Doseerpomp


quando

Member
Lid geworden
18 februari 2009
Berichten
23
Locatie
Hoogezand
Hoi, ik heb nog een doseerpomp liggen van mijn vroegere zoutwater bak, maar heb nu een mooie zoetwater aquarium en wil deze toch wel weer gaan gebruiken.
Wat kan ik oa aan toevoegingen doen om de doseerpomp niet werkeloos in de kast te laten liggen.
 
Is het 1 pomp of heb je verschillende kamers?
 
Ik heb de mogelijkheid om 4 verschillende producten toe te voegen.
 
De meesten voegen nitraat (bv Kaliumnitraat), fosfaat (bv Kaliumfosfaat) en sporenelementen toe. Zelf maak ik deze stockoplossingen aan door poeders van aquariumbemesting. Maar er zijn natuurlijk meer wegen te bewandelen 😊.
 
Hoi, ik heb nog een doseerpomp liggen van mijn vroegere zoutwater bak, maar heb nu een mooie zoetwater aquarium en wil deze toch wel weer gaan gebruiken.
Wat kan ik oa aan toevoegingen doen om de doseerpomp niet werkeloos in de kast te laten liggen.
Peroxide, micro mix, macro indien nodig.
Sommige gebruiken ook nog carbo wat ook dagelijks te doseren is
 
Peroxide, micro mix, macro indien nodig.
Sommige gebruiken ook nog carbo wat ook dagelijks te doseren is
ik neem aan dat je met peroxide waterstof peroxide Bedoelt Wouter
Welke strekte en waarom.
 
ik neem aan dat je met peroxide waterstof peroxide Bedoelt Wouter
Welke strekte en waarom.
Inderdaad waterstofperoxide.
Het geeft meer zuurstof aan het water en daarmee ook aan de bacteriën (hoeveel invloed het daadwerkelijk heeft heb ik nooit bekennen) en heeft een remmende werking op algen
 
Inderdaad waterstofperoxide.
Het geeft meer zuurstof aan het water en daarmee ook aan de bacteriën (hoeveel invloed het daadwerkelijk heeft heb ik nooit bekennen) en heeft een remmende werking op algen
Maar volgens mij heeft elke plantenbak zowat het max. verzadigingsniveau qua zuurstof .
Ik meet zelf altijd gewoon hele hoge zuurstofwaardes (>90% verzadiging tot oververzadigd)
Voor bestrijden van algen weet ik niet , heb het nooit gebruikt .
Boven de 4 mg/l is er zelden iets aan de hand , echter aquarium heeft veel hogere waardes :zwaai:ie filmke
Edit , laat het staan , maar vraag me niet hoe dat zwaaierke ertussen is gekomen 😊
 

Terug
Bovenaan