dode planten


wat hoezo is het 55 liter ?
 
Lijkt mij niets die zitten allemaal in het midden, dat wordt een chaos door elkaar.

We hebben het hier over een superfish 70L aquarium toch? Die is 50x30x45cm met een bruto inhoud van 67L, hou je 55L aan over gok ik zo. Dit is een klein bakje en daar is de keuze helaas gewoon beperkt. Mijn inziens is 1 schooltje wel het maximale. Dan heb je nog de eye catcher met 2 honing goerami's en dan nog iets op de onderste laag. Wellicht een groepje Corydoras pygmaeus maar zelfs dat zou ik al erg vol vinden.
hoez chaos
7 neons- middenboven
2 hong goeramis-midden
4 cherrybarbs/keizertetra-middenonder
 
Je zegt het zelf al, alles zit midden. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar jij vroeg om advies en dat krijg je :)
 
Je zegt het zelf al, alles zit midden. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar jij vroeg om advies en dat krijg je :)
ja de neon ook boven en de cherry barbeel ook vanonder
 
Je zegt het zelf al, alles zit midden. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar jij vroeg om advies en dat krijg je :)
ik heb grind als bodem dus dat is tog niet zo goed voor de corydoras?
 
Wat jij midden-boven of midden-beneden noemt zal in de praktijk gewoon in het midden door elkaar zwemmen. Wordt mij een drukke boel en leuker zou zijn gewoon 1 school in het midden, de neon tetras bijvoorbeeld.

Die SF 70 kit is volgens de buitenmaten slechts 67L als je die helemaal vult. Je bodem en andere decoratie gaat er nog vanaf en je vult hem ook niet helemaal tot de rand, dan hou je een stuk minder over. Dat bedoelde ik,
Grind is inderdaad niet fijn voor een corydoras soort, die valt af. Een klein blijvende borstelneus is wel handig als stofzuiger, dat zou ik doen.

Begin maar gewoon met een schooltje neons en voeg later als je vindt dat er nog ruimte is meer toe. Ik denk dat je al snel zult zien dat het midden met die neos best al vol is.
 
ok danku
bestaat er geen andere soort vis die beneden zwemt die op grind kan?
ik ga dan maandag gwn de 7 neons en de 2 honing goeramis kopen
 
Wat jij midden-boven of midden-beneden noemt zal in de praktijk gewoon in het midden door elkaar zwemmen. Wordt mij een drukke boel en leuker zou zijn gewoon 1 school in het midden, de neon tetras bijvoorbeeld.

Die SF 70 kit is volgens de buitenmaten slechts 67L als je die helemaal vult. Je bodem en andere decoratie gaat er nog vanaf en je vult hem ook niet helemaal tot de rand, dan hou je een stuk minder over. Dat bedoelde ik,
Grind is inderdaad niet fijn voor een corydoras soort, die valt af. Een klein blijvende borstelneus is wel handig als stofzuiger, dat zou ik doen.

Begin maar gewoon met een schooltje neons en voeg later als je vindt dat er nog ruimte is meer toe. Ik denk dat je al snel zult zien dat het midden met die neos best al vol is.
ah en hoe zit dat met garnalen?
 
ah en hoe zit dat met garnalen?
Lastig, met die goerami's. Zou kunnen met een grote jungle aan planten en schuilplekken maar jouw aquarium is veel te open daarvoor. Garnalen zijn nu gewoon duur levend voer. Geen idee wat je wel onderin kunt plaatsen.
 
Lastig, met die goerami's. Zou kunnen met een grote jungle aan planten en schuilplekken maar jouw aquarium is veel te open daarvoor. Garnalen zijn nu gewoon duur levend voer. Geen idee wat je wel onderin kunt plaatsen.
misschien een kuhli?
 
of ottocinclus affinis
 
Kuhli zou kunnen die kan ook op gravel heb ik mij ooit laten vertellen.

Otto's zijn leuk en kun je eventueel later nog doen, in een net opgestarte bak gaan ze dood. Voeg er een paar toe na ongeveer 6 maanden.
 

Terug
Bovenaan