Dropchecker blijft groen


Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
457
Locatie
Gelderland
In mijn nieuw opgestarte bak ben ik direct met CO2 begonnen, 35 bellen per min. Bak is netto 110 liter.
Gisteren tegen de avond werd de dropchecker groen. Dat vond ik al snel met relatief weinig bellen, maar vanmorgen was die nog steeds groen. De CO2 schakelt een uur voor lichteinde uit.
Kan het te maken hebben met de nieuwe planten die nog weinig verbruiken? Of wellicht het zachte kraanwater hier (4,2 DH)?
 
Planten geven in de nacht ook CO2 af
Volgens mij erg weinig want in de tijd dat ik zonder controller werkte zat ik s morgens altijd 0,3 hoger met de ph. Ts heeft ook geen vissen die eraan bijdragen lees ik.
Je hebt vele tinten groen dus het beste is om de ph eens te meten als het licht uitgaat en dan s morgens weer als de co2 aangaat.
 
Volgens mij erg weinig want in de tijd dat ik zonder controller werkte zat ik s morgens altijd 0,3 hoger met de ph. Ts heeft ook geen vissen die eraan bijdragen lees ik.
Je hebt vele tinten groen dus het beste is om de ph eens te meten als het licht uitgaat en dan s morgens weer als de co2 aangaat.
Wat is verband met tinten groen..? Haha
 
Nou ja je hebt lichtgroen en wat donkerder groen natuurlijk en hoe lichter hoe meer co2. In theorie kan de dc lichtgroen zijn en bij het opstaan een tintje donkerder maar in beide gevallen is dat groen.
Daarom zou ik de ph eens meten op beide momenten en ik denk dat je dan bij het opstaan een wat hogere ph zal meten.
 
Nou ja je hebt lichtgroen en wat donkerder groen natuurlijk en hoe lichter hoe meer co2. In theorie kan de dc lichtgroen zijn en bij het opstaan een tintje donkerder maar in beide gevallen is dat groen.
Daarom zou ik de ph eens meten op beide momenten en ik denk dat je dan bij het opstaan een wat hogere ph zal meten.
Aah zo! Ik dacht dat je de planten bedoelde…. Maar ik snap em nu.
 

Terug
Bovenaan