Dropchecker blijft blauw


Ik heb net 5 ml in de bak gedaan 10 min terug waneer is dat meet baar
 
Nou als je voeding toedient dan is dat met een uur wel goed gemengd als je goede circulatie hebt.
 
Oke de bovenste drop wort al minder blouw die van gister en de nieuwe is nog knal blauw die heele maal onder zit
 
Test loopnvan de no3 moet zo even naar een maat die moeilijk zit
 
No3 test is klaar
 

Bijlagen

  • 20230922_200649.jpg
    20230922_200649.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 34
Is toch iets donkerde
 
Ik ga zo even naar het groote aqarium winkel hier met me water dan laat ik alles even meten ph no3 kh en noem maar op
 
Ja die aneder waardes kan ik niet testen ik test nu telkens ph no2 no3
No4 eb zo heb ik niet dacht ik en wil ook even rond neuzen en kijkken of er iets moglijk is om de co2 op te splitsen zo dat hij ook door me andere filter heen loopt dat er een splitsing in komt in de co2 slang
 
Zo dat de co2 via bij uitlopen van bij filters kan lopen
 
Dat ik tussen de co2 slang een T-stuk zet zo dat het 2 kanten op kan gaan
 
Ja
 
Denk dat de po4 te hoog is of niet?
 

Bijlagen

  • 20230923_132421.jpg
    20230923_132421.jpg
    1.9 MB · Weergaven: 35
Je Po4 mag nog iets hoger: 2 mg
De verhouding van No3 : Po4 is 10 : 1
Dus als je No3 20 is, dan moet de Po4 ongeveer 2 zijn.
Als je Co2 gebruikt, dan vindt ik je Ph aan de hoge kant. Wat is de kleur van je dropchecker?
 
Water is net getest toen de bak nog donker was en de co2 uit stond co2 staat nu aan dus zal vanmidag even de ph zelf tessten en hier posten en hoe dan de pi4 nog om hoog krijgen
 
Ik heb 100 bellen permienut nu en alle bij de dropchecker zijn nog gif blauw als ik er iets wits onder houw
 
100 zou op een bak van 125 liter genoeg moeten zijn maar de kleur past zich pas na enkele uren aan.
 
Ja dat klopt maar wel bizar dat ik nog totaal geen co2 meet in de bak zot bijna te denken om een 2e zet er bij te zeten en dan de 2e via de nieuwe pomp te laten lopen dat die recht in de bak uit komt
 
Nu ook baart of draat alg al in mijn eikenblad pf
 
Dat ik dan in deeze hoek een diffuser zet als ik morge nog geen verbetering heb in de dropcekker
 

Bijlagen

  • 20230923_141801.jpg
    20230923_141801.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 28
Thijs, ik geloof dat je EasyLife filtermedium in huis hebt. Controleer eens met een spuitje, een wolkje daarvan of je ziet dat het mooi verdeeld wordt in het aquariumwater.

Voor gebuik het vloeibaar filtermedium ongeveer een minuut schudden.
 
Heb het gedaan hier de film
 

Bijlagen

  • 20230923_142823.mp4
    205.5 MB
Owja die rolse visjes heeft me dochtertje uit gezocht van daag
 
Ow ik wel als ik er op druk stuur hem nog een keer
 
En nu
 

Bijlagen

  • 20230923_142823.mp4
    205.5 MB
Nee, ik zie wel dat hij bijna 2 min duurt en de balk loopt ook maar het beeld blijft zwart maar ja dat kan mss aan mij liggen.
 
En als ik hem even in de chat zet?
 
Ow dat kan niet
 
De wahts app groep werkt niet meer dus kan hem daar ook niet in zetteb
 
Ik stuur zo de YouTube link hij is nu aan het uploaden
 
 

Terug
Bovenaan