Discus eet niet


Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Berichten
206
Leeftijd
58
Locatie
Zoetermeer
Heb een school van 14 Discus. Nu is er 1 die ineens stopte met eten. De rest eten als reigers. Het is niet het pispaaltje. Moet zeggen met de school van 14 is er geen echte agressie. Zien er prima uit.
Zodra ik eten geef (granulaat, vlokken, diepvries, levend) gaat die weg en verstopt zich achter een stuk hout. Daarna komt die weer terug en voegt zich weer bij de school.
Uiterlijk niets te zien aan hem. Goed van kleur, geen plekjes, normale ademhaling. Alleen hij eet niet.
Na een week niet eten heb ik, na veel Internet raadplegen, een kuur gedaan van Sera Tremazol. Echter niet geholpen.
Trouwens vindt je veel van dit soort problemen bij Discus op Internet. Het blijven soms toch wat stress kippetjes.

Iemand ervaring met dit gedrag en weet wat te doen? Eet nu al 8-10 dagen niet en gaat natuurlijk niet goed komen zo.

IMG_1776.jpg


IMG_1778.jpg
 
Ik vind discusvissen prachtig, maar zal ze zelf nooit houden. Die beesten worden ziek waar je bijstaat en mensen halen de gekste capriolen uit om ziektes te voorkomen...

Kan je helaas niet helpen met je probleem maar hoop dat t snel weer in orde is.
 
Probeer eens 2 dagen geen eten te geven en je temperatuur per dag 1 graad omhoog te zetten tot de 35 graden en dat 5 dagen zo houden en dan weer afbouwen naar je oude temperatuur. Na die 2 dagen geen eten geven weer beginnen met 1 keer per dag wat eten geven en kijken of de ene weer wil eten. Meestal na een paar dagen op 35 graden willen ze heel graag weer eten. Als je merkt dat hij weer komt eten dan kan je het aantal voeringen per dag weer rustig opbouwen.
Hou het geheel goed in de gaten want mocht er een bacteriële aandoening in die ene vis zitten dan kan het door de temp verhoging in rap tempo zeer slecht met hem gaan dus als je dat ziet acuut temp kuur afbreken. Succes
 
Even een update. Discus had ik apart gezet en temperatuur op 34 graden. circa 5 dagen. Vervolgens ging het nog niet goed, niet eten. Ik heb er Sera Flagellol bijgedaan in de ochtend. Vervolgens in de gaten gehouden en 's-middags een klein beetje levend Tubifex erin gedaan. In de hoop dat dit zijn instinct zou aanwakkeren. Plots ging hij weer eten. Na week of 3. In het begin na het eten spuugde hij het er weer uit maar daarna bleef het er in. Nog aantal dagen zo gevoerd maar merkte dat apart houden ook niet ideaal was. Gisteren weer bij de groep in de bak gezet en na het voeren van mosselen weer druk bezig. Ik verwacht dat het verder goedkomt.
 

Terug
Bovenaan