Draad alg door dry start methode!


H

Holynoise1977

Guest
Goededag,

Ik ben met mijn bak begonnen met een dry start om zo een mooi matje te krijgen met mijn HC voor ik hem ging opstarten!
Nu is het probleem dat tijdens de dry start voor in de bak iets teveel water heeft gestaan ( en dit is dus konstand stil staand water). :help:
Het was mij niet opgevallen dat daar tussen de draadalg lekker aan het groeien was , tot ik de bak vrijdag 20-12-2013 volledig ging beplanten en vullen met water!!
En ja hoor ik zag de draadalg door de stroming van de pomp lekker wapperen!!
Nu mijn vraag, wat kan ik het beste doe aangezien ik in de opstart fase zit!
en met in gedachten dat de draad alg alleen tussen mijn HC zit +/- 3 cm van het glas de bak in ,dus voor aan!
lampen heb ik nog op 6 uur licht staan, deze wil ik per week met een 1/2 uur opvoeren!
En voor de planten wil ik de Ei methode gebruiken en zeker niet onbelangrijk ik gebruik co2!!
het is nu 25-12-2013 en ik moet zeggen dat ik nu al zie dat de planten verder echt goed doen maar de alg ook...
dus hoor graag jullie ideen en bevindingen??
Alvast bedankt!!

PS: ik heb al geprobeert zoveel mogenlijk met te halen maar dat is heel lastig omdat het zo tussen de HC zit!!
 
Misschien een kwestie van Co2 verhogen want de draadalg zou eigenlijk moeten verdwijnen ipv toenemen als de waarden goed zijn.
 
bak draaid net iets van 5 dagen , en heb nog niet de water waardes gemeten. als ik naar de planten kijk vind ik dat ze het al goed doen in deze korte tijd.
Dus puur als in naar de planten kijk lijkt het goed te gaan, ik zal vrijdag eens een meting doen!
Ik zal mijn co2 ook maar verhogen er zit nu toch nog niks in dus kan geen kwaad!
ik denk zelf dat de toenamen komt omdat het er al een tijdje zat tijdens die dry start en ze dus een voorsprong hebben op de planten,dus van af dag 1 konden zij groeien.
ik zal eens kijken wat het gaat doen vanaf nu aangezien de planten nu sterker worden!!
Ik zit nog in de opstart fase dus nog geen visjes die er last van hebben!!
 

Terug
Bovenaan