dode planten


R

ROBBE v

Guest
heb een vraag, mijn aquarium is al 6 weken aan het indraaien maar men planten zien er niet erg goed uit,niet bruin maar minder fel groen en dunner, ik vaarg mij af of dit een probleem zal zijn als ik vissen ga toevoegen.
nog een vraag, mag ik dan anders nieuwe planten kopen,erin zetten en direct vissen toevoegen?
 
Kan je wat foto's maken ? dat is vaak een stuk duidelijker wat er aan de hand kan zijn.
 
Kan je wat foto's maken ? dat is vaak een stuk duidelijker wat er aan de hand kan zijn.
 

Bijlagen

  • D4C5820E-710C-4A6B-A28D-CB707E5631A0.jpeg
    D4C5820E-710C-4A6B-A28D-CB707E5631A0.jpeg
    30.6 KB · Weergaven: 90
Weet je de waterwaarden ook en voeg je nog iets toe?
 
Nee ik ga de waterwaarden maandag laten testen en ik zou graag nog een grote background plant toevoegen. Maar de plant ik het midden had vroeger veel bredere bladeren.
 
Dat is een Crypto dacht ik en die bladeren worden niet echt breed hoor. Vraag wel of ze de waarden willen opschrijven en ze testen met druppels. Strips zijn erg onbetrouwbaar.
 
Als het een Crypto is zal die alle oude bladeren verliezen als hij nog in de emers vorm is geweest, tijdens deze fase zullen er nieuwe en vaak compleet andere bladeren gaan ontstaan.
Dit ka wel 8 weken (of langer) duren ben ik achter.
mag ik dan anders nieuwe planten kopen,erin zetten en direct vissen toevoegen?
Ja, dat moet geen probleem zijn, spoel de planten wel altijd even goed af.
 
dus ik kan maandag het water testen in de winkel, en als het goed is, vissen kopen plus een nieuwe plant er in doen?
 
Een beetje meer planten kan ook geen kwaad.
En geef je de planten voeding?
 
ja een paar grote planten vanachter en zal ook een zwarte achtergrond kopen en nee wat moet ik ze dan geven?
 
Je kan denken als voeding aan Profito. Of je nitraat en fosfaat moet toevoegen hangt ook af van de waterwaarden die ze nog moeten vaststellen.
 
Btw, wat voor bakje is het en wat is de inhoud en welke verlichting zit erboven?
 
dus ik kan maandag het water testen in de winkel, en als het goed is, vissen kopen plus een nieuwe plant er in doen?
Ja, en beter niet teveel vis ineens.
 
het is aquastart 70l met zo led erbij
 
kan ik bv 7 neon tetras en honing goerami kopen in 1 keer?
 
Kan wel, maar honing gourami vereist wel wat meer beplanting, evenals drijfplanten en niet teveel stroming.
 
ja ben van plan om ook drijfplanten te kopen
 
is deze samenstelling ok?
8 neon tetra
1 honing goerami
1 borstelneus
3 pauwooggrondels
 
en kan ik bv 7 neon tatra erin doen, en 10 min later 5 citroentetras?
 
Hoe groot is de bak.

En 10 minuten wachten heeft geen zin, met niet ineens bedoelde ik met een pauze van een week bvb, en de honing gourami zit graag in een koppel of harem, maar met deze vissen moet je echt wachten totdat je bak er geschikt voor is.
En ik zie een stromingspompje?
 
ja ik wou de honing goerami gebruiken als centerpiece fish
ik wil geen parende
 
ja ik wou de honing goerami gebruiken als centerpiece fish
ik wil geen parende
Dat ze flirten en paren kan je niet tegen gaan, maar dat ze daadwerkelijk jonkies groot krijgen in een gezelschapsbak is uitzonderlijk.
 
ah dan zal ik man en vrouwtje kopen
 
ik heb nu 7 neon tetra,2 honing goerami en 1 borstelneus,
iemand sugesties voor een laatste soort vis?
 
ik heb ze nog niet he maar ik wil gwn al weten welke ik dan ga kopen
 
Hoe groot is de bak.

En 10 minuten wachten heeft geen zin, met niet ineens bedoelde ik met een pauze van een week bvb, en de honing gourami zit graag in een koppel of harem, maar met deze vissen moet je echt wachten totdat je bak er geschikt voor is.
En ik zie een stromingspompje?
is een stromingspompje noodzakelijk?
 
is een stromingspompje noodzakelijk?
Hangt af van je vissen maar in zo'n kleine bak zou een filter genoeg moeten zijn. Je honing goerami's houden helemaal niet van een flinke stroming dus ik zou zeggen, nee.

En wat betreft het visbestand zou ik ook stoppen bij neons, goerami's en een borstelneus.
 
Hangt af van je vissen maar in zo'n kleine bak zou een filter genoeg moeten zijn. Je honing goerami's houden helemaal niet van een flinke stroming dus ik zou zeggen, nee.
oke danku en heb jij enige suggesties voor een 2de klein schooltje?
 
ik dacht dan aan
7 neons
2 honing goeramis
4 cherry barbs/keizertetra
 
ik dacht dan aan
7 neons
2 honing goeramis
4 cherry barbs/keizertetra
Lijkt mij niets die zitten allemaal in het midden, dat wordt een chaos door elkaar.

We hebben het hier over een superfish 70L aquarium toch? Die is 50x30x45cm met een bruto inhoud van 67L, hou je 55L aan over gok ik zo. Dit is een klein bakje en daar is de keuze helaas gewoon beperkt. Mijn inziens is 1 schooltje wel het maximale. Dan heb je nog de eye catcher met 2 honing goerami's en dan nog iets op de onderste laag. Wellicht een groepje Corydoras pygmaeus maar zelfs dat zou ik al erg vol vinden.
 
ik dacht dan aan
7 neons
2 honing goeramis
4 cherry barbs/keizertetra
hoeveel vuurgarnaaltjes kan ik hier bij doen, geldt het bij vuurgarnalen ook 1 cm per liter? of is dat anders bij garnalen?
 

Terug
Bovenaan