Donkere stukken in aquarium?


Y

ypoc

Guest
Ik vroeg me af of iemand me wat kon helpen.

Ik had graag wat info gehad, omtrent wat donkere stukken in een aquarium.

Ten eerste vroeg ik me of dit kan nadelen hebben?
Bijvoorbeeld algen ofzo.

En ten tweede wat een alternatief voor drijfplanten is.

Het gaat trouwens om mijn hillstream.

Met 1x tl lamp.
 
Waarom zouden donkere delen in het aquarium schadelijk zijn?
Nee hoor, kan geen kwaad :)
In tegen deel. Sommige planten houden er van.
Denk dan vooral richting cryptocoryne soorten.
 
Ik vind dat donkere en lichte delen in een aquarium een moeten zijn voor vele dieren.
De dieren kunnen dan kiezen of ze zich in het lichte of donkere gedeelte begeven.
 
luc zei:
Ik vind dat donkere en lichte delen in een aquarium een moeten zijn voor vele dieren.
De dieren kunnen dan kiezen of ze zich in het lichte of donkere gedeelte begeven.

Maar hoe ik dat dan zonder waterplanten luc?

Iets voor de tl lamp hangen ofzo?
 
Ik heb over mijn TL stukken pvc-leiding geschoven, 3 stukken en dit zodat er voor 3/5 donkere plaatsen zijn.
op deze manier kan ikzelf direct bepalen waar ik de donkere plaatsen graag wil ;)
 
luc zei:
Ik heb over mijn TL stukken pvc-leiding geschoven, 3 stukken en dit zodat er voor 3/5 donkere plaatsen zijn.
op deze manier kan ikzelf direct bepalen waar ik de donkere plaatsen graag wil ;)

Oh ok, maar ik dacht dat dat gevaarlijk kon zijn.

Door de warmte van de tl.
 
ypoc zei:
luc zei:
Ik heb over mijn TL stukken pvc-leiding geschoven, 3 stukken en dit zodat er voor 3/5 donkere plaatsen zijn.
op deze manier kan ikzelf direct bepalen waar ik de donkere plaatsen graag wil ;)

Oh ok, maar ik dacht dat dat gevaarlijk kon zijn.

Door de warmte van de tl.

Nee hoor, slagvaste elektra buis kan ook prima.
 
Als dit maar stukjes zijn kan dat geen kwaad.

Maar soms lees je dat ze een volledige buis aan raden en dat je daar dan gaten in boort. Dat is niet interessant idd.
 

Terug
Bovenaan