drijfplant bij sluiers?


M

marline

Guest
Hallo,

zeer binnekort kan ik eindelijk een ander aquarium kopen, en dan ook sluiers.
maar ik zou heel graag een drijfplantje in de bak willen.

welke kunnen bij sluiers die niet te snel groeien maar dan ook niet opgegeten worden door sluiers?

Thx
 
Volgens mij groeien alle drijfplanten heel snel :p
Ik neem binnenkort de Limnobium laevigatum,
vind ik er mooi uit zien onder water en is niet zo heel groot.
 
Alle drijfplanten groeien behoorlijk snel. Het zijn daarom wel erg goede nitraatvreters en als ik het goed heb houden sluiers niet van nitraat.

~ Ivo
 
Hij MOET volgens mij onder de 20.. sowieso.. maar het beste is om hem onder de 10 te houden :)
 
Ach ik meet nooit meer dan 2 of 3 nitraat, maar omdat er altijd bij staat dat die onder de 50 ofzo moet zijn, vroeg ik me af hoe je bij die 10 kwam.
 
Ik vind 50 wel heel veel.. nitraat is in grote hoeveelheden ook gewoon giftig.. dus het beste is om deze ook gewoon laag te houden.. bij mij is hij ook maar heel laag, vraag me af wat het gemiddelde is hier bij de sluier houders.
 
Oke bedankt allemaal. ze groeien allemaal dus waarschijnlijk snel.. ach misschien is het dan ook wel handig.. als die sluiers ze al aanvreten.

Misuzu zei:
Volgens mij groeien alle drijfplanten heel snel :p
Ik neem binnenkort de Limnobium laevigatum,
vind ik er mooi uit zien onder water en is niet zo heel groot.

Ja die vind ik ook heel mooi, had ik ook al op het oog :D vind die van boven en onder ook heel mooi, zoals jij ook zegt hihi.


Bedankt allemaal.. voor al jullie snelle reacties :D

maar.. gaan de drijfplantjes ook dood als de sluiers de wortels aan vreten?
 
Nee hoor, met kapotte wortels groeien ze net zo hard weer door. Want ook een aanrader is: Pistia stratiotes. Grooit ook als een gek en ik vind de wortels ook wat mooier.
 
Markvk zei:
Nee hoor, met kapotte wortels groeien ze net zo hard weer door. Want ook een aanrader is: Pistia stratiotes. Grooit ook als een gek en ik vind de wortels ook wat mooier.

Ja die is inderdaad ook wel mooi. maar blijft er tussen die wortels niet gigantisch veel rommel hangen, met die haren?
 
Ik heb ook de Pistia gehad en de harige wortels zijn al opgevreten voordat er rommel tussen kan blijven hangen... :p
De Limnobium laevigatum heb ik ook al enkele keren gehad maar elke keer weer komt er bladluis in de plantjes en die beestjes vermeerderen zich sneller als de plantjes en ik vindt het dan vies om te zien brrrr.
 
de limnobium laevigatum kan niet tegen condens.
ik heb m gehad, en nadat de lampen uit waren kwam er condens op de plantjes, hierdoor werden ze bruin en stierven ze af.
 
Nergens geen last van.
Heb het ook in de Malawi bak.
Maar 3/4 van de bakken ,hebben geen verwarming.
 
Ik heb het ook gehad, ook condensprobleem. Het is gewoon even uitproberen. Ik had ook een supersterke stroming waardoor die plantjes in een hoekje terecht kwamen.
 

Terug
Bovenaan