Discus paargedrag


P

Pieterdeboer1997

Guest
Valt dit onder het paargedrag van discussen?
Met andere woorden probeert deze discus eitjes af te zetten? ik heb namelijk geen eitjes gezien maar de 2 blauwe zitten de hele tijd bij elkaar en zijn aan het trillen.
Volgensmij is op deze foto dus te zien dat ze proberen eitjes af te zetten. Maar ik hoor hier graag meer over van de experts.

De foto is niet heel duidelijk, is van een afstandje genomen want als ik van de bank afkom dan zwemmen ze meteen naar me to
discus 2.jpg
e.
 
Als ze trillen en een object schoon maken ...hout of blad, dan is het paar gedrag
 
Als je het volgende ziet:

-poetsgedrag; het schoonmaken van hout, stenen, bladeren enz.
- het weg jagen van andere vissen
- trillen/ zichzelf mooi maken met hun vinnen
 
Er zijn eitjes, 1e nestje maar zal denk ik niet uitkomen of wel? Er zitten 10 discus in
 

Bijlagen

  • IMAG0048.jpg
    IMAG0048.jpg
    122.4 KB · Weergaven: 124
kan best wel hoor, maar dan komt het...na het uitkomen als ze vrij gaan rondzwemmen...is het voer voor de anderen.
discus7.jpg

discus10jongeneerst.jpg


jonggroter2.jpg
 
Ik had de verkoop van mijn discussen al rond, alleen nu wil ik het koppel niet meer verkopen, als ik de rest wel verkoop, zouden ze dan op kunnen groeien in het grote aquarium?
 
een koppel...in een groter aquarium met andere vissen......discus hou je alleen als een koppel in een kweekbak als fokdier.
in een aquarium geven ze de voorkeur aan een groep.
 
Ik heb deze vissen van jongs af aan opgevoed, dus er is in de groep een koppel ontstaan, ik heb niet een koppel gekocht en bij de groep gezet.
 
Het zijn wel groepsdieren al hebben we hier ook 2 koppels in 1 aquarium al 5 jaar dat gaat nog steeds goed
 

Terug
Bovenaan