Diamantgourami, man of vrouw?


NicoleE

Well-known member
Lid geworden
27 juli 2013
Berichten
10,995
Leeftijd
55
Een paar weken geleden kocht ik een koppel diamantgourami's. Al snel ontstond twijfel over het geslacht van de vrouw - het zou een man kunnen zijn.

Op dit moment zijn aan de rug- en buikvin franjes zichtbaar, ik denk overduidelijk een jonge man?

Ik ben bij de LFS geweest maar had nog geen foto's voor ze, ze willen als het een man is eventueel wel omruilen. Volgende week wil ik ze zelf even de foto's laten zien.

Hier de vis in kwestie, overduidelijk man toch of zien jullie hier nog iets in van een vrouw?

man2.JPG





Samen met de gourami vanaf het begin overduidelijk man was.
beiden.JPG
 
lijkt een man

Ik keek naar de tweede foto de voorste.
Op de eerste is het wat lastiger maar de bovenvin is wel afgerond wat op een vrouw duidt.
 
Volgens mij lijkt het op de eerste foto een vrouw vanwege de afgeronde bovenvin. (lastig te zien op die foto)
Twijfel wel want de vinnen zijn wel aardig aan de lange kant.
 
Volgens mij lijkt het op de eerste foto een vrouw vanwege de afgeronde bovenvin. (lastig te zien op die foto)
Twijfel wel want de vinnen zijn wel aardig aan de lange kant.
Hmmm dus ik moet de rugvinnen/bovenvin vergelijken (licht is nu uit in de bak). De LFS zei ook al dat je het daar aan kan zien. Maar zij (?) begint nu ook franjes te krijgen aan de buikvin en rugvin, die had ze eerst niet.

Ze had het er wel over dat het een onderdanige man kan zijn geweest (zonder de foto's te hebben gezien overigens) die nu pas fysiek tot ontwikkeling komt omdat hij niet meer onderdrukt wordt.
 
bovenvin man loopt naar een punt, vrouw loopt rond van achteren
OK, zal daar morgen nog eens goed naar kijken.
En dan de franjes aan de onderste vin? Mij was verteld dat dat niet bij vrouwen voorkomt?
 
De bovenste heeft beduidend minder ondervin als het mannetje op de tweede foto
 
De bovenste heeft beduidend minder ondervin als het mannetje op de tweede foto
Die korte franjes had zij/hij een paar weken geleden helemaal nog niet. Kan zijn dat die nog in ontwikkeling zijn?

Jij denkt dus als ik je goed lees dat het toch een dame is?
 
De rugvin zegt mij vrouw, de aarsvin zegt dan weer jonge man. Hoe gaan ze met elkaar om?
Je man is trouwens wel een HEEL mooi exemplaar ;)
 
De rugvin zegt mij vrouw, de aarsvin zegt dan weer jonge man. Hoe gaan ze met elkaar om?
Je man is trouwens wel een HEEL mooi exemplaar ;)
Dankjewel Ben, ja die man is inderdaad prachtig, enorm groot ook.

Ze gaan vreedzaam met elkaar, maar ze volgen elkaar niet. Het is dus niet 'waar de een is is de ander' en dat ben ik wel van mijn vorige koppel gewend. Dit is nog geen koppel in de zin van een paartje.Maar dat kan misschien ook aan de temperatuur van de bak liggen, die staat momenteel op 23,5 graden.
Rond etenstijd duwt de man de vrouw wel af en toe weg, de vrouw draait dan vrijwillig op haar zij - maar ze krijgt nog steeds voldoende kans om te eten.
 
Volgens mijn krijg je geen notificatie meer als je je wordt getagd @bderooij. Ik zal als ze dit topic missen even een pm sturen.
 
Het wordt tijd voor een nieuwe foto, die zal ik vandaag proberen te maken. De franjes aan de vinnen zijn inmiddels nog langer geworden.
 
Ik heb inmiddels nieuwe foto's gemaakt omdat de franjes langer zijn geworden.
Eerst de oude foto van vorige week

man2.JPG






En dan nu de foto's die ik vandaag maakte

man2a.jpg
man2b.jpg
man2c.jpg


Zowel de franjes van de vin op de rug en de buik zijn langer geworden. De laatste foto laat duidelijk de kleur van de keel en borst zien.

Ik zeg nu man.
Benieuwd wat jullie denken.
 
Duidelijk, dit zijn twee mannen.
Of eentje omruilen, of 3 vrouwen erbij zetten ;)
Dat laatste had ik inderdaad al in gedachten :)

Mijn LFS doet alleen koppelverkoop maar misschien maken ze in dit geval een uitzondering. En anders aan de overkant van mijn vaste LFS shoppen.

Ben hadden we het een paar weken terug toch al goed gezien hè?

Zaterdag eerst bij 'de overburen' van de LFS kijken of ze alleen vrouwen verkopen en daarna even kijken wat ik bij mijn eigen LFS voor elkaar krijg in dit geval.
 

Terug
Bovenaan