Dikke witte bolletjes


biegel

Member
Lid geworden
26 januari 2012
Berichten
24
Dikke witte bolletjes op neon tetra huid. Is dat een schimmel?
 
Niet pluizig
 
Een foto is wat duidelijker om te kunnen beoordelen. In de regel is schimmel pluizig.
 

IMG_20230714_191444.jpg
 
IMG_20230714_191440.jpg
 
Zijn echt uitstulpende witte bolletjes, voornamelijk op de huid. Alleen de neon tetra niet de andere vissen
 
Kan witte stip zijn . De foto is niet duidelijk genoeg om het goed te kunnen zien:sorry:
 
Vissen zijn levendig en eten goed. Geen verschil met toen ze geen bolletjes hadden.
 
Kan witte stip zijn .
Zou kunnen het lijkt alleen niet op witte stip. Ik heb wel eerder vroeger witte stip gehad, dat waren stippen. Dit zijn bolletjes.
 
Ja zoals ik al zei kan ik het niet echt duidelijk zien en dan hebben we toch een wat duidelijkere close up nodig denk ik want anders is het meer gissen.
 
IMG-20230714-WA0009.jpg
 
Denk je neon tetras in met 1 tot 4 witte bolletjes op de huid. Verder is niets te zien. Zelfs een scherpere foto zal niets toevoegen. Afgelopen dagen zijn het wel meer neons die dit gekregen hebben. Van 2 tot alle 10in 2dagen. Verder geen ziekteverschijnselen. Heb nu fungicell er in gedaan.
 
Denk je neon tetras in met 1 tot 4 witte bolletjes op de huid. Verder is niets te zien. Zelfs een scherpere foto zal niets toevoegen. Afgelopen dagen zijn het wel meer neons die dit gekregen hebben. Van 2 tot alle 10in 2dagen. Verder geen ziekteverschijnselen. Heb nu fungicell er in gedaan.
Dit is witte stip, als je je water goed schoon houd en de juiste waardes nastreeft voor deze vissen dan komen ze er ook wel goed overheen. Ik heb het zelf met een goeie waterwissel en wat esha 2000 weg gekregen. Tetras zijn vrij gevoelig...

Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat er bulten onder de stippen zitten het lijken wel blaasjes?
 
Witte stip zijn vaak hele kleine stipjes zover ik weet en op de laatste foto vindt ik het zover ik het kan zien daar niet helemaal op lijken.
 
Witte stip lijkt op zoutkorrels
 
Die keren dat ik witte stip in mijn bak gehad heb zag het er zo uit.
Kon je weer methyleen blauw gaan halen.
(Ja, zo lang is het al geleden...)
 
Hoe gaat het nou met de visjes?
 

Terug
Bovenaan