Discusvissen doen het matig


ik zou zeggen Pieter, niet opgeven, idd nu even de raad opvolgen, dus temperatuur verhogen, ik zou er nog een zuurstofsteentje bijplaatsen, veel waterverversen, en je kan er nog wat easylife filtermedium en voogle indoen... als er dan in een paar dagen geen verandering is kun je verder kijken...(je hebt ze nu toch dus probeer er het beste van te maken, wie weet knappen ze nog wel lekker op)
 
Het gaat al weer stukken beter met ze. Ik heb de temperatuur verhoogt, gaat nog meer omhoog naar 33 maar is nu 31. Ik geef ze nu sochtends artemia, smiddags mosselvlees en savonds runderhart. Ook zijn ze niet meer zo schuw en is het weer een groep. Ik moet het kort houden want we gaan nu eten, maar er komen nog foto's aan!
 
Goed bezig maar denk er aan elke dag verversen en de bodem af hevelen ozo belangrijk
 
leuk om te horen. Laat de foto`s maar komen.
 
Ze deden het heel erg goed. Maar nu enkele dagen terug zijn er weer 2 heel schuw. Een gaat telkens naar een hoek waar veel planten staan en eentje heeft doorzichtige ontlasting. De andere 4 eten heel erg veel en zwemmen gewoon goed. De 2 die het wat minder doen eten wel, maar minder dan enkele weken terug. Ik heb de waterwaardes even opnieuw gemeten met deze uitslag:

Ph = 7,6
Temp = 31,5
No2 = 0
No3 = 0,4

Is er iets verkeerd? Ik heb niets aan de inrichting veranderd, en ze eten hetzelfde voer als eerst: mosselvlees, bevroren artemia en runderhart. Iemand tips? Ik dacht aan wormen, maar als ik dit niet zeker weet, hoe kom ik hier dan achter?
 
Wanneer heb je voor het laatst ververst Pieter? Hoe vaak ververs je?
 
1/2 keer per week. Op zaterdag 30% en als de bak vies is ook op woensdag 30%.
 
Hoe reageren die discussen na een waterverversing? Zijn ze dan minder schuw?

Ik zou proberen vaker water te verversen Pieter, ik weet dat het een hoop werk is met emmers etc, maar probeer het eens wat vaker en kijk hoe die dieren reageren. Zullen ze waarderen!
 
Ik denk ook dat je te weinig ververst.
 
Oke, dat zal ik doen. Ze zijn een stuk blijer na het water verversen. Als ik nou zowel zaterdag als woensdag 35% ververs (altijd), zal dat dan beter zijn? En heeft iemand een verklaring voor de doorzichtige ontlasting?
 
dit kan wijzen op flagelatten...jammer dat het weer niet zo goed gaat.
 
Daar zat ik ook al aan te denken. Maar hoe kom je daarachter?
 
Woensdag & zaterdag zou is sowieso altijd verversen, mag zelfs wel 50%. Misschien nog wat vaker als je eerder klaar bent met school. Heb je voor jezelf al een keer een schema uitgetekend? Met een soort rooster wat er in de week moet gebeuren?

Want zo'n waterverversing moet je niet vergeten. Is belangrijk voor die dieren :D

Succes!
 
Ja, ik zal een rooster maken. Dat is een goed idee!

Ik ga proberen vaker water te verversen 2, misschien 3x per week. Helaas is school veel werk, maar dat half uurtje water verversen moet er wel vanaf kunnen! Ik houd jullie op de hoogte!
 
Is het mogelijk om een extern filter aan te schaffen als je ook al een intern filter hebt? Ik heb nu een intern filter met een capaciteit van ??? Liter (gewoon de standaard in een 350L aquarium). Ik wil graag nog een extra filter maar dan extern. Welke raden jullie aan? Kan dit beide? En wat is de cappiciteit van zo'n ding?

Alvast bedankt,

Pieter
 
Extern kan je zeker,ernaast gebruiken. Kijk eens op MP naar een 2217 eheim of hoger.
 
Okey!

Ik had vanacht een probleem. De stroom is uitgevallen en dus ook de warmtepomp... Van 31 graden naar 28 graden gezakt. Ik zie voor zo ver ik kan zien geen schade aan de vissen maar is dit wel schadelijk?
 
nee hoor, dat verschil is zo weinig, dat maakt niks uit.
 

Terug
Bovenaan