Dragon guppen


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,333
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Hierzo wat foto's van mijn dragon guppen.
IMG_6595.jpg
IMG_6589.jpg
IMG_6571.jpg
IMG_6570.jpg
IMG_6573.jpg
 
Ik vind ze op deze fotos niet zo mooi, maar ik he het gevoel dat dat eerder door slechte belichting komt dan doordat ze minder mooie visjes zijn.

Heb je toevallig kiekjes met wat mooiere belichting, Stan?
 
Mooie visjes Stan.
Dank je
Schitterend Stan!
Merci
Ik vind ze op deze fotos niet zo mooi, maar ik he het gevoel dat dat eerder door slechte belichting komt dan doordat ze minder mooie visjes zijn.

Heb je toevallig kiekjes met wat mooiere belichting, Stan?
Ik vind de kleuren wel meevallen. Het ligt idd aan de belichting. Voor jou hierzo in een andere setting.
IMG_6634.JPG
IMG_6621.JPG
IMG_6622.JPG
 
Ze doen me denken aan van die 'olieknikkers' van vroeger. Dat waren altijd zeer gewilde exemplaren!
Zijn de vrouwtjes hiervan ook nog het aanzien waard? Ik vind vaak bij guppen de mannetjes erg mooi, maar de vrouwtjes nogal saai van kleur.
 
Ze doen me denken aan van die 'olieknikkers' van vroeger. Dat waren altijd zeer gewilde exemplaren!
Zijn de vrouwtjes hiervan ook nog het aanzien waard? Ik vind vaak bij guppen de mannetjes erg mooi, maar de vrouwtjes nogal saai van kleur.
Niet altijd zien de gupvrouwen er saai uit. Hierbij een foto van een dragon vrouw:
DSCF1457.jpg
 
Zie je wel?
Vrouwen zijn mooi.♥️

Klopt het dat ik het gevoel heb dat er in de gupperij ook sprake is van mode?
In mijn herinnering kon ik eind jaren '70, begin '80 dit soort visjes regelmatig in de handel aantreffen.
De laatste tijd, jaren, zie ik ze zelden meer.

Of zijn dat naar alle waarschijnlijkheid andere geweest?
 
Die vrouw is de mooiste die ik ooit gezien heb, de hele kleurstelling van vinstralen en azuurblauwe omzoming vd laterale streep en ook de forse lichaamsbouw maken dit vast een tentoonstellingsexemplaar!
 
Zie je wel?
Vrouwen zijn mooi.♥️

Klopt het dat ik het gevoel heb dat er in de gupperij ook sprake is van mode?
In mijn herinnering kon ik eind jaren '70, begin '80 dit soort visjes regelmatig in de handel aantreffen.
De laatste tijd, jaren, zie ik ze zelden meer.

Of zijn dat naar alle waarschijnlijkheid andere geweest?
Ik zou het niet weten welke je daadwerkelijk gezien hebt. Maar gekleurde vrouwen bij sierguppen zijn niet van de laatste jaren doch dat gata al een paar decaden terug. Maar als ik terug kijk in de tijd, dan zijn er vele soorten aan sierguppen ook alweer van het toneel verdwenen. Ik herinner me hele mooie gekleurde en afgetekende guppen uit de jaren '70 die ik nu echt niet meer zie.
Dat is inderdaad een erg mooie dame!
Dank je.
Die vrouw is de mooiste die ik ooit gezien heb, de hele kleurstelling van vinstralen en azuurblauwe omzoming vd laterale streep en ook de forse lichaamsbouw maken dit vast een tentoonstellingsexemplaar!
Och, er zijn nog hele andere mooie gupvrouwen. Je moet enkel goed zoeken. Ikzelf blijf elke generatie aan vissen selecteren op kwaliteit. Een gupvrouw moet ook in niet zwangere toestand een mooie volle romp hebben.
 
Je hebt heel wat visjes Stan en lukt het om alles van de hand te doen?
 
Dat komt dan denk ik door de soort en de kwaliteit die je kan aanbieden. Voor gewone keukenguppen is dat vaak lastiger.
 
W..wat? 😂 Huis tuin en keuken guppen?😂 Of meer zo iets als een keukenschaar maar dan een keukengup? Die zijn wat groter en handelbaarder 😆 een gup met een gebroken rug is dan een kruidnagelgup? (Stond vroeger bekend als de wcpotgup) 😛
Huismus, keukengup whats next.. wcschildpad?
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: TLS
Haha Don. Ik wilde alleen maar aangeven dat de gewone Guppen uit de LFS vaak minder snel te verkopen zijn dan de echt mooie die Stan kweekt.
Hier neemt de lfs al geen gewone Guppen meer aan weet ik.
 
Haha Don. Ik wilde alleen maar aangeven dat de gewone Guppen uit de LFS vaak minder snel te verkopen zijn dan de echt mooie die Stan kweekt.
Hier neemt de lfs al geen gewone Guppen meer aan weet ik.
Ah zo 😁 en een gewone gup is een vis zonder bekend patroon(halfbloedjes)? Of zijn dat gewoon de "saaie" patronen?
 
Ah zo 😁 en een gewone gup is een vis zonder bekend patroon(halfbloedjes)? Of zijn dat gewoon de "saaie" patronen?
Nou ik ben geen Guppenkenner maar ik denk dat bij de meeste LFS niet de mooie Guppen van Stan zitten. Die je daar kan kopen zijn voor mij dus meer de huis, tuin en keukenguppen.
 
Nou ik ben geen Guppenkenner maar ik denk dat bij de meeste LFS niet de mooie Guppen van Stan zitten. Die je daar kan kopen zijn voor mij dus meer de huis, tuin en keukenguppen.
Het zijn meestal uitgeselecteerde rejects van kwekers met mooiere exemplaren. Die kunnen ze goedkoop, of soms gratis, krijgen. De gemiddelde klant weet toch niet beter.
 
Het zijn meestal uitgeselecteerde rejects van kwekers met mooiere exemplaren. Die kunnen ze goedkoop, of soms gratis, krijgen. De gemiddelde klant weet toch niet beter.
Maargoed dan heb je het ook maar over een vis die een paar jaar leeft. We kunnen niet allemaal net zo knap als mij zijn 😂 ook de iets minder mooie vissen hebben een huisje nodig natuurlijk ^^
 
Ah zo 😁 en een gewone gup is een vis zonder bekend patroon(halfbloedjes)? Of zijn dat gewoon de "saaie" patronen?
EIgenlijk wordt er met de huis-,tuin- en keukegup bedoelt, de commerciële guppen en de minder definiëerbare mixguppen. Meer niet. Trouwens, als je er genoeg sjoege van hebt, dan kun je zelfs van een keukengup wel een mooie strakke lijn maken.
Halfbloedjes hebben op zich niets met de term "gewone gup" te maken. Het kunnen dus vastverervende guppen betreffen die veelal bij de winkels verkrijgbaar zijn. Weet overigens dat het merendeel aan siergupstammen uit kruisingen die in verdere lijnkweek gezt zijn en een minder grote groep aan sierstammen vanaf een wildvorm in lijnkweek gezet zijn. En met lijnkweek wordt bedoeld om bepaalde eigenschappen sterk in de bloedlijn te houden opdat ze vast door vererven als ze verder niet weer met een andere soort worden gekruist.
 
Volgens mij lastige materie met dat vererven en genen. Dat zie je ook met garnalen soms langskomen.
 
Z.jpg

De natuur bepaalt zelf het tempo.
 

Terug
Bovenaan