Discusvissen aquarium haast NOOIT schoonmaken????


P

Pieter@dejonge

Guest
Hallo,

Ik laatst bij iemand die al 10 jaar lang discusvissen hield. Ik vroeg hem hoe vaak hij het water in zijn discusvissenaquarium ververste en dit was zijn reactie: 'Ik denk zo'n 2x per jaar, de laatste keer was 2 juni'. Huh, ik snapte er niets van. Nou ja, dat waren zijn ervaringen. De bak was erg vuil op de bodem maar de discusvissen waren helemaal gezond! Enkele minuten later stelde ik de vraag wat hij ze voerde: 'Een keer per dag droogvoer, en heel soms enkele muggenlarven'. Watt? Nu begreep ik 't niet meer, heeft iemand hier een verklaring voor?

Groetjes,

Pieter
 
Tja,ik ken ook iemand die zo zijn bak onderhield,daar overleefden de discussen in eerste instantie het ook,maar later waren ze ineens allemaal dood...rara...

Misschien onderhouden wij allemaal onze bakken wel te grondig,misschien ook niet...wat wel een feit is is dat de meeste vissen niet tegen vervuild water kunnen,dus doen we daar wat aan.

Weet je zeker dat deze persoon niet een grapje met je uithaald?

Of heeft hij/zij een mega groot bioloog filter ergens verstopt die "achter de schermen" meedraaid en daar continu door een overloop oid ververst wordt?



Mtt.
 
Hij heeft enkel een standaard extern filter. Je weet nooit of zoiemand een grap maakt maar een echte verkoop truc is het niet, dus waarom zou iemand zoiets doen?
 
Opa deed niet anders, hoe ouder het water des te beter.
 
Lijkt me niet dat hij wetenschappelijk kan onderbouwen dat dit goed is voor een discus.
Maar minder voeren en minder verversen kan wel samen gaan.

Maar een discus eet veel, dus eigenlijk moet je ook meer dan normaal voeren.
 
Nee opa kon dat ook niet, vandaar dat wij nu al even van deze standpunten af zijn :)
 

Terug
Bovenaan