Drijfplanten in een Juwel aquarium


Pla

Well-known member
Lid geworden
30 mei 2013
Berichten
509
Locatie
Den Haag
Tijdens mijn jacht naar een paar drijfplantjes, hoorde ik bij een bekende LFS in Delft, dat het niet aangeraden wordt om drijfplanten in een Juwel aquarium te plaatsen.
De reden zou zijn, dat de lichtbuizen dan te dicht op de plantjes staan en die plantjes daardoor zouden kunnen verbranden.

Thuiskomend heb ik dat eens bekeken. Ik moet zeggen, dat ik me er wel iets bij kan voorstellen.

Toch zie ik hier vaak mensen met een Juwel aquarium, die toch drijfplantjes hebben. Eigenlijk wil ik ze ook graag, omdat we straks een Gourami soort in de bovenlaag willen hebben. Drijfplanten worden aanbevolen voor deze soort.

Wat is jullie ervaring en raad?
 
Ik heb geen enkel probleem met het houden van drijfplantjes in mijn Rio en Rekord-bakken :)
 
Ook geen probleem in mijn rekord, ik heb Limnobium laevigatum, die ligt helemaal plat op het water. Sinds gisteren ook Pistia Stratiotes, daar kan ik dus nog weinig over zeggen maar denk dat dat ook geen probleem is.
 
Twee Rio 125:
Limnobium laevigatum > no problemo
Salvinia natans > no problemo
Pistia stratiotes > no problemo

De LFS in Delft > wel een problemo, daar kramen ze me toch een hoop onzin uit.

Goed dat je het navraagt. Goed dat je drijfplantjes wilt voor de gourami's. Als je Rotterdam niet te ver vindt mag je zelfs een keer wat komen ophalen hier. Keuze uit Salivinia of Pistia.

~ Ivo
 
Bedankt voor jullie snelle reacties en jij voor het aanbod Ivo.
Ik zal eerst nog even in de buurt kijken.

Persoonlijk vind ik de Limnobium laevigatum de mooiste, maar die Pistia is ook mooi.
Ik zal mijn vrouw laten kiezen, want die is meer van de plantjes... ;)
 
Hier heb ik ook Salvania natans gehad in de Juwel Lido 120, groeide de bak uit. Nu heb ik Limnobium drijven en dat groeit ook erg goed. Kan regelmatig wat kwijt ;)
 

Terug
Bovenaan