Dikke sluierstaart


L

Liskietje

Guest
Hallo ! Ik heb een aquarium van ongeveer 13l met daar in twee sluierstaart vissen ...
Ik weet het mijn bak is veel te klein maar ik heb me laten doen in een slechte dierenwinkel omdat ik er niets van kende en de winkeliers ook niet !
Nu dat ik weet dat ze afzien in die bak doe ik er wel mijn best voor! Ik spaar voor een pomp en een grotere bak en ververs ze minstens om de week !
Maar nu mijn probleem, een van mijn vissen heeft een dikke onderbuik, ik heb het al een tijdje geleden gezien maar het wordt steeds dikker en het is echt alleen de onderbuik !
Ik heb het opgezocht en kwam alleen terecht op een ziekte maar bij die ziekte zijn ze echt heel dik over hun hele lijf en staan hun schubben uiteen (dat is niet het geval bij mijn vis) moet mijn vis misschien leggen ? Ik had wel gemerkt dat mijn andere vis vaak achter hem/haar aanzat (misschien om hem/haar te bevruchten bedenk ik nu) ! Ik heb een een beetje zielige waterplant in mijn aquarium waar ze/hij op zou kunnen leggen maar de blaren staan heel fel uiteen (is dat dan slecht ofzo?) Mijn vissen happen wel vaak naar adem de arme stakkers ! Nu ben ik bang dat ze doodgaan ! Help mij!
 
Welkom Liskietje.
maar de blaren staan heel fel uiteen !!!!,
dat is waterzucht.
Is onherstelbaar.
En dat ze naar lucht happen,is begrijpelijk,in 17 l water zwemmen is niet fijn.Vervuilt snel.

Net als wij onze plas op sparen in het bad,en dan gaan baden. Brrrr.




Hier kan je een foto mee plaatsen,zien we meer.
http://aquazone.leeuwen.nu/downloads/se ... Upload.exe
 
De vissen gaan ook niet lang leven in 13 liter ;( het beste is snel een ander onderkomen voor ze vinden eventueel een speciekuip voor nood. Ik zou elke dag een deel water verversen....
 
Hey ! Oke danku voor u r�actives maar met de blaren staan fel uiteen bedoelde ik wel die van de waterplant !
 
Zo noemen sommige Zeeuwen bladeren ook,daarom eet ik oa geen sla want dan krijg je blaren op je tong! ;)
 

Terug
Bovenaan