Terwijl dat droogt de rest maar schoonmaken.
20210320_140508.jpg
20210320_140955.jpg

20210320_144558.jpg
 
Laatst bewerkt:
Succes!

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken.
 
Tnx, weet het nig niet helemaal zeker. Denk er op het moment over om de inrichting van de dubai over te zetten, met iig de galaxy's. Die zijn zo op de voorgrond aanwezig, die wennen ook wel als het wat drukker in de woonkamer is.

Op de de bodem of een grote school black venezuela, of juist een enorme school habrosussen. Oppervlak niks, zie je toch nauwelijks. Wellicht wat garnalen, maar kan ook dat die een aparte bak krijgen met luchtfilter.

Maar kan ook maar zo veranderen. Maar mogelijkheid zat, dus suggesties zijn ook meer dan welkom. Duurt toch nog een paar maandjes
 
Veel plezier met je nieuwe bak! Mooie kleur achtergrond.
 
Voorbereidingen treffen, net even naar de intratuin geweest. Lfs heeft dit zand niet meer, dus maar vast meegenomen. Zwarte zand voor een andere bak, voor de garnalen.

Dinsdag komen er een paar mooie grote stukken wortelhout binnen, mooi beetje klooien alvast in het paasweekend.

20210328_150948.jpg
 
🥳🥳🥳
16170377325843597475119974102727.jpg


Binnenkort maar eens gaan proefscapen wat ik er mee wil
 
Laatst bewerkt:
Alleen zijn deze takjes tussen de 50 en 80cm lang :DD

Via marktplaats, 3 tientjes. Mooi te combineren met wat er al in de Dubai ligt
 
Alleen zijn deze takjes tussen de 50 en 80cm lang :DD

Via marktplaats, 3 tientjes. Mooi te combineren met wat er al in de Dubai ligt
Haha, you've got me!
Nou zie ik het denk ik, een PMD zak...
 
Mooi stukken Mike, dat was zeker weten een koopje!
 
Wauw mooi hout!
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien in een ingerichte bak. :love:
 
Alles uit de dubai gehaald


En uitgestald. Mooi de komende periode bezig om eens te kijken naar de mogelijkheden. Nog meer hout boven liggen, maar wil het eerst eens aankijken met dit. Kan zijn dat ik nog wat slagtanden ga mixen, maar weet ook niet hoe dat eruit gaat zien. Ook ben ik nog niet zeker hoe en waar ik het filter wil hebben staan en of 1 genoeg gaat zijn. Wellicht dat ik mijn tetratec ex600 ook nog toevoeg voor wat extra stroming, tis toch een meter en op de dubai staat maar een biomaster 250 met 900l/uur bruto.
Het natte komt net uit de dubai, het droge is nieuw. Is eenmaal volgezogen als het goed is nagenoeg dezelfde kleur allemaal.

Zit ook in twijfel om ergens wat lavasteen op te halen en dat er ook bij te mixen, om het hout op mijn dennerle bodem te zetten en dan zand eromheen. Stenen dan als afscheiding, wellicht her en der met wat hout.
 
Tis altijd lastig overbrengen op beeld, maar na even beetje prutsen heb ik dit. Ruimte eromheen en vooral onder. Iedereen heeft zo altijd een schuilplekje in de buurt



En nog even wat foto's van het eea
20210404_150829.jpg
20210404_150821.jpg
20210404_150815.jpg
20210404_150808.jpg
20210404_150805.jpg
20210404_150705.jpg
20210404_150557.jpg
 
Wat een bijzonder en mooi stuk hout.
 
Tis er niet 1, zijn er een stuk of 5/6 denk ik. Zie eerdere foto's. Maar ja, matcht mooi
 
Woooow mooie opstelling zo! tijd om hem af te maken!? ben erg benieuwd
 
Tnx beide. Het liefst had ik de bak draaiend gehad, maar de vissen zijn er dan met geen mogelijkheid uit te vangen ben ik bang.

Er zit nog wel een twijfel om de lido leeg te halen en al die bewoners in de dubai te houden. Kan ik daar in de meivakantie bezig met inrichten en alles, zonder dat ik de vissen toe hoef te voegen. Hout is het er der vastgelijmd dus dat lukt niet zo 1, 2 3. En dan alleen vast de mossen/anubias ed, hoeft er zolang ook geen bodem in; scheelt weer scheppen. Wel eerst ff goedkeuring krijgen hier thuis :DD
 
Erg fraaie opstelling Mike en ik ben benieuwd naar foto s als je klaar bent.
 
Kon het geduld niet opbrengen, dus het meubel in elkaar en alvast de planten erin. Nog geen bodem en vis, dat is alleen maar extta werk met leeghalen. Nu alleen ff water eruit en klaar. Hout kan ook vast inwateren, want dat drijft behoorlijk. Vandaar het netje. Morgen mn extra externe filter aansluiten, daar vandaag de slangen voor gehaald. Biomedia hier maar los ingekiept, dan vond ik met vis in de Dubai te tricky ivm klemzwemmen

Enige bewoner tot nu toe; mn betta man. Die heeft het rijk voor zich alleen. Hij is wel zo nieuwsgierig dat hij er tzt zo uit te scheppen is.

Ik ben echt focking blij met hoe het is gelukt zo met water. Achtergrond is perfect en ook de scape maakt het enorm natuurlijk. Heb nog aardig wat planten over, ook wat anubias. Kijk dan wel of ik er meer in zet. Op de bodem hooguit wat planten nog, maar veel meer nie

20210423_195121.jpg
 
Zo al heel erg mooi. Heb je dat netje vastgeklemd of zo?
Dat hout op deze manier is echt top.
 
Ziet er gaaf uit! Erg mooi hout.

Hout en filter laten inwerken voor de verhuizing?
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan