distichophyllum sp rare moss beste parameters?


FidoAqua

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
20 april 2020
Berichten
238
Hoi allemaal,

Ik heb enige tijd geleden van distichophyllum sp mos gekocht, omdat ik het een vrij mooie mossoort vindt.

Het was primair bedoelt voor mijn 125L gezelschapsbak en heb het daar op wat dragonstone gelijmd. Maar ik had nog wat over en heb ook wat op 2 stukjes hout gelijmd en in elke garnalenbak (30L en 60L gelegd.

Wat schetst mijn verbazing, in mijn main tank lijkt het nu wat bruiner te worden en minder goed te ontwikkelen, terwijl dat de tank is met regelmatige voedingdosering en co2.
In beide garnalentanks, zonder co2 en plantenvoeding, doet t mosje het veel beter.
Mos staat overigens in de gezelschapsbak ook niet vol in het licht maar onder de Hydrocleys Nymphoides

Zijn er mensen met ervaring met dit mos? waarom zou deze slechter ontwikkelen met co2 en voedingsstoffen dan zonder?
Hopeljk heeft er iemand ervaring mee en wat tips, zou zonde zijn als ik straks stukjes dood mos op mn dragonstone heb zitten :(
 
Heb je er foto s van want ik ken dit soortje niet en ben wel benieuwd.
 
Mos gedeidt bij een lage e.c. teveel voedingstoffen doet ze het eigelijk slechter op.
 
Bij deze de fotos:

125L gezelschapsbak - met EI voeding en Co2 - Slechte groei van dit specifieke mos:
DISTICHOPHYLLUM SP - 125L.jpg


60 L Garnalenbak - zonder EI voeding en geen Co2 - goede groei van dit specifieke mos:

DISTICHOPHYLLUM SP - 60L.jpg
 

Terug
Bovenaan