Digitale thermometer


Marc76

Well-known member
Lid geworden
15 augustus 2022
Berichten
966
Leeftijd
47
Ik heb in mijn bak zo'n klein glazen thermometertje hangen,
maar kan dat altijd zo slecht aflezen.
Nu had ik graag zo'n digitale gehad,
ik kom er verschillende soorten van tegen.
Je hebt er met zo'n kabeltje aan wat je in de bak moet hangen,
maar dat vind ik persoonlijk niet zoveel.
Ik zie er ook die je aan de buitenkant tegen het glas moet plakken,
die zou dan door het glas heen moeten meten?
En ik zou ook liever niks tegen mijn glas plakken.
En als laatste kom ik de onderwater thermometer tegen,
die hang je met een zuignap aan de binnenkant net onder het wateroppervlak.
Die spreekt mij eigenlijk het meeste aan,
Iemand ervaring hiermee of mss met andere digitale thermometers die aan te bevelen zijn?

Deze had ik bv gezien


of deze

 
Marc 76

Google eens naar Inkbird.
Je kan je huidige verwarming op de inkbird aansluiten en de gewenste temperatuur instellen, digitaal goed afleesbaar en je ziet wanneer hij verwarmd ofwel de gewenste temperatuur heeft bereikt.
Je kan er ook een 2e verwarming op aansluiten.
 
koop een beter afleesbare als dat je enigste probleem is.

persoonlijk zou ik voor een sensor in de bak gaan die kan je het makkelijkste onzichtbaar maken
 
Marc 76

Google eens naar Inkbird.
Je kan je huidige verwarming op de inkbird aansluiten en de gewenste temperatuur instellen, digitaal goed afleesbaar en je ziet wanneer hij verwarmd ofwel de gewenste temperatuur heeft bereikt.
Je kan er ook een 2e verwarming op aansluiten.
Heb je het dan over zoiets hieronder

 
koop een beter afleesbare als dat je enigste probleem is.

persoonlijk zou ik voor een sensor in de bak gaan die kan je het makkelijkste onzichtbaar maken
Als die sensor net onder het wateroppervlak hangt is dat voldoende?
Of waar hang je hem het best?
 
Marc de foto die je laat zien is wel het apparaat wat ik bedoelde, maar wat jij laat zien is de Amerikaanse / Engelse vorm qua stekker aansluiting.Die moet je dus niet hebben / bestellen.
Als je naar de visvoerwebwinkel.nl gaat zie je de Inkbird itc-306T voor 38 euro. Volgens de visvoerswebwinkel zijn ze even uitverkocht.

Zoals eerder vermeld kun je daar 2 verwarmingen in aansluiten, en deze inkbird heeft ook 2 temperatuurs sensoren.
En, ja makkelijk af te lezen.
 
Gisteren de handleiding eens nog doorgelezen van een Inkbird itc-306 T en lees dat de huidige verwarming hier op aangesloten kan worden, in het stekkerblok.
Maar wat als de huidige verwarming ook is uitgevoerd met een eigen thermostaat.

Ik meen dat ik lang geleden een titanium verwarmer zonder thermostaat in het stekkerblok had zitten, maar ik kan mij vergissen.
 
Heb het maar aan een lfs gevraagd, deze zullen wel terug mailen.
 
Gisteren de handleiding eens nog doorgelezen van een Inkbird itc-306 T en lees dat de huidige verwarming hier op aangesloten kan worden, in het stekkerblok.
Maar wat als de huidige verwarming ook is uitgevoerd met een eigen thermostaat.

Ik meen dat ik lang geleden een titanium verwarmer zonder thermostaat in het stekkerblok had zitten, maar ik kan mij vergissen.
Ik heb gewoon zo'n staafverwarming zoals de meeste vermoed ik,
deze is idd voorzien van een thermostaat.
Die staat hier op 25graden,
ik heb die op 25 gezet en ben daar eigenlijk nooit meer moeten aankomen
ik zie dan eigenlijk ook niet het nut ervan in om via een ander kastje/app de temperatuur te kunnen aanpassen,
eens die goed staat hoef je daar toch niet meer aan te komen,toch?
 
Marc 76 ik begrijp wat je bedoeld.

Maar het ging jou om de afleesbaarheid van een thermometer en die zijn zoals je aangaf slecht / minder goed af te lezen en daar ben ik het zeker mee eens.En daar wilde ik je een beetje mee helpen door als optie een inkbird te laten zien, enkel omdat deze duidelijk digitaal afleesbaar afleesbaar zijn.

Niet om jou deze op te dringen, want een eenmaal goed ingestelde verwarming blijft heel lang werken, helemaal mee eens.
De vorige 2 reacties zijn misschien een beetje verwarrend, maar dat is geheel naar mijzelf gericht en om uit te zoeken of in een dergelijke itc nu wel of niet een verwarming in het stekkerblok kan die zelf ook een interne thermostaat heeft.De itc heeft ook een interne thermostaat, vandaar.

Ik had enigsinds gehoopt dat er iemand was op het forum die een dergelijk apparaat in bezit heeft tegen mij zou zeggen van, frog een inkbird heeft zelf al een ingebouwde sensor voor het meten van de temperatuur, en dan zou een verwarming met ' eigen' thermostaat in het stekkerblok dus tegen elkaar kunnen werken.
 
Marc 76 ik begrijp wat je bedoeld.

Maar het ging jou om de afleesbaarheid van een thermometer en die zijn zoals je aangaf slecht / minder goed af te lezen en daar ben ik het zeker mee eens.En daar wilde ik je een beetje mee helpen door als optie een inkbird te laten zien, enkel omdat deze duidelijk digitaal afleesbaar afleesbaar zijn.

Niet om jou deze op te dringen, want een eenmaal goed ingestelde verwarming blijft heel lang werken, helemaal mee eens.
De vorige 2 reacties zijn misschien een beetje verwarrend, maar dat is geheel naar mijzelf gericht en om uit te zoeken of in een dergelijke itc nu wel of niet een verwarming in het stekkerblok kan die zelf ook een interne thermostaat heeft.De itc heeft ook een interne thermostaat, vandaar.

Ik had enigsinds gehoopt dat er iemand was op het forum die een dergelijk apparaat in bezit heeft tegen mij zou zeggen van, frog een inkbird heeft zelf al een ingebouwde sensor voor het meten van de temperatuur, en dan zou een verwarming met ' eigen' thermostaat in het stekkerblok dus tegen elkaar kunnen werken.

 
je moet de thermostaat van je verwarming wat hoger zetten dan de temperatuur die je insteld op je inkbrid
dan schakeld hij op de ingestelde temperatuur van je inkbird.

een inkbird is wel wat meer dan een thermometer.

het water is in je hele bak vrijwel de zelfde temperatuur het is goed genoeg als de sensor net in het water zit
 
Gisteren de handleiding eens nog doorgelezen van een Inkbird itc-306 T en lees dat de huidige verwarming hier op aangesloten kan worden, in het stekkerblok.
Maar wat als de huidige verwarming ook is uitgevoerd met een eigen thermostaat.

Ik meen dat ik lang geleden een titanium verwarmer zonder thermostaat in het stekkerblok had zitten, maar ik kan mij vergissen.
Ik heb eens wat rond gezocht en gelezen over de inkbird,
heel veel is er niet over te vinden,kwam wel wat topics tegen op het forum,
bij amazon zie ik er verschillende te koop staan,306a,306t,308,...
Het is wel een leuk apparaatje en ook een extra veiligheid moest de thermostaat van de staafverwarming het begeven,
dan word hij alsnog uitgeschakeld moest de temperatuur te hoog oplopen.
Nu kwam ik ook tegen dat de 306t met een kunsstof aquariumprobe komt,
de andere hebben een metalen probe.
Die probe gaat regelmatig stuk heb ik gelezen,is dat zo?
Je kan er dan een nieuwe opzetten maar die moet dan in het kastje gesoldeerd worden?
Ik denk als je de inkbird al zo moeilijk kan vinden dat een losse probe nog moeilijker te vinden zal zijn.
 
Ik heb eens wat rond gezocht en gelezen over de inkbird,
heel veel is er niet over te vinden,kwam wel wat topics tegen op het forum,
bij amazon zie ik er verschillende te koop staan,306a,306t,308,...
Het is wel een leuk apparaatje en ook een extra veiligheid moest de thermostaat van de staafverwarming het begeven,
dan word hij alsnog uitgeschakeld moest de temperatuur te hoog oplopen.
Nu kwam ik ook tegen dat de 306t met een kunsstof aquariumprobe komt,
de andere hebben een metalen probe.
Die probe gaat regelmatig stuk heb ik gelezen,is dat zo?
Je kan er dan een nieuwe opzetten maar die moet dan in het kastje gesoldeerd worden?
Ik denk als je de inkbird al zo moeilijk kan vinden dat een losse probe nog moeilijker te vinden zal zijn.
Ik heb er 1 draaien op een aquarium die ik in onderhoud heb. Draait 1,5 jr zonder problemen. Kunststof probe voorzichtig schoonmaken ongeveer 1x in de mnd. Ik doe dat met een tandenborsteltje. Werkt zeer goed.

Idd kan je hier je huidige verwarmingselement op aansluiten. Een graad of 3 a 4 hoger zetten zodat je inktbirt leidend is.
 
Ik heb er 1 draaien op een aquarium die ik in onderhoud heb. Draait 1,5 jr zonder problemen. Kunststof probe voorzichtig schoonmaken ongeveer 1x in de mnd. Ik doe dat met een tandenborsteltje. Werkt zeer goed.

Idd kan je hier je huidige verwarmingselement op aansluiten. Een graad of 3 a 4 hoger zetten zodat je inktbirt leidend is.
Dat is al een heel andere ervaring.
Ik las van iemand die ongeveer iedere 3 maanden de probe moest vervangen,
Maar dat vond ik al een beetje raar dat ze het zo vaak zouden begeven,
dan kun je eigenlijk al gelijk een doos van die probe's mee bestellen :)
 
Dit
16978709799001384477709.jpg
kan heel hoog en heel laag meten van ong +200 tot ver onder 0 graden. En zo overal inzetbaar met een handig clipje.
 
Ik heb de thermo view van reef factory. Zijn niet goedkoop maar wel mooi product.
Met wifi dus af te lezen op je telefoon.
Ook krijg je meldingen als het water te koud of te warm is.
 

Bijlagen

  • IMG_1033.jpeg
    IMG_1033.jpeg
    70 KB · Weergaven: 32
Ik heb de thermo view van reef factory. Zijn niet goedkoop maar wel mooi product.
Met wifi dus af te lezen op je telefoon.
Ook krijg je meldingen als het water te koud of te warm is.
Vooraf, iedereen natuurlijk wat hij of zij leuk en goed vind maar ik vraag me altijd af wat je er aan hebt wanneer je aquarium temperatuur op je telefoon te zien is? Wanneer je thuis bent vind ik een systeem dat bij problemen met een buzzer en of led signaal waarschuwt afdoende. En wanneer je niet thuis bent levert het alleen maar frustratie op?
 
Vooraf, iedereen natuurlijk wat hij of zij leuk en goed vind maar ik vraag me altijd af wat je er aan hebt wanneer je aquarium temperatuur op je telefoon te zien is? Wanneer je thuis bent vind ik een systeem dat bij problemen met een buzzer en of led signaal waarschuwt afdoende. En wanneer je niet thuis bent levert het alleen maar frustratie op?
Ice heeft een zeewaterbak en dan steekt het iets nauwkeuriger dan met zoet want koralen zijn nogal gevoelig. Ik heb ook een digitale in de bak maar dan een temp controller van tante Ali van 10 euro maar dan kun je het ook goed zien en als het boven de 25 garden komt dan slaat de cooler aan.
Ik heb dan wel geen app die het via de foon meld maar ik ben toch in de regel thuis. Maar voor een mooie zeewaterbak kan ik me de aanschaf wel een beetje voorstellen.
 
Ice heeft een zeewaterbak en dan steekt het iets nauwkeuriger dan met zoet want koralen zijn nogal gevoelig. Ik heb ook een digitale in de bak maar dan een temp controller van tante Ali van 10 euro maar dan kun je het ook goed zien en als het boven de 25 garden komt dan slaat de cooler aan.
Ik heb dan wel geen app die het via de foon meld maar ik ben toch in de regel thuis. Maar voor een mooie zeewaterbak kan ik me de aanschaf wel een beetje voorstellen.
Blijft mijn frustratie argument wanneer je niet thuis bent en een temperatuur probleem ziet? 't Is maar een vraag hoor.:)
 
Laatst bewerkt:
Ach John en Ben, het op afstand' gaat steeds sneller, maar ik hou het ook niet allemaal bij en ook geen zin in.
Niet zo lang geleden de jongere broer van mijn vrouw op visite hij kon op zijn mobile op afstand zien wie er voor de deur stond en aanbelde, hij is helemaal voor google, kon zelfs op afstand bleek even later de wasmachine aanzetten en mij meer bekend ook de verwarming aan of uitzetten.

Was het niet Chriet Titulaer die in de vorige eeuw voorspelde dat het heel snel zou gaan met de digitale revolutie.
 
Blijft mijn frustratie argument wanneer je niet thuis bent en een temperatuur probleem ziet? 't Is maar een vraag hoor.
Ja daar heb je een punt want als je een melding krijgt dan is er al iets loos en als je niet om de hoek werkt dan kun je alsnog met een probleem zitten. Wellicht kun je ook op afstand dan de verwarming deactiveren als het te warm wordt maar dat weet ik niet. Het kunnen handige hulpmiddelen zijn maar niet altijd zaligmakend denk ik.

Ach John en Ben, het op afstand' gaat steeds sneller, maar ik hou het ook niet allemaal bij en ook geen zin in.
Niet zo lang geleden de jongere broer van mijn vrouw op visite hij kon op zijn mobile op afstand zien wie er voor de deur stond en aanbelde, hij is helemaal voor google, kon zelfs op afstand bleek even later de wasmachine aanzetten en mij meer bekend ook de verwarming aan of uitzetten.

Was het niet Chriet Titulaer die in de vorige eeuw voorspelde dat het heel snel zou gaan met de digitale revolutie.
Ik zoek nog iets om op afstand Jessica uit te kunnen zetten maar ik heb dat nog niet kunnen vinden want dat zou bij het shoppen veel geld schelen:DD;)
 
Om het topic niet al te veel te vervuilen nog een opmerking.
John, wat je enkel en allen nodig hebt is de pinpas en een schaar.
 
Ja daar heb je een punt want als je een melding krijgt dan is er al iets loos en als je niet om de hoek werkt dan kun je alsnog met een probleem zitten. Wellicht kun je ook op afstand dan de verwarming deactiveren als het te warm wordt maar dat weet ik niet. Het kunnen handige hulpmiddelen zijn maar niet altijd zaligmakend denk ik.


Ik zoek nog iets om op afstand Jessica uit te kunnen zetten maar ik heb dat nog niet kunnen vinden want dat zou bij het shoppen veel geld schelen:DD;)
In dat geval past dan een uitbreiding met een op internet werkende mogelijkheid tot uitschakeling. Te bouwen middels mijn geliefde Arduino microcontrollers. ;) Maar het is ook ook al veel simpeler te doen, zelfs met spulletjes verkrijgbaar bij de Action. LSC smart connect. Wij doen er onze verlichting bijvoorbeeld mee aan als we niet thuis zijn. Zo'n uitbreiding zou dan mogelijk iets zijn voor @Ice78?
 
Laatst bewerkt:
Vooraf, iedereen natuurlijk wat hij of zij leuk en goed vind maar ik vraag me altijd af wat je er aan hebt wanneer je aquarium temperatuur op je telefoon te zien is? Wanneer je thuis bent vind ik een systeem dat bij problemen met een buzzer en of led signaal waarschuwt afdoende. En wanneer je niet thuis bent levert het alleen maar frustratie op?
Mocht het te warm worden kan ik hem ook uitschakelen op afstand ook geeft deze in huis een geluidsniveau signaal af.
Onzin of geen onzin is voor iedereen anders maar een thermometer heeft toch iedereen nodig met een aquarium.
Als deze nou een aantal jaren mee gaat is de prijs best oké.

Het uitschakelen van de thermostaat gaat via een CALEX smartplug.
 
In dat geval past dan een uitbreiding met een op internet werkende mogelijkheid tot uitschakeling. Te bouwen middels mijn geliefde Arduino microcontrollers. ;) Maar het is ook ook al veel simpeler te doen, zelfs met spulletjes verkrijgbaar bij de Action. LSC smart connect. Wij doen er onze verlichting bijvoorbeeld mee aan als we niet thuis zijn. Zo'n uitbreiding zou dan mogelijk iets zijn voor @Ice78?
Zoiets heb ik dus al😊
 
Vooraf, iedereen natuurlijk wat hij of zij leuk en goed vind maar ik vraag me altijd af wat je er aan hebt wanneer je aquarium temperatuur op je telefoon te zien is? Wanneer je thuis bent vind ik een systeem dat bij problemen met een buzzer en of led signaal waarschuwt afdoende. En wanneer je niet thuis bent levert het alleen maar frustratie op?
Heb ik weleens gehad. Was inderdaad erg frustrerend. Ik was bij vrienden een uur rijden van thuis. Toen kreeg ik van de inkbird de melding dat de verwarming al uren aan stond en toch niet de insteltemperatuur bereikte. In de avond rond 23:00. We hadden wat gedronken en zouden daar blijven slapen. Dan lig je niet meer lekker in bed daar.
Bleek dat we beter niet voor vertrek de verwarming laag hadden kunnen zetten. De kamer werd te koud en de verwarming kon het niet bijbenen. Gelukkig viel de schade mee. We zijn uiteindelijk geëindigd rond 21 graden en alle visjes hebben het overleefd.
Maar toch, je hebt in elk geval nog de kans om iemand te bellen oid
 

Terug
Bovenaan