Drijvende voederring


Kellykellyy

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2022
Berichten
242
Leeftijd
29
Iemand ervaring met een voederring bij cichliden? Pellets gaan hier na het ingooien gelijk tegen de interne filter plakken
 
In het verleden wel gebruikt maar dat was voor korte duur. Ik vond dat vissen er vaak lastig met meerdere bij kunnen. Met een intern filter kan het wel een oplossing zijn.
Wat je ook kan doen is van rietjes een ring of driehoek maken want die blijft ook drijven.
 
In het verleden wel gebruikt maar dat was voor korte duur. Ik vond dat vissen er vaak lastig met meerdere bij kunnen. Met een intern filter kan het wel een oplossing zijn.
Wat je ook kan doen is van rietjes een ring of driehoek maken want die blijft ook drijven.

Die interne moet eruit als de externe goed ingedraaid is, maar tot dan lijkt het me wel handig.
Goede tip.
Als ik het zelf maakt kan ik het ook zo groot maken als ik wil, was ik zelf nooit opgekomen 😅
 
voederpauze filter ingeven
bij de 250 gaat het filter 5 min op pauze bij voeding geven
 
Die hebben we ook, de korrels, maar die gaan ze niet achterna, zitten ze als een hoop gekken naar het oppervlak te staren waar geen voeding is 😅

Oh ja ik voer hier niks anders eigenlijk dus ze zijn het gewend :deal:
Moet wel zeggen, ik heb ook soorten die absoluut geen voer zouden pakken van het oppervlakte, vandaar dat ik standaard zinkend voer ben gaan voeren.

Wat voor cichliden heb je als ik vragen mag?
 
Oh ja ik voer hier niks anders eigenlijk dus ze zijn het gewend :deal:
Moet wel zeggen, ik heb ook soorten die absoluut geen voer zouden pakken van het oppervlakte, vandaar dat ik standaard zinkend voer ben gaan voeren.

Wat voor cichliden heb je als ik vragen mag?

Nou mijn vissen doen net het tegenovergestelde van wat ik wil, lekker eigenwijs 🤦‍♀️

Ik heb een bak met 6 mbuna’s en 2 dolfijntjes waar nog een l134 en een chocolate pleco in zit en dan een bak met 2 heros en 2 synspilum als ik het goed schrijf met een l104
 
Pellets vooraf even bevochtigen, dan zinken ze sneller.
 

Terug
Bovenaan