droogvoer apistogram cac. en maanvissen


Ik geef sinds enkele weken naast 3x diepvriesvoer de manen ook vlokken van Bassleer en het is erg snel op en smaakt goed zo te zien.
Welk bassleer geef je Jessica? Granulaat of vlokken? Medium?
 
Vlokken en dan de regular flake. Zijn erg grote vlokken maar ik maak ze toch altijd wat fijner zodat de Espei s ook makkelijk het kunnen eten. Qua prijs wat het niks duurder dan die van tetra.

 
Jessicapilon bedankt voor de link, ik was natuurlijk al bekend met het korrelvoer van bassleer maar de vlokkenvorm was mij onbekend. Eindelijk de spirulina gezien in grote vlokvorm, dank.
Was daar al even naar opzoek, maar normaalgesproken krijg je in kleine potje's ook kleine vlokje's en die gaan voorbij aan het mondje van de skalare.
Mooi hoor, ga ik meteen bestellen.;)
 
Toevallig zag ik het toen ik bij de lfs kwam Bert en deze had het ook eerder niet en gelet op de goede geluiden hier dacht ik ach dit ga ik ook proberen.
 
Net besteld jessicapilon + een bassleer korrel-assortiment. Vissen ook weer happy.
 
Ik probeer de zo groot als mogelijk, maar meestal eindig ik bij XL omdat de XXL alleen in de grotere verpakkingen verkrijgbaar is, de soort korrels die je kiest is niet meteen belangrijk, elke van bassleer is gewoon goed.
 
Ik probeer de zo groot als mogelijk, maar meestal eindig ik bij XL omdat de XXL alleen in de grotere verpakkingen verkrijgbaar is, de soort korrels die je kiest is niet meteen belangrijk, elke van bassleer is gewoon goed.
Dus die XL is klein genoeg om gegeten te worden door de Scalaren? OK Thx
 
Misschien verkeerd verwoord, maar meestal is het te klein, vind ikzelf vandaar dat ik probeer de grootste korrel te bestellen, maar bij de kleine potje's die ik besteld heb kom ik dus uit op XL. Maar korrels als kleiner dan XL zien ze niet echt als voer, de grotere korrels weer wel.
De kleinere korrels zijn in mijn optie dus niet geschikt voor de skalare, of de vissen moeten nog klein zijn, mijn inmiddels volwassen skalare laten de kleinste korrel's voor wat ze zijn, maar de coreadorus zijn daar dan wel weer blij mee.

Samengevat is de XL ( groot genoeg) om door de skalare opgemerkt te worden. De XXL is volgens mij net zo goed ( of beter) alleen groter in diameter en volgens mij pakken ze die liever, skalare's zijn typische vissen, ze bekijken het voer eerst voordat ze het innnemen /proeven en daarna pas opeten.

Gr.bert



gr. bert
 
Zeker blijft droogvoer drijven, maar een glas water uit de bak halen, droogvoer erin en effe wachten tot het zinkt, of met je vinger doorroeren dan gaat het wat sneller.
 
Nou helemaal goed toch.
 
Zelf onlangs begonnen met Fluval Bug bites... en dat bevalt tot op heden goed.
je zou dan de Cichliden granulaten S-M moeten hebben.
 
Moet mijzelf weer even corrigeren, vandaag het bassleer korrelvoer binnen gekregen en de korrel-grote's varieren meer dan wat ik in principe dacht.
Gaat van korrelgrote 0,2 tot - 0,5 (s) voor vissen van en tot 2 cm. Tot wel een korrelgrote van 6.5 mm ( 3xl) voor vissen vanaf of ongeveer 20 cm.

Verder tevreden over de spirulina vlokken, deze werden met enige aarzeling opgepakt door de skalare's.
 

Terug
Bovenaan