Dofgrijze plek op ogen paradijsvis


W

WillemRM

Guest
Beste leden,

Enig weken geleden merkte ik dat in het vlies van beide ogen van mijn vrouwtjesparadijsvis een grijs rond vlekje te zien is van zo'n millimeter doorsnee.

Dus als je haar aan de voorkant bekijkt zie je er niets van, vanop de zijkant zie je een dun stukje zwarte circel van het oog zelf, en dan dat grijs vlekje middenop.

Het zou kunnen een ouderdomsverschijnsel zijn alhoewel ze nog geen vier jaar oud is. Ze zwemt en eet nog goed, en kan nog zien.

Iemand hier ervaring mee, is dit iets ernstigs dat verholpen moet worden?
 
Ik heb het artikel gelezen en spijtig genoeg zijn er dus een reeks oorzaken mogelijk.



Ik veronderstel dat de oorzaak ofwel ouderdom is ofwel een bacteriologische infectie.

Wormen en slechte voeding lijken mij onwaarschijnlijk.

Tegen virussen valt niet veel te beginnen.

Misschien de vis een behandeling geven met antibiotica in de hoop dat dit de juiste oplossing is en niet te veel kwaad kan voor de vis in geval er niets van aan is.

Bedankt voor de info. Ik zal nagaan welke medicijnen de vermeldde bacterien bestrijden.
 
Als je weet dat de vis al redelijk oud is, zou ik geen dergelijke behandeling doen, lost toch niks op als het idd ouderdomsverschijnselen zijn. Als je weet dat het nog een jonger dier is, kan je dat inderdaad proberen. Ik heb hier ook een diamtgoerami(eenzame weduwe) zitten met zelfde probleem. Succes
 

Terug
Bovenaan