Drachten (NL)-Discus Mania Drachten


Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Berichten
660
Dsz Jonkman zat altijd daar, maar deze is definitief gesloten.
Nu zit op datzelfde adres Discus Mania.
Van wat ik begrijp zit of zat deze ook in De Tike ( Friesland).

Is iemand al bij Discus Mania geweest in Drachten?
Hoe beviel het?
Hebben ze keuze uit tropische vissen of is het echt een speciaalzaak voor Discus vissen?

Wil graag binnenkort daar gaan kijken, maar ben benieuwd of het de moeite waard is.
Omdat ik de reis moet plannen ben ik dus zeer benieuwd naar ervaringen bij deze winkel.
 
Ik ben vooral benieuwd of je daar ook CO2 kan laten bijvullen šŸ¤” ik ging daar altijd heen om mijn CO2 te laten bijvullen
 
Is iemand hier ondertussen al geweest?
 
Ik ben vooral benieuwd of je daar ook CO2 kan laten bijvullen šŸ¤” ik ging daar altijd heen om mijn CO2 te laten bijvullen
Misschien kun je ze eens bellen en als dat wel kan dan kunnen we deze zaak in de lijst met vulstations opnemen.
 
Ben benieuwd of ze ook een ruim aanbod met tropische vissen hebben.
Ik ga er binnenkort ook eens kijken.
 
in Drachten hebben ze een winkel, deze is nog in opbouw. Meeste aquarium dingen hebben ze daar wel te koop, maar ook voor andere dieren.
De vissen zitten allemaal nog in de Tike. Nog erg rommelig daar, wel veel keuze. Ook dat is nog verder in opbouw.
 
Ik ben al eens op de locatie in de Tike geweest. Inderdaad nog in opbouw en hier en daar wel wat rommel. Wel mooie brede keuze aan vissen. Tot nu toe tevreden, alleen helaas wel een koppeltje vissen die ik daar heb aangeschafd vrij kort erna overleden.
 
Waar kom je vandaan Tiny ?
Ik ben ook nieuwsgierig..
Jonkman was/had een dijk van een winkel

Talsma heb ik niks mee, dure winkel MaarrrrrRRRR...
Daar een keer op een dinsdag een beeld gezien dat ik niet meer van mijn netvlies kan krijgen,
pak em beet 75 maanvissen van een cm of 4-5 in 1 winkelbakje, met een giga straal water uit de pomp erop en nog geen groen blaadje voor de beestjes
omdat ik het zelf niet geloofde ben ik er zaterdags nog es wezen kijken en ja hoor daar zaten ze nog, in hetzelfde prutbakkie met turbojestream

Nooit weer een voet over de drempel, zo ga je niet met je handel om en ook niet met levende wezens,
ik heb trouwens wel tegen de zelfbenoemde zeer ervaren verkoper gezegd dat ik het een schande vond dat hij zo met de vissen omging
 
Waar kom je vandaan Tiny ?
Ik ben ook nieuwsgierig..
Jonkman was/had een dijk van een winkel

Talsma heb ik niks mee, dure winkel MaarrrrrRRRR...
Daar een keer op een dinsdag een beeld gezien dat ik niet meer van mijn netvlies kan krijgen,
pak em beet 75 maanvissen van een cm of 4-5 in 1 winkelbakje, met een giga straal water uit de pomp erop en nog geen groen blaadje voor de beestjes
omdat ik het zelf niet geloofde ben ik er zaterdags nog es wezen kijken en ja hoor daar zaten ze nog, in hetzelfde prutbakkie met turbojestream

Nooit weer een voet over de drempel, zo ga je niet met je handel om en ook niet met levende wezens,
ik heb trouwens wel tegen de zelfbenoemde zeer ervaren verkoper gezegd dat ik het een schande vond dat hij zo met de vissen omging
Ik woon in Friesland.

- dit onderstaande berichtje gaat over een andere winkel, NIET over Discus Mania-

De winkel die jij bedoeld heet nu Pets en Co.
Ik kom daar ook nooit meer.
Veel te lang wachten als het druk is, en prijzen zijn aan de maat.
Meestal staat er maar Ć©Ć©n iemand daar en ondanks dat hij wel de tijd neemt voor klanten baal ik dat de wachttijden soms lang zijn.
Klantvriendelijkheid is ook niet altijd 100%.
Dan word je soms o.a wegens drukte snel geholpen dat je het gevoel hebt of ze balen dat je er bent.
Maar de service is afhankelijk waar het om gaat meestal wel prima.
Ooit 1x meegemaakt dat ik vissen gekocht had daar en dat er een paar dood waren toen ik thuis was.
Ik bellen, moest terugkomen met vissen in dat zakje ( waar dus ook de levende nog in zaten)+ water van mijn aquarium.
Dat is getest en was prima.
Maar nieuwe visjes krijgen was eerst niet mogelijk, omdat ze bij verkoop gezond waren...
Uiteindelijk toch nieuwe gekregen.
Mede door dat, maar ook wat ik hierboven geschreven heb, kom ik daar nooit weer.
 
Mijn bedoeling is om vandaag naar Discus Mania te gaan.
Vanmiddag.
Als ik het niet vergeet zal ik vragen of er een Co2 vulpunt is.
 
in Drachten hebben ze een winkel, deze is nog in opbouw. Meeste aquarium dingen hebben ze daar wel te koop, maar ook voor andere dieren.
De vissen zitten allemaal nog in de Tike. Nog erg rommelig daar, wel veel keuze. Ook dat is nog verder in opbouw.
Oh, in Drachten zijn er nog geen vissen?
Dan wacht ik nog even met mijn bezoekje
 
bij een bezoekje aan Drachten, krijg je wel een kortingskaartje voor 10% voor de Tike als het goed is.
 
Ik ben al eens op de locatie in de Tike geweest. Inderdaad nog in opbouw en hier en daar wel wat rommel. Wel mooie brede keuze aan vissen. Tot nu toe tevreden, alleen helaas wel een koppeltje vissen die ik daar heb aangeschafd vrij kort erna overleden.
Ik doelde meer op de locatie in Drachten.
Ik wou daar vanmiddag heen om de vissen te bekijken.
Maar nu weet ik niet of er wel aanbod is..
 
bij een bezoekje aan Drachten, krijg je wel een kortingskaartje voor 10% voor de Tike als het goed is.
Ik kom nooit in De Tike haha
 
de vissen zitten allemaal in de Tike, dit zal zo ook blijven. Misschien een heel klein aanbod in de winkel in Drachten.

Co2 flessen kunnen daar niet gevuld worden, heb net de eigenaar gevraagd.
 
Mijn nichtje heeft net gebeld.
Geen Co2 vulpunt aanwezig.

Wel verkopen ze Co2 van Colombo.

De winkel in Drachten is voornamelijk gericht op de Discus vis.
De andere tropische vissen zijn te koop in De Tike.

Ze zei dat degene aan de telefoon meedenkend was en zeer klantvriendelijk.
 
de vissen zitten allemaal in de Tike, dit zal zo ook blijven. Misschien een heel klein aanbod in de winkel in Drachten.

Co2 flessen kunnen daar niet gevuld worden, heb net de eigenaar gevraagd.
Mijn nichtje had ook al gebeld net, haha
 
Voordeel is dat ze hier eerder open zijn op maandag dan Jonkman.
Al was Jonkman soms ook wel eerder open al.
 
Ik woon in Friesland.

- dit onderstaande berichtje gaat over een andere winkel, NIET over Discus Mania-

De winkel die jij bedoeld heet nu Pets en Co.

Wat ik bedoelde te zeggen dat ik voor die Pets en Co dus niet naar Drachten hoef en ga..
Dat van die service is ook heel herkenbaar bdw

Vandaar ben ik benieuwd hoe die Discus gaat worden, Heerenveen is op LFS gebied helemaal naadje pet
Alleen Jumper en Petsplace die allebei een schamel Superfish assortiment hebben
Bijv. een normaal externe filter is hier in het dorp niet meer te koop (niet helemaal waar bij de Jumper staat nog een overjarige uit oud assortiment vorige winkel, Eheim Experience 150 waar ze 160 euro voor vragen)

Voor nu als ik wat wil moet ik naar Aquariumhuis Friesland - Petsplace (Eigen winkel Franchise) geweldig assortiment maar daar weer geen JBL (dat mag hij dan weer wel, niet verkopen van Petsplace)
 
Mijn bedoeling is om vandaag naar Discus Mania te gaan.
Vanmiddag.
Als ik het niet vergeet zal ik vragen of er een Co2 vulpunt is.
Geen Co2 vulpunt.
Wel Co2 van Colombo.

Nu er daar zoals ik van mijn nichtje begreep geen tropische vissen zijn, behalve Discussen twijfel ik of ik daar vandaag wel heen ga.
Jammer dat de tropische vissen niet meer in Drachten zijn...dat vind ik balen.
Mij ging het juist om de tropische vissen.
 
ik bel hem niet, vraag hem gewoon via de whatsapp. Heb al meerdere keren met hem te maken gehad. Hij wil je graag helpen en gaat ook op zoek naar speciale vissen en/of artikelen die hij niet in voorraad heeft.

De Tike is niet zo ver van Drachten vandaan. Alle vissen zitten daar en zeker de moeite wel waard om eens te kijken
 
ik bel hem niet, vraag hem gewoon via de whatsapp. Heb al meerdere keren met hem te maken gehad. Hij wil je graag helpen en gaat ook op zoek naar speciale vissen en/of artikelen die hij niet in voorraad heeft.

Hahaha jij en je netwerk, super hoor :D

Dus ik heb daar weinig te sneupen voorlopig zeg maar ??
 
Wat ik bedoelde te zeggen dat ik voor die Pets en Co dus niet naar Drachten hoef en ga..
Dat van die service is ook heel herkenbaar bdw

Vandaar ben ik benieuwd hoe die Discus gaat worden, Heerenveen is op LFS gebied helemaal naadje pet
Alleen Jumper en Petsplace die allebei een schamel Superfish assortiment hebben
Bijv. een normaal externe filter is hier in het dorp niet meer te koop (niet helemaal waar bij de Jumper staat nog een overjarige uit oud assortiment vorige winkel, Eheim Experience 150 waar ze 160 euro voor vragen)

Voor nu als ik wat wil moet ik naar Aquariumhuis Friesland - Petsplace (Eigen winkel Franchise) geweldig assortiment maar daar weer geen JBL (dat mag hij dan weer wel, niet verkopen van Petsplace)

Hardware zoals filters bestel ik altijd.
Bij APO meestal.
Of ik zoek via Google even waar het voordelig geprijsd is.
Liever koop ik het bij de winkel, maar als het aanbod bagger is, tsja...dan bestel ik online.
Jonkman had vaak wat ik zocht, soms wat duurder maar als het verschil niet te gek was kocht ik het daar.
Misschien dat ik ooit nog wel naar Discus Mania ga, als ik hardware nodig heb of voer ofzo.
Om even te kijken naar hun aanbod voor ik besluit te bestellen of daar te kopen.
 
Geen CO2 is wel kud, Colombo is toch failliet al een jaartje ??
 
geen idee. Hij heeft daar ruim assortiment SuperFish, kleiner assortiment JBL, maar wat hij niet heeft, kan hij voor je bestellen en wat ik tot nu toe heb gezien voor nette prijzen...
 
ik bel hem niet, vraag hem gewoon via de whatsapp. Heb al meerdere keren met hem te maken gehad. Hij wil je graag helpen en gaat ook op zoek naar speciale vissen en/of artikelen die hij niet in voorraad heeft.

De Tike is niet zo ver van Drachten vandaan. Alle vissen zitten daar en zeker de moeite wel waard om eens te kijken
Mijn nichtje zei dat de eigenaar regelmatig naar De Tike rijdt en soms klanten mee wil nemen zodat deze ook daar kunnen kijken bij de vissen.
Dat deden ze als men geen vervoer heeft.
Mijn nichtje gaat waarschijnlijk vanmiddag daarheen en maakt dan gebruik van hun aanbod.
Misschien dat ik dat nog eens ga doen, maar ik weet dus niet hoe de vissen in De Tike erbij zitten etc.
Ik zal eerst mijn nichtje vragen of zij erheen is gegaan vanmiddag.
 
geen idee. Hij heeft daar ruim assortiment SuperFish, kleiner assortiment JBL, maar wat hij niet heeft, kan hij voor je bestellen en wat ik tot nu toe heb gezien voor nette prijzen...

Dat is wel fijn dat hij bestellen kan.
Vaak duurt dat maar een paar dagen dacht ik...
Als het niet iets dringends is ga ik dat misschien wel eens doen.
 
Als je alleen een fiets hebt en niet in de buurt woont dan gaat dat moeilijk haha.
Mijn nichtje zei dat de eigenaar regelmatig naar De Tike rijdt en soms klanten mee wil nemen zodat deze ook daar kunnen kijken bij de vissen.
Dat deden ze als men geen vervoer heeft.
Mijn nichtje gaat waarschijnlijk vanmiddag daarheen en maakt dan gebruik van hun aanbod.
Misschien dat ik dat nog eens ga doen, maar ik weet dus niet hoe de vissen in De Tike erbij zitten etc.
Ik zal eerst mijn nichtje vragen of zij erheen is gegaan vanmiddag.

Wil je niet vragen of ze wat (VEEL) foto's wil maken ??

Dog Please GIF
 
Laten we wel ontopic blijven en het over de winkel in de titel hebben. Ik ken de situatie niet en begrijp dat er een overname is maar mijn verzoek is om alleen je mening te geven over de genoemde winkel.
 
Mijn bedoeling is om vandaag naar Discus Mania te gaan.
Vanmiddag.
Als ik het niet vergeet zal ik vragen of er een Co2 vulpunt is.
Ik ga er in de lunchpauze ook heen šŸ˜„

Edit: lees dat er geen CO2 vulpunt meer is. Dan heb ik daar ook niets meer te zoeken :)
 
Mijn nichtje is niet geweest.
Ze is ergens anders geweest waar wel tropische vissen op locatie zijn ( ipv alleen Discussen).
 

Terug
Bovenaan